Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:56:47 GMT

مصدومیت ۶۹ نفر در حوادث «چهارشنبه سوری»

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۴۰۸۶

مصدومیت ۶۹ نفر در حوادث «چهارشنبه سوری»

صائب مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مراسم چهارشنبه آخر سال امشب ۶۹ نفر در سطح استان کرمانشاه مصدوم شدند که ۵۴ نفر مربوط به شهرستان کرمانشاه، ۶ نفر اسلام آبادغرب، چهار نفر سنقر، ۲ نفر سرپل ذهاب، یک نفر از شهرستان‌های گیلانغرب، صحنه و قصرشیرین بوده است.

وی با بیان اینکه موردی از فوت مصدومین گزارش نشده است، افزود: ۵۳ نفر از این افراد مرد و ۱۶ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: کوچک‌ترین مصدوم سه ساله و مسن‌ترین ۷۸ ساله بوده است.

مدرسی تصریح کرد: عمده ترین مصدومیت‌ها شامل سوختگی سر و گردن، دست، چشم و پا بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از مصدومین در بیمارستان بستری شدند، تصریح کرد: سه مورد قطع انگشت در شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر و سرپل ذهاب به دنبال انفجار مواد محترقه گزارش شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان فوت فوریت های پزشکی استان مواد محترقه مصدومیت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روز گذشته اولین جلسه مانور دور میزی در جهت توجیه وظایف دستگاه‌های مختلف به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی و واکنش مناسب بعد از وقوع این حوادث برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالاً این مانور طی نیمه دوم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی غیر مترقبه خصوصاً زلزله و سیل در این استان طی سنوات گذشته، افزود: یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در زمان وقوع حوادث اینچنینی آمادگی کامل و بهترین واکنش دستگاه‌های خدمات رسان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه توضیح داد: آمادگی برای هر نوع حادثه غیر مترقبه‌ای نیازمند این است که دستگاه‌ها از قبل عکس‌العمل درست و به موقع را بدانند و در زمان وقوع آن را اجرا و از بلاتکلیفی و موازی کاری پرهیز کنند که آن هم با برگزاری مانورهای تمرینی امکان پذیر خواهد بود.

یگانه گفت: در این راستا بزودی مانوری با پیش فرض وقوع یک زلزله مهیب در سطح استان کرمانشاه برگزار خواهد شد و در این مانور قرار است دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به مأموریت‌های محوله اقدام کنند.

مشارکت مردم در برگزاری مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه

وی با بیان اینکه این مانور متفاوت با مانورهای قبلی است، تصریح کرد: بر خلاف مانورهای قبلی این مانور در بافت فرسوده و در مرکز شهر کرمانشاه به صورت ترکیبی برگزار می‌شود.

یگانه به دلایل برگزاری این مانور در بافت فرسوده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: یکی از این دلایل مشارکت دادن ساکنان محلات صعب‌العبور و فرسوده است تا در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه با واکنش و پاسخ صحیح به حادثه آشنا شده و نیز بهترین همکاری را با دستگاه‌های خدماتی و امدادی داشته باشند.

به گفته وی، دومین دلیلی که این مانور در بافت فرسوده برگزار می‌شود این است که مردم عیناً مشاهده کنند در زمان وقوع حادثه به دلیل باریک بودن مسیرها و کوچه‌های این محلات امکان امدادرسانی خودروهای آتش‌نشانی و امدادی وجود ندارد بنابراین جهت نوسازی و مقاوم سازی منازل خود اقدام کرده و در این راستا می‌توانند از بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده شهر کرمانشاه در بافت فرسوده قرار دارد، لذا اهمیت برگزاری این مانور در محلات قدیمی مرکز شهر دوچندان است.

یگانه تاکید کرد: در این مانور همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان مشارکت خواهند داشت و قبل از برگزاری نیز جهت جلوگیری از استنباط اشتباه مردم و هراس احتمالی ساکنان و رهگذران از قبل اطلاع رسانی‌های گسترده به مردم خواهد شد.

وی تاکید کرد: هنوز زمان دقیق برگزاری این مانور مشخص نیست اما تلاش می‌شود این مانور در روز تعطیل که امکان مشارکت حداکثری مردم وجود دارد، برگزار شود.

یگانه هدف از برگزاری این مانور را شناسایی نقاط ضعف خدمات رسانی و رفع آن دانست تا در زمان وقوع حوادث احتمالی با در نظر گرفتن همه جوانب بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی گفت: یکی دیگری از اهداف برگزاری این مانور ارزیابی دستگاه‌های خدمات رسان توسط تیم ارزیاب مدیریت بحران کرمانشاه است که معیارهایی از قبیل مدت زمان رسیدن به محل حادثه، برخورد و نوع عکس‌العمل، مجهز بودن به امکانات مورد نیاز و… بررسی و نقاط قوت و ضعف هر دستگاه شناسایی شده و نقاط ضعف را در جهت رفع آن به دستگاه مربوطه اعلام خواهد کرد.

یگانه افزود: همچنین در این مانور اقداماتی شامل شناسایی مکان امن در محله و اسکان اضطراری مردم در آنجا، ارائه خدمات درمانی اورژانسی و پیش بیمارستانی به مصدومین، بیرون کشاندن اجساد از زیر آوار و کفن و دفن این اجساد نیز تمرین خواهد شد.

کد خبر 6087118

دیگر خبرها

  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • کشف محموله قاچاق سوخت در انار