Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی تازه‌ای از اواخر وقت روز جمعه یکم فروردین از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده در دامنه‌های زاگرس مرکزی در نوار غربی کشور خواهد شد.

صادق ضیائیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در نیمه غربی کشور سامانه بارشی فعال است و شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و غرب کردستان، جنوب لرستان و جنوب ایلام، غرب فارس، شمال شرق خوزستان، شمال البرز، جنوب بوشهر، قزوین و جزایر خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز در اغلب مناطق کشور بارش صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است و ‌مرکز و شمال خلیج فارس نیز متلاطم است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز پنجشنبه ۲۹ اسفند ماه با تداوم فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور‌ بارش در جزایر خلیج فارس، جنوب‌ استان فارس، جنوب بوشهر، جنوب کرمان و هرمزگان شدت دارد و بعد از ظهر پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاهش‌ و در نیمه شرقی کشور افزایش می‌یابد.

ضیائیان اضافه کرد: روز جمعه اول فروردین ماه ۹۷ در شمال شرق و سواحل خزر بارش پراکنده گاهی وزش باد داریم و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی اظهار کرد: سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت روز جمعه یکم فروردین ماه از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده در‌ دامنه‌های زاگرس مرکزی در نوار غربی کشور خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روز شنبه دوم فروردین ماه  با گسترش فعالیت این سامانه، در نیمه غربی و جنوب کشور بارش باران گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز دوم فروردین ماه شدت بارش‌ها در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی و زنجان به صورت برف و باران و در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، شمال‌ خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب فارس، بوشهر، غرب کرمان و کهگیلویه بویراحمد، هرمزگان و مرکز و شرق خلیج فارس به صورت باران خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز دوم فروردین‌ماه همچنین در جنوب شرق کشور ‌ رگبار و رعد و برق با احتمال وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: روز یکشنبه سوم فروردین در اغلب مناطق کشور غیر از شمالغرب بارش داریم که شدت بارش‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، غرب اصفهان، شرق سمنان و استان مرکزی است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز شنبه دوم فروردین ماه در سواحل شمالی کشور و روز یکشنبه سوم فروردین ماه در نیمه غربی کشور و همچنین ‌روزهای چهارم و پنجم فروردین (‌دوشنبه و سه‌شنبه) در نیمه شرقی کشور دما چهار تا هشت درجه کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری همراه با افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۹ و هشت درجه خواهد بود

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی برف سامانه بارشی کاهش دما سرمای هوای هوای نوروز ضیائیان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی نیمه غربی کشور دوم فروردین ماه سامانه بارشی خلیج فارس رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و امتداد رشته‌کوه زاگرس شاهد بارندگی خواهیم بود گفت: همچنین در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، یزد، شمال و شرق فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و جنوب شرق، بارش‌های رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

وی همچنین  از کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: فردا در شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فردا شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی از جمله استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارندگی دارند.

ضیائیان  توضیح داد: فردا بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، فارس، اصفهان شدت دارد. چهارشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

وی همچنین از صدور  هشدار سطح قرمز  و خطر صاعقه امروز دوشنبه در کل استان های غربی کشور خبر داد و گفت:  امشب احتمال وقوع صاعقه در غرب کشور بسیار بالا خواهد بود. توده ها به شکل ریزش منطقه ای تندری و در عین لحظه عمل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق