Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مجازی مجلس، اظهار داشت: برگزاری جلسات علنی قوه مقننه به صورت مجازی خلاف صریح آیین‌نامه داخلی پارلمان است.

اخبار سیاسی - وی در همین راستا افزود: آیین‌نامه داخلی مجلس برای تشکیل جلسات علنی قوه مقننه صراحت دارد که باید در محل مجلس برگزار شود و محل آن را مشخص کرده است؛ یعنی برای مثال اگر بنا به دلایلی قرار شود تا یک یا دو جلسه علنی در محل مجلس قدیم برگزار شود، نیاز به رأی‌گیری از نمایندگان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه برگزاری جلسات علنی و حتی جلسات کمیسیون‌های تخصصی به صورت مجازی معنی ندارد، ادامه داد: برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نیز به صورت مجازی خلاف صریح آیین‌نامه است؛ یعنی اگر بنا به دلایلی جلسه کمیسیون در محلی خارج از مجلس برگزار و تصمیماتی اتخاذ شود، طبق آیین‌نامه تصمیمات باید مجدداً در جلسه علنی کمیسیون در محل مجلس مطرح، بررسی و از اعضا رأی‌گیری شود تا مبنای قانونی پیدا کند.

کاتب خاطرنشان کرد: آنچه که امروز نیاز اساسی ما است رعایت سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در نظام قانون‌گذاری است. ماده 17 سیاست‌های ابلاغی بر احترام به قانون و تمکین از آن صراحت دارد. ما که خودمان قانون‌گذار هستیم باید خودمان محور الگوی اجرای قانون باشیم نه اینکه خودمان مبدا تفسیر و فرار از قانون باشیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان اینکه ضرورتی ندارد که جلسات علنی مجلس به صورت مجازی برگزار شود، بیان داشت: می‌توان پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا و با اجازه ستاد مقابله با این ویروس مجددا جلسات علنی مجلس طبق روال گذشته برگزار شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قوه مقننه آیین نامه داخلی مجلس مقام معظم رهبری ویروس کرونا مقام معظم رهبری غلامرضا کاتب آیین نامه داخلی مجلس جلسات مجازی مجلس آیین نامه داخلی برگزاری جلسات صورت مجازی جلسات علنی برگزار شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

به گزارش خبرنگار مهر، تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی بسکتبال مهمترین ماموریت کمیته فنی فدراسیون در سال جاری است. به همین منظور در نخستین نشست این کمیته در سال جاری که شنبه هفته جاری (اول اردیبهشت) برگزار شد، این موضوع مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این نشست که در حضور جواد داوری رییس فدراسیون برگزار شد، گزینه های خارجی و داخلی موردنظر برای هدایت تیم ملی و رزومه آنها ارائه شد. هاکان دمیر که اردیبهشت سال گذشته هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده گرفت نیز یکی از گزینه های خارجی موردنظر است.

به منظور تسریع روند تصمیم گیری برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال، دومین نشست کمیته فنی به فاصله چهار روز بعد از نشست اول، روز چهارشنبه (4 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

قرار است در این نشست، هر یک از اعضای کمیته فنی در مورد خارجی یا داخلی بودن سرمربی تیم ملی اعمال نظر کرده و سپس بر اساس جمع بندی حاصل شده، گزینه های خارجی و داخلی موردنظر مورد بررسی قرار بگیرند.

کد خبر 6086272

دیگر خبرها

  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم