Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:44:10 GMT

خوب و بد ورزش کرمانشاه در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۲۱۹۷

خوب و بد ورزش کرمانشاه در سال ۹۸

در سال ۱۳۹۸ بسیاری از ورزشکاران کرمانشاهی توانستند بر سکوهای قهرمانی بایستند و پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درآورند تا بازهم نام ورزش استان در کنار میزبانی هایی که داشت بیشتر از  خیلی استان های دیگر سرزبان ها باشد.

حضور تیم هندبال زاگرس در رقابت های جام باشگاه های آسیا برای اولین بار در تاریخ ورزش های تیمی استان از جمله رویدادهای قابل ذکر ورزش کرمانشاه بود هرچند این تیم نتایج خوبی کسب نکرد اما در جای خود موفقیت خوبی به شمار می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال کرمانشاه در میزبانی رویدادهای بین المللی نیز پیشقدم بود که از جمله آنها می توان به میزبانی دوباره رقابت های جام جهان پهلوان تختی و چند دوره رقابت بین المللی اشاره کرد.

مثبت شدن تست دوپینگ یکی از دوندگان سرشناس کرمانشاه و کوچ یک قهرمان نام آشنا به کشوری دیگر از جمله رویدادهای قابل ذکر و برجسته امسال ورزش استان بود.

قهرمانی ارشک محبی در مسابقات کشتی امیدهای آسیا

ارشک محبی کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در رقابت های امیدهای آسیا بود که توانست با چهار پیروزی متوالی مقام قهرمانی و مدال طلای این رقابت ها را کسب کند.

وی با شکست کشتی گیرانی از قزاقستان، هندوستان و ترکمنستان فینالیست شد و در این مرحله نیز با برتری ۱۰ بر صفر برابر حریف مغولستانی بر سکوی قهرمانی ایستاد.

تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران نیز با سه طلا، سه نقره و ۲ برنز و کسب ۲۰۰ امتیاز عنوان قهرمانی را بدست آورد.

انتخاب رییس هیأت ورزش های جانبازان و معلولین کرمانشاه

«عزت اله پرنیان» در مجمع انتخابات هیأت ورزش های جانبازان و معلولین استان کرمانشاه با کسب ۱۲ رای از مجموع ۱۸ رای اعضای به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

مجمع انتخابات هیأت ورزش های جانبازان و معلولین کرمانشاه به ریاست «حمید علی صمیمی» رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران و با حضور «صابر رحیمی» مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و نایب رئیس مجمع برگزار شد.

در پایان و پس از رای گیری عزت اله پرنیان با کسب بیشترین آرا به عنوان رئیس هیأت ورزش های جانبازان و معلولین استان کرمانشاه انتخاب شد.‌، دیگر کاندیدای این هیأت «گودرز فهیمی» پنج رای کسب کرد.

کاراته کاهای کرمانشاهی سه طلا و یک برنز کسب کردند

رقابت های کاراته دانشجویان آسیا در حالی با نایب قهرمانی تیم دانشگاه آزاد اسلامی نماینده کشورمان به پایان رسید که کاراته کاهای کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز شدند.

در این رقابت ها و در بخش بانوان بهنوش نجفی پس از صعود به دیدار فینال، موفق شد با شکست «یک بر صفر» حریف ژاپنی در دیدار فینال مدال طلای وزن ۶۱- کیلوگرم را از آن خود کند.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم نیز محدثه آقایی در دیدار فینال حریفی از مالزی را با نتیجه «چهار بر یک» مغلوب و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

در بخش آقایان نیز علی مسکینی در دیدار فینال وزن ۶۰- کیلوگرم موفق شد با برتری «سه بر یک» مقابل کاراته کایی از کشور هنگ کنگ مدال طلا را به گردن بیاویزد.

میعاد یاری دیگر کاراته کا کرمانشاهی حاضر در مسابقات نیز در دیدار رده بندی وزن ۶۷- کیلوگرم «یک بر صفر» حریفی از چین شکست داد و توانست به مدال برنز دست پیدا کند.

درخشش کشتی گیران کرمانشاه در مسابقات قهرمانی آسیا

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی چین و با قهرمانی کشورمان به انجام رسید که بهمن تیموری و یدالله محبی کشتی گیران کرمانشاهی حاضر در ترکیب تیم ملی خوش درخشیده و به مدال ارزشمند طلا دست یافتند.

در مسابقات وزن ۷۹ کیلوگرم، تیموری پس از پیروزی مقابل رقبایی از قرقیزستان، چین و هند مقام قهرمانی این وزن را از آن خود کرد.

همچنین یدالله محبی نیز در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با برتری مقابل حریفانی از قرقیزستان، کره جنوبی،ازبکستان و چین توانست صاحب مدال طلا شود.

رییس هیات بوکس استان کرمانشاه ابقا شد

مجمع انتخاباتی هیات بوکس استان کرمانشاه برگزار و «حسین فشی» با کسب ۱۷ رای برای یک دوره چهارساله دیگر به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

در این مجمع ابتدا سه کاندیدا به نام های حسین فشی، تیمور عالمی فر و عباس عزیزی برای احراز پست ریاست هیات کاندید شده بودند اما قبل از آغاز رای گیری، عالمی فر و عزیزی انصراف خود را برای ریاست هیات بوکس کرمانشاه اعلام کردند.

نفرات برتر مسابقات تنیس آزاد کشور در کرمانشاه مشخص شدند

نفرات برتر رقابت های تنیس آزاد مناطق پنج گانه کشور که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد انتخاب و بر این اساس مسعود غفاریان از اصفهان توانست در دیدار فینال با شکست همشهری اش "کیارش رسام نژاد" عنو.ان قهرمانی را کسب کند.

مهیار امیری از کرمانشاه و مجتبی دانش خواه از هرمزگان نیز توانستند مقام سوم مشترک را کسب کنند.

در این رقابت ها ۲۳ ورزشکار از استان های اصفهان، تهران، مازندران، همدان، لرستان، مرکزی، زنجان، هرمزگان و کرمانشاه باهم رقابت کردند.

کرمانشاه قهرمان مسابقات سپک تاکرای کشور شد

تیم سپک تاکرای زیر ۲۳ سال استان کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور توانست با برتری ۲ بر صفر مقابل گلستان الف در دیدار فینال مقام قهرمانی را کسب کند.

مسابقات سپک تاکرای زیر ۲۳ سال کشور و انتخابی تیم ملی بزرگسالان با حضور ۱۳ تیم از استان های مختلف کشور در گنبدکاووس برگزار شد.

نفرات برتر مسابقات بین المللی شطرنج جام بیستون مشخص شدند

رییس هیات شطرنج استان کرمانشاه از مشخص شدن نفرات برتر اولین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام بیستون خبر داد و گفت: در پایان ۹ دور مسابقه، «آرش طاهباز» شطرنج باز کشورمان و اهل استان گیلان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

سعید گل افروزی اظهار داشت: در پایان این رقابت ها و در مسابقات بخش استادی پس از طاهباز، مازیار باقری از خراسان شمالی و «دیوید لمسادز» از کشور گرجستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی ادامه داد: مسابقات بین المللی شطرنج جام بیستون با حضور ۱۲۰ ورزشکار خانم و آقا از کشورهای چین، غنا، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، نپال، پرتغال، اتریش و ایران برگزار شد و ورزشکاران که ۱۰۰ نفر آنها داخلی و ۲۰ نفر خارجی بودند در ۹ دور به روش سوئیسی با هم رقابت کردند.

کاراته کاهای کرمانشاهی ۲ مدال برنز در لیگ جهانی کسب کردند

مسابقات کاراته لیگ جهانی در حالی به میزبانی استانبول ترکیه برگزار شد که مهدی خدابخشی و علی مسکینی ۲ کاراته کا کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها موفق به کسب مدال برنز شدند.

در رقابت های وزن ۶۰- کیلوگرم علی مسکینی با برتری مقابل حریفانی اسپانیا، بلاروس، شیلی، ترکیه، عربستان، ایران و قزاقستان و یک شکست برابر رقیبی از ترکیه به مدال برنز رسید.

مهدی خدابخشی کاراته کا وزن ۸۴+ کیلوگرم نیز با پیروزی برابر رقبایی از ترکیه، اسپانیا، مصر، سوئیس، کوزوو، مقدونیه، چین تایپه و قزاقستان و شکست مقابل کاراته کا ترکیه ای به مدال برنز بسنده کرد.

مثبت شدن تست دوپینگ دونده معروف کرمانشاهی

پس از حضور حسین کیهانی دونده کرمانشاهی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که ابتدای اردیبهشت ماه و به میزبانی قطر برگزار شد، از وی و بسیاری ورزشکاران دیگر که به صورت تصادفی انتخاب می شدند، تست دوپینگ به عمل آمد.

نتایج آزمایش به عمل آمده در روزهای نخست خرداد اعلام که براساس اعلام فدراسیون جهانی دو و میدانی جواب آزمایش دوپینگ کیهانی مثبت اعلام شد.

این دونده کرمانشاهی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی بزرگسالان آسیا که به میزبانی قطر برگزار و نتایج آزامایش دوپینگش مثبت اعلام شد در ماده سه هزار متر با مانع به مقام چهارمی و در ماده پنج هزار متر نیز به مقام هشتم دست یافت.

کشتی گیر کرمانشاهی مدال برنز مسابقات ایتالیا را کسب کرد

ارشک محبی کشتی گیر کرمانشاهی تیم ملی موفق به کسب مدال برنز وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت های بین المللی جام ساساری ایتالیا شد.

محبی کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در مسابقات بین المللی ایتالیا سه پیروزی مقابل کشتی گیرانی از ایران، هند و قزاقستان و یک شکست مقابل حریفی از روسیه مدال برنز را به گردن آویخت.

کرمانشاه میزبان اردوی تیم ملی کانوپولو

سومین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی کانوپولوی آقایان کشور که با شرکت ۱۲ ورزشکار از هفت استان کشور به میزبانی کرمانشاه و در دریاچه شهربازی برگزار شد.

سالار محسن زاده از اردبیل، محمدعلی مولایی و شایگان خیرالهی از البرز، میلاد جعفری و رضا اسکندری از زنجان، محمدصدیق حشمتیان و امیرمحمد فتاح پور از کرمانشاه، رامین غیاثوند، محمدرضا جمشیدیان و رسول امینی از مرکزی، رضا انصاری آستانه از تهران و رضا بیگی از چهارمحال و بختیاری نفرات حاضر در اردوی کرمانشاه را تشکیل می‌دادند.

تیم سپک تاکرای کرمانشاه مقام سوم قهرمانی آسیا را کسب کرد

تیم منتخب سپک تاکرای کرمانشاه که به عنوان نماینده ایران در رقابت های قهرمانی آسیا حضور پیدا کرده توانست در بخش «رگو» عنوان سوم را کسب کند.

تیم کرمانشاه در این مسابقات با پیروزی مقابل تایوان و بنگلادش و شکست مقابل فیلیپین و مالزی بر سکوی سوم ایستاد.

رییس جدید هیات وزنه برداری کرمانشاه مشخص شد

مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری کرمانشاه «علیرضا قهرمانی» را به عنوان رئیس جدید این هیات برای چهار سال آینده انتخاب کرد.

در این مجمع که ۱۵ عضو آن حضور داشتند، قهرمانی موفق شد با کسب هشت رأی به عنوان رئیس جدید این هیأت انتخاب شود و بابک سلیمی دیگر کاندیدای ریاست هیأت وزنه برداری کرمانشاه بود که با کسب هفت رأی از تمدید ریاستش بر این هیأت بازماند.

امید قادری رییس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه شد

مجمع انتخاباتی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه، امید قادری را با اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب کرد.

در این مجمع که با حضور ۱۷ عضو آن برگزار شد، قادری به عنوان تنها کاندیدای حاضر توانست آرا همه اعضای حاضر را کسب کند.

اولین حضور نماینده کرمانشاه در لیگ برتر فوتسال

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه با قهرمانی در لیگ دسته اول موفق شد به عنوان اولین نماینده تاریخ فوتسال این استان راهی رقابت های لیگ برتر شود.

مسابقات لیگ برتر امسال با شرکت تیم های آذرخش بندرعباس، حفاری اهواز، ستارگان ورامین، سن‌ایچ ساوه، مس سونگون، مقاومت البرز، گیتی‌پسند اصفهان، هایپرشهر شاهین شهر، ارژن شیراز، اهورا بهبهان، سوهان محمد سیما قم، شاهین کرمانشاه، شهروند ساری و فرش‌آرا مشهد برگزار شد.

تیم شاهین نیز در اولین حضور خود در لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور به مصاف حفاری اهواز رفت و در پایان با حساب ۶ بر ۴ نتیجه را واگذار کرد.

رییس جدید هیات کاراته استان کرمانشاه انتخاب شد

«سعید نصراللهی» در مجمع انتخاباتی هیات کاراته استان کرمانشاه با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید این هیات برای مدت چهار سال انتخاب شد.

در این مجمع و پس از رای گیری بعمل آمده، نصراللهی توانست با کسب ۱۴ رای از مجموع ۱۹ رای ماخوذه سکان ریاست هیات کاراته استان کرمانشاه را به دست گیرد.

اسدالله فتاحی دیگر کاندیدای این مجمع بود که پنج رای کسب کرد.

مدال برنز جام یاشار دوغو برای کشتی گیر کرمانشاهی

بهمن تیموری کشتی گیر کرمانشاهی تیم ملی آزاد بزرگسالان ایران مدال برنز رقابت های بین المللی جام یاشاردوغو ترکیه را کسب کرد.

تیموری کشتی گیر وزن ۷۹ کیلوگرم که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود با برتری مقابل حریفانی از ترکیه و آذربایجان و شکست برابر نماینده آمریکا موفق به کسب مدال برنز شد.

شهرداری کرمانشاه قهرمان کشتی کلانشهرهای کشور شد

مسابقات کشتی آزاد شهرداری های کلانشهر ایران در کرمانشاه با قهرمانی تیم میزبان که توانست ۴ طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کند، به پایان رسید.

این مسابقات با حضور آزادکارانی از شهرهای تهران، کرج، رشت، مشهد، تبریز، شیراز، همدان و کرمانشاه در ورزشگاه قمر بنی هاشم (ع) کرمانشاه برگزار شد.

پس از کرمانشاه که قهرمان شد، تیم‌های شهرداری مشهد و شهرداری همدان نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند، ضمن اینکه کاپ اخلاق این مسابقات هم به تیم رشت رسید.

تیم کرمانشاه قهرمان بوکس جوانان کشور شد

مسابقات بوکس جوانان کشور با قهرمانی تیم کرمانشاه، نایب قهرمانی تهران و کسب عنوان سومی تیم لرستان پایان یافت.

تیم کرمانشاه در این رقابت ها با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز و با ۲۷ امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی رقابت های جوانان کشور شد.

پس از کرمانشاه میزبان تیم های تهران با ۲۰ امتیاز و لرستان با ۱۹ امتیاز به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

کرمانشاه قهرمان مسابقات شطرنج بانوان ناشنوای کشور شد

رقابت های شطرنج بانوان ناشنوای منطقه چهار کشور با قهرمانی تیم کرمانشاه به پایان رسید.

در مسابقات شطرنج ناشنوایان بانوان کشور که در کرمانشاه برگزار شد، تیم میزبان با کسب ۱۱ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب و بر سکوی نخست قرار گرفت.

پس از تیم کرمانشاه، همدان با ۱۰/۵ امتیاز نایب قهرمان شد و استان مرکزی هم با ۸/۵ امتیاز عنوان سوم را کسب کرد.

برپایی اردوی تیم ملی جودوی نوجوانان ایران در کرمانشاه

اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان ایران در شهر کرمانشاه و در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این اردو سه ورززشکار به نام های ابوالفضل عیسی زایی از خراسان رضوی، رامین احمدزاده از خراسان شمالی و سعید کرجی ونوشی از مازندران حضور داشتند.

قایقران کرمانشاهی مدال برنز جهان را کسب کرد

شهلا بهروزی راد بانوی قایقران کرمانشاهی علاوه بر کسب مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان، سهمیه رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کرد.

بهروزی راد در ماده ۲۰۰ متر کلاس KL۳ با رقبای خود مسابقه داد که پس از صعود به فینال با ثبت رکورد ۴۸ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه توانست به عنوان سومین نفر از خط پایان عبور و مقام سوم رقابت های پاراکانو (آب های آرام معلولان) جهان را کسب کند.

ایران قهرمان مسابقات بین المللی کاراته در کرمانشاه شد

مسابقات کاراته بین المللی سبک شوتوکان FSK با قهرمانی تیم ایران در هر ۲ بخش آقایان و بانوان به پایان رسید.

در این مسابقات که با حضور بیش از ۸۰۰ کاراته کا در ۲ بخش آقایان و بانوان از کشورهای ایران، نیجریه، عراق، تایلند، عمان و آذربایجان و در سرسرای قمر بنی هاشم کرمانشاه برگزار شد، در بخش بانوان و پس از تیم ایران، تیم های عراق و نیجریه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش آقایان هم پس از کشورمان، تیم های عراق و جمهوری آذربایجان مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

۸۳ مدال رنگارنگ رهاورد حضور ورزشکاران کرمانشاه در المپیاد کشوری

دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در حالی به اتمام رسید که حاصل حضور ورزشکاران دختر و پسر کرمانشاهی حاضر در این مسابقات، کسب ۸۳ مدال رنگارنگ شامل ۳۱ طلا، ۲۷ نقره و ۲۵ برنز بود.

مسوولان برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور جدول مدال های توزیع شده در هر ۲ بخش دختران و پسران را منتشر کردند که بر این اساس، استان کرمانشاه از بین ۳۴ استان و منطقه شرکت کننده در این رقابت ها جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد.

در مسابقات پسران، تیم کرمانشاه در رشته های مختلف موفق به کسب ۵۷ مدال متشکل از ۲۰ طلا، ۱۹ نقره و ۱۸ برنز شد.

در مسابقات دختران نیز، ورزشکاران کرمانشاهی صاحب ۲۶ مدال شامل ۱۱ طلا، هشت نقره و هفت برنز شدند.

نگاهی به عملکرد کشتی‌گیران کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی جهان

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در حالی به میزبانی قزاقستان برگزار شد که  رضا افضلی، بهمن تیموری و یدالله محبی سه کشتی‌گیر کرمانشاهی حاضر در این رقابت‌ها از کسب مدال بازماندند.

در مسابقات وزن ۷۴ کیلوگرم، رضا افضلی با شکست مقابل ورزشکار کوبایی وداعی زوهنگام با این رقابت ها داشت، در مسابقات وزن ۷۹ کیلوگرم نیز بهمن تیموری پس از استراحت در دور اول، اولین مسابقه اش را مقابل رشید قربان افت دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان برگزار و در نهایت با شکست ۱۳ بر ۱۰ از مسابقات کنار رفت.

در مسابقات وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز یدالله محبی نماینده کشورمان بود که با ۲ پیروزی مقابل حریفانی از مغولستان و آمریکا و شکست برابر نماینده اوکراین از گردونه رقابت ها کنار رفت.

نقره وزنه‌برداری جهان به قشقایی رسید

ملی‌پوش دسته ۵۵ کیلوگرم ایران در حرکت ۲ ضرب با مهار وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی توانست مدال نقره مسابقات جهانی را از آن خود کند.

«حافظ قشقایی» در حرکت نخست ۲ ضرب پشت وزنه ۱۴۰ کیلوگرمی قرار گرفت که در مهار آن مشکلی نداشت. قشقایی در حرکت دوم وزنه ۱۴۹ کیلوگرمی را مهار کرد و به مدال نقره ۲ ضرب این دوره از رقابت‌ها رسید.

مدال نقره سبک وزن جهان، بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال برای وزنه‌برداری ایران به دست آمد.

نفرات برتر مسابقات تنیس روی‌میز بانوان کشور در کرمانشاه مشخص شدند

نفرات برتر مسابقات «تور ایرانی تنیس روی‌میز بانوان» و انتخابی تیم ملی ایران که در کرمانشاه برگزار شد، مشخص شدند.

در این دوره از مسابقات که ۷۲ ورزشکار زن برتر تنیس روی میز ایران در رده سنی بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند شیما صفایی از استان همدان و غزاله ملاطلب از استان البرز به ترتیب در جایگاه نخست و دوم ایستادند و فاطمه جمالی‌فر و مریم فرعی هر ۲ از استان البرز به صورت مشترک سوم شدند.

شیرجه‌رو کرمانشاهی مدال برنز آسیا را کسب کرد

مسعود وکیلی شیرجه رو کرمانشاهی حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد، مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کند.

وی همراه با مجتبی ولی پور، امروز در سکوی ۱۰ متر مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال برنز شدند.

ووشوکار کرمانشاهی قهرمان جهان شد

«مریم هاشمی» ورزشکار کرمانشاهی در فینال پانزدهمین دوره از مسابقات ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان، با شکست حریف هندی خود، صاحب نشان طلا شد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم و بخش ساندا، مریم هاشمی در دور نخست استراحت داشت و سپس «حبا محمد» از مصر را در همان راند نخست و با اختلاف امتیاز ۱۲ شکست داد و راهی مبارزه فینال شد.

این ووشوکار کرمانشاهی برای کسب پنجمین مدال طلای جهان خود،«پونام»از هند را پیش‌رو داشت که توانست عصر دوشنبه از سد این ورزشکار هندی نیز بگذرد و صاحب نشان طلا شود.

رییس جدید هیات جودو استان کرمانشاه انتخاب شد

«حسین امیری» در مجمع انتخاباتی هیات جودو استان کرمانشاه با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب و معرفی شد.

مجمع انتخاباتی هیات جودوی کرمانشاه به ریاست آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون و با حضور رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر اعضای مجمع روز چهارشنبه در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار و امیری تنهای کاندیدای باقی مانده در زمان رای گیری، موفق شد با کسب ۱۵ رای به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات جودوی استان کرمانشاه انتخاب شود.

قایقران کرمانشاهی نشان برنز آسیا را کسب کرد

«نازنین رحمانی» در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا که در کره جنوبی برگزار شد، با قرار گرفتن در جایگاه سوم، نشان برنز این رقابت‌ها را کسب کرد.

در رقابت تعیین خط روئینگ ۲ نفره سنگین وزن بانوان، نازنین رحمانی و « هانیه خرسند» با قرارگیری در رده دوم گروه خود، در فینال با ورزشکاران چین، کره جنوبی، تایلند و ژاپن مسابقه داده و در نهایت بر سکوی سوم ایستادند.

دوچرخه‌سوار کرمانشاهی، نشان برنز آسیا را کسب کرد

«احمد جباری» ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات دوچرخه‌سواری تریال قهرمانی آسیا که در جاکارتای اندونزی برگزار شد، به مقام سوم رسید.

دومین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری تریال قهرمانی آسیا در جاکارتای اندونزی و در ۲ کلاس ۲۰ و ۲۶ برگزار شد که جباری در کلاس ۲۶ بعد از «سپهر خمسه» از استان البرز و نماینده ژاپن در جایگاه سوم ایستاد.

سفر وزیر ورزش به کرمانشاه 

وزیر ورزش و جوانان آبان ماه برای افتتاح چهار پروژه ورزشی در شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث باباجانی و قصرشیرین وارد این استان شد.

افتتاح زورخانه امام حسن مجتبی (ع) کرمانشاه و بازدید از خانه جوانان کرمانشاه از برنامه های وزیر ورزش و جوانان در مرکز استان بود.

افتتاح زورخانه پهلوانی شهید سردار «حمدالله دکامی» در قصرشیرین با مساحت ۵۵۰ متر دیگر برنامه وزیر ورزش و جوانان در استان است.

عملیات اجرایی این پروژه سال ۹۱ آغاز شد و با صرف اعتبار یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان شهریور امسال به پایان رسید.

حضور تیم هندبال زاگرس در مسابقات باشگاه های آسیا

رقابت های هندبال باشگاه های آسیا، در حالی آبان ماه با حضور ۱۱ تیم و در قالب ۲ گروه ۶ و ۵ تیمی برگزار شد که تیم زاگرس اسلام آبادغرب یکی از ۲ نماینده ایران در این مسابقات بود و با شکست برابر همه رقبا در نهایت به کسب عنوان یازدهمی رضایت داد.

این تیم که در گروه اول مسابقات با اس کی هاوکس کره جنوبی، العربی قطر، الکویت کویت و الشارجه امارات همگروه بود در دور مقدماتی نتیجه همه مسابقات را به حریفان واگذار کرد و در رده آخر ایستاد.

زاگرس در مسابقه بعدی خود و برای کسب رتبه دهم با العربی کویت دیدار کرد اما این مسابقه را نیز با حساب ۲۵ بر ۲۴ به حریف واگذار و در رده یازدهم ایستاد.

ورزشکار کرمانشاهی سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد

ورزشکار معلول کرمانشاهی باکسب مدال نقره رقابت‌های جام جهانی امارات، سهمیه حضور در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد.

مهران نکویی مجد ورزشکار کرمانشاهی است که با پرتابی به طول ۱۱ متر و ۴۳ سانتی متر ضمن کسب مدال نقره و ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی جام جهانی، سهمیه حضور در رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

رییس هیأت شطرنج استان کرمانشاه انتخاب شد

بعداز برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت شطرنج استان کرمانشاه،«شورش فرامرزی» برای مدت چهارسال به عنوان رییس جدید این هیأت انتخاب شد.

از مجموع ۱۷ رای داده شده،«سعید گل‌افروزی»، هشت رای را کسب کرد اما شورش فرامرزی با کسب ۹ رای و برای مدت چهار سال رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه شد.  

رییس هیات نجات غریق کرمانشاه انتخاب شد

«شادی قیاسی» در اذرماه باکسب اکثریت آرا در مجمع هیات نجات غریق استان کرمانشاه، برای اولین بار در کشور به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

در این مجمع قیاسی باکسب ۱۱ رای از مجموع ۱۷ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات نجات غریق استان کرمانشاه منصوب شد.

سرایت کوچ قهرمانان ورزشی به کرمانشاه

محمدخالوندی قهرمان چند دوره رقابت های پرتاب نیزه معلولان جهان با پیشنهاد ترکیه عازم این کشورر شد تا قصه کوچ قهرمانان ورزشی به استان کرمانشاه نیز سرایت کند.

کسب هشت مدال خوشرنگ طلا از جمله در ۲ دوره مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو و رقابت های جهانی ۲۰۱۳ لیون و ۲۰۱۵ دوحه، کسب مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۱۷ لندن و برنز مسابقات پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تنها بخش هایی از افتخارات مرد پرافتخاری است که آهنگ مهاجرت کرده بود.

خالوندی، بیکاری و نداشتن شغلی مناسب برای گذراندن امور زندگی پس از اتمام دوران ورزشکاریش را از مهمترین علل تصمیم مهاجرت خود ذکر کرد و گفت: من نهایتا ۲ تا سه سال دیگر بتوانم در میادین ورزشی به عنوان ورزشکار حضور پیدا کنم و پس از آن باید به فکر آینده ای برای خود و زن و بچه هایم باشم.

قهرمانی بانوی کرمانشاهی در مسابقات کشتی جهان

هانیه عاشوری بانوی کشتی گیر کرمانشاهی موفق شد در رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی جهان که به میزبانی شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد مدال طلای وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم را کسب کند.

این بانوی کشتی گیر کرمانشاهی در اولین حضور خود در رقابت‌های جهانی با غلبه برحریفانی از کشورهای گرجستان، قرقیزستان و مغولستان در دیدار فینال برابر حریفی از کشور بلاروس قرار گرفت و توانست این حریف را نیز شکست دهد و به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کند.

قهرمانی ایران در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی

چهلمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی (گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی) دی ماه با قهرمانی تیم ایران همراه شد.

 این مسابقات به مدت سه روز در سالن امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۲۴۵ امتیاز به‌ عنوان قهرمانی رسید و ارمنستان و روسیه به ترتیب با ۱۷۵ و ۲۵ امتیاز دوم و سوم شدند.

سقوط تیم کبدی کرمانشاه به لیگ دسته اول

تیم کبدی آقایان کرمانشاه نتوانست نتایج لازم را در لیگ برتر کسب و به رقابت های لیگ دسته یک سقوط کرد تا رییس هیات کبدی استان با انتقاد از مسئولان عنوان کند که هیچ کدام از وعده‌های آنان در حق کبدی کرمانشاه محقق نشده است.

مختار صیدی افزود: تحقق نیافتن وعده مسوولان باعث شد تا در میانه راه چهار بازیکن اصلی خود را از دست بدهیم و آنها با توجه به پیشنهاداتی که داشتند به سایر تیم ها پیوستند.

کبدی کاران کرمانشاه از ۱۴ مسابقه ای که برگزار کردند چهار پیروزی و ۱۰ شکست کسب کردند تا از میان هشت تیم حاضر در رده هفتم قرار گیرند.

سفر رییس کمیته ملی المپیک به کرمانشاه

سیدرضا صالحی امیری ریس کمیته ملی المپیک در سفر به کرمانشاه نسبت به کلنگ‌زنی ۱۵ زمین چمن مصنوعی، افتتاح استخر سرپوشیده شهرک دولت آباد کرمانشاه، حضور در جلسه شورای اداری و مراسم افتتاحیه رقابت‌های ورزش باستانی و زورخانه‌ای جام ستارگان کشور اقدام کرد.

مرشدین برتر کشور در کرمانشاه انتخاب شدند

جشنواره مرشدین منتخب کشور گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با معرفی نفرات برتر در کرمانشاه و در رده‌های سنی مختلف به کار خود پایان داد.

در رده سنی رده سنی بزرگسالان (متولدین ۲۹ اسفندماه ۱۳۷۴ تا یکم فروردین ماه ۱۳۵۸) سجاد صادقی از استان کرمانشاه با ۱۳۸ امتیاز پس از رقابتی نزدیک با رقبا به مقام قهرمانی دست یافت، افشین یوسفی از مرکزی دوم شد و علی ملکی نژاد از تهران به همراه امیر عزیزی از فارس نیز سوم شدند.

سالن ۶ هزار نفری کرمانشاه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که در سال ۹۹ سه سالن ورزشی ۶ هزار نفری در شهرهای کرمانشاه، کرج و مشهد افتتاح خواهند شد.

مسعود سلطانی فر اسفندماه در حاشیه بازدید از سالن ۶ هزار نفری در حال ساخت دهکده المپیک کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۰ سالن ۶ هزار نفری در کشور در دست احداث داریم که عملیات اجرایی آنها از ۱۲ سال قبل متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه روند احداث این سالن ها دوباره از سه سال پیش پیگیری شده است، گفت: یکی از این سالن ها در سنندج قرار دارد که تا ۱۵ روز دیگر به بهره برداری می رسد و سالن ۶ هزار نفری شیراز نیز تا ۲ ماه آینده آماده افتتاح می شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سه سالن هم در شهرهای کرمانشاه، مشهد و کرج در دست احداث است که در صورت تامین اعتبار در سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.

سلطانی فر با بیان اینکه سالن کرمانشاه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت آن که هشت هزار و ۱۰۰ زیربنا دارد، هزینه شده است و به نظر می رسد که ۳۰ میلیارد تومان دیگر هم برای تکمیل آن مورد نیاز است.

بانوی کرمانشاهی نامزد کسب بهترین فوتسالیست زن جهان شد

اسامی ۱۰ نامزد نهایی کسب عنوان بهترین فوتسالیست زن جهان اسفندماه اعلام شد که در میان آنها نام «سارا شیربیگی» بانوی کرمانشاهی نیز به چشم می‌خورد

سایت جهانی «فوتسال پلنت» در گزارشی اعلام کرد: آماندینیا، وانین میودا، لوانا دمورا و رنا تینیا از برزیل، آنیتا لوخان از اسپانیا، میکا اگوچی از ژاپن، فیفو از پرتغال، پائو لابریتس از پاراگوئه، پکه از اسپانیا و سارا شیربیگی از ایران ۱۰ نامزد نهایی کسب عنوان برترین فوتسالیست زن جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی هستند.

همچنین گلاره ناظمی و فرزانه توسلی نیز به ترتیب نامزد کسب عنوان بهترین داور و بهترین دروازه‌بان زن فوتسال جهان شده بودند.

قرار است مراسم انتخاب بهترین های فوتسال جهان روز هفتم فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود.

تمامی مسابقات ورزشی غیرضروری در کرمانشاه لغو شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: تمامی مسابقات ورزشی غیرضروری تا پایان فروکش کردن موج کرونا و برای جلوگیری از شیوع این بیماری ویروسی در کرمانشاه لغو شد.

اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه به نقل از صابر رحیمی اعلام کرد: همه فعالان و ارایه دهندگان خدمات در حوزه ورزش به منظور پیشگیری موثرتر در برابر ابتلا به ویروس کرونا، لازم است تمام نکات لازم بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده را به دقت اجرا کنند.

وی تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های صادر شده از سوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش برای همه فعالان و باشگاه‌ها و موسسات ورزشی که به مردم خدمات ارایه می‌کنند، الزامی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کشتی کرمانشاه زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کشتی کرمانشاه زاگرس ترکمنستان مالزی هند کره جنوبی ازبکستان گرجستان گرجستان افغانستان ترکیه شیلی ترکیه عربستان ترکیه ترکیه مصر سوئیس ترکیه ایتالیا ایتالیا ایتالیا هند روسیه مالزی ترکیه ترکیه آمریکا نیجریه عراق عمان عراق نیجریه عراق ازبکستان آمریکا اوکراین مصر هند کره جنوبی کره جنوبی ژاپن ژاپن کره جنوبی کویت کویت ترکیه گرجستان روسیه سلطانی فر سلطانی فر برزیل ژاپن ویروس کرونا کشتی کرمانشاه زاگرس هیأت ورزش های جانبازان و معلولین استان کرمانشاه انتخاب شد پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کرمانشاهی حاضر کرمانشاهی در مسابقات شطرنج استان کرمانشاه رقابت های بین المللی مجمع انتخاباتی هیات نفرات برتر مسابقات مسابقات قهرمانی مسابقات بین المللی کرمانشاه برگزار شد کشتی گیر کرمانشاهی وزیر ورزش و جوانان ورزشکار کرمانشاهی استان کرمانشاه آرا به عنوان رئیس عنوان قهرمانی سالن ۶ هزار نفری کرمانشاه قهرمان رقابت ها آسیا را کسب مسابقات وزن قهرمانی را کسب دیدار فینال قهرمانی تیم مقابل حریفانی کسب مدال برنز پایان رسید محبی کشتی گیر مقام قهرمانی قهرمانی آسیا تیم کرمانشاه قهرمانی جهان پیروزی مقابل مسابقات کشتی مدت چهار سال سال به عنوان برگزار شد وزنه برداری یدالله محبی نایب قهرمان کیلوگرم نیز آن خود بهمن تیموری موفق به کسب شکست مقابل اکثریت آرا شکست برابر سپک تاکرای بخش آقایان دوره رقابت موفق شد سوم را کسب باشگاه ها کسب کردند برنز شدند مشخص شدند کشتی آزاد کره جنوبی مدال طلای کاراته کا عنوان سوم جدید هیات مدال نقره تیم ایران کسب عنوان دوم و سوم رای گیری مدال طلا لیگ برتر مقام سوم سوم شدند زن جهان مشخص شد تیم ملی بر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اسماعیلی موفق به کسب مدال طلای مسابقات آسیایی شد، مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه خود دارد و با توجه به پیش رو بودن میدان المپیک و کسب مدال طلای او در آسیا حالا یک رقیب جدی برای محمدرضا گرایی محسوب می‌شود.

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می‌شوند.

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۶۷ کیلوگرم گفت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود، همه کشتی‌گیران با تمام توان حاضر شده بودند و خدا را شکر من توانستم با پیروزی در چهار مسابقه به مرحله فینال برسم. در مرحله فینال هم با حریف قزاقستانی کشتی گرفتم، از قبل برای کشتی گرفتن با او برنامه‌ریزی کرده بودم و خدا را شکر توانستم با شکست حریفم به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا برسم. این مسابقات از اهمیت زیادی برای من داشت و خدا را شکر توانستم دست پر به ایران برگردم.

وی در مورد رقابت‌اش با محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم گفت: گرایی از کشتی‌گیران خوب این وزن است، او مدال طلای المپیک را کسب کرده و یکی از کشتی‌گیران قدرتمند این وزن به حساب می‌آید. قطعاً رقابت با او سخت است اما من همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم نتایج خوبی کسب کنم.

اسماعیلی در مورد اعزام به مسابقات رنکینگ دار مجارستان و رقابت او با گرایی برای حضور در المپیک عنوان کرد: این مسابقات خردادماه برگزار می‌شود، طبیعی است که هر دوی ما تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. امیدوارم هر کشتی‌گیری که زحمت بیشتری بکشد بتواند دوبنده تیم ملی را برای حضور در المپیک به تن کند.

کد خبر 6086694 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی