Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با توجه به ایام پایانی سال برخی از مردم با نادیده گرفتن وضعیت بحرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمده همچنان خرید عید را مهمتر از سلامتی خود می‌دانند. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم در کرج، ویروس کرنا درست در زمانی در کشور شیوع پیدا کرد که اوج برنامه ریزی‌های خرید، سفر و فعالیت‌های مربوط به بیرون از خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین مدعی موفقیت آزمایش بالینی واکسن کرونا شدقطعه بندی و طعم دار کردن مرغ به دلیل کرونا ممنوع شدآخرین وضعیت کرونا در جنوب کرمان| نخستین فوتی کرونا در جنوب کرمان؛ بیمار کرونایی قلعه گنج درگذشت

باتوجه به نوع این ویروس که انتشارش از سرعت بالایی برخوردار بوده لذا تاکید زیادی بر رعایت نکات برای پیشگیری شده است.
یکی از نکات حائز اهمیت در کاهش گسترش این بیماری ماندن در خانه و کاهش تردد های غیر ضرور در سطح شهر ها است.
آمار افزایش درگیری افراد با این ویروس، شلوغه بازار ها و مراکز خرید اما بیانگر جدی نگرفتن این بحران از سوی مردم است.

برخی خرید، سفر و دید و بازدید نوروزی را مهمتر از سلامتی خود و عزیزانشان می دانند و همچنان مانند سال‌های گذشته اصرار بر انجام روتین و روال عادی زندگی و برقرار بودن رفت و آمد ها دارند.

تعطیلی خدمات غیر اورژانسی در بیمارستان امام علی(ع)کرج

رئیس بیمارستان کوثر شهر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور کمیته بحران در دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان کوثر تشکیل شد.

احمد مهدوی بیان کرد: وظایف تمام نیروها اعم از پزشک، غیر پزشک و پشتیبان تقسیم و تمام نیروها برای مقابله با این بحران بسیج شدند.

وی عنوان کرد: اکثر خدمات غیر اورژانسی در این بیمارستان نیمه تعطیل و تعطیل شدند و بیش از 100 تخت برای بیماران کرونایی آماده سازی شد.

رئیس بیمارستان کوثر کرج گفت: اکنون حدود یک ماه است که از فعالیت‌های ما در این راستا میگذرد و بیماران کرونایی بسیاری از این بیمارستان بهبود یافته و ترخیص شدند.

ظرفیت محدود بیمارستان‌ها جوابگوی افزایش ناگهانی بیماران نیست

یکی از پرستاران بخش بیماران کرونایی بیمارستان کوثر شهر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در زمان خرید، مسافرت و دید و بازدیدهای نوروزی هستیم، با عدم رعایت نکات بهداشتی و تردد غیر ضرور با موج عظیمی از درگیری افراد با بیماری کرونا روبرو می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه از خانه‌ها بیرون نیایید، بیان کرد: ظرفیت مراکز درمانی و دارویی در کشور محدود است و ممکن است نتوانند پاسخگوی نیاز افراد باشند، در نتیجه بهترین کار در این ایام ماندن در خانه است.

پرستار بخش بیماران کرونایی بیمارستان کوثر شهر کرج تصریح کرد: مهمترین مهره  پیشگیری در شیوع و گسترش کرونا مردم هستند که با رعایت نکات مانع بحرانی تر شدن وضعیت شوند.

مردم همچنان کرونا را جدی نگرفتند

یکی دیگر از پرستاران بخش بیماران کرونایی در بیمارستان کوثر شهر کرج عنوان کرد: از مردم خواهش می کنیم که در خانه‌ها بمانند، آنها همچنان این ویروس را جدی نگرفتند.

وی افزود: رفتن به بیرون و دورهمی را می توان به زمان دیگری موکول کرد اما تبعات درگیری با این بیماری ممکن است به از دست دادن عزیزانتان ختم شود.

پرستاران بخش بیماران کرونایی در بیمارستان کوثر  با عنوان اینکه کادر پزشکی، پرستاری و درمانی تا پایان ریشکن شدن این بیماری در کنار مردم هستند، بیان کرد: فشار بسیاری بر کادر درمانی و پزشکی است و عدم رعایت و خود مراقبتی مردم موجب افزایش چندین برابری فشار کاری می شود.

وی گفت: حتما این بحران و بیماری در کشور ما ریشکن می‌شود اما این مهم با کمک مردم محقق می‌شود

یکی از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان کوثر در این خصوص خاطر نشان کرد: بیماری کرونا را جدر نگرفتم و اکنون بالغ بر یک ماه است در بیمارستان تحت درمان هستم.

وی گفت: از مردم درخواست می کنم که در خانه بمانند چرا که امن ترین جا برای در امان ماندن از این بیماری است.

انتهای پیام/ ع

R7810/P1494/S6,50/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بخش بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان