Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه اعتبارات آبخیزداری سال ۹۸ نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان بود که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به استان سمنان اختصاص داده شد، گفت: با تخصیص این اعتبارات عملیات اجرایی آبخیزداری در ۲۴ حوزه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه عملیات آبخیزداری در سه بخش انجام می‌شود، افزود: عملیات آبخیزداری بخش مکانیکی شامل بند‌های سنگ و ملات بند‌های خاکی، چپری و گابیونی هستند و عملیات بیومکانیکی نیز بحث‌های تراز بندی و موارد بیولوژیک نیز به بذرکاری، کپه کاری، مدیریت، حفاظت و قرق خلاصه می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه عملیات آبخیزداری در استان نزدیک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: امیدواریم بعد از تعطیلات نوروز مابقی حجم عملیات نیز به اتمام برسد و به ۱۰۰ درصد برسد.

عبدالشاه در ادامه تصریح کرد: کل سازه‌های مکانیکی که هم‌اکنون برای سطح استان در حال انجام است نزدیک ۲۷۹ سازه سنگ و ملات، بند خاکی، گابیونی و بند خاکی است که امسال نزدیک ۲۰۰ سازه به بهره‌برداری رسید که امیدواریم با اختصاص اعتبارات بتوانیم عملیات آبخیزداری را در سطح وسیع‌تری انجام دهیم.

او بابیان اینکه دولت بحث صندوق اعتبارات توسعه ملی را در لایحه بودجه ۹۹ اختصاص داده است، افزود: برای افق سال ۹۹ نیز به‌شرط تخصیص اعتبارات حدود ۲۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری به‌احتمال‌قوی در سطح استان سمنان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست طرح آبخیزداری عملیات آبخیزداری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر

 جاوید بخت افزود: تاکنون در سطح استان حدود ۲/۶ میلیون متر مکعب انواع طرح‌های آبخیزداری در استان اجرا شده است.

 وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل سازه‌های سنگی ملاتی، گابیون، بند‌های خاکی و سازه‌های تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این سازه‌ها نقش مهمی در کنترل سیلاب، ذخیره آب، پیشگیری از فرسایش خاک و افزایش آب قنوات و چاه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری استان در بارش‌های اخیر
  • حال خوب سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی