Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:31:52 GMT

پیکی به نام «امید»

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۴۲۸۲

پیکی به نام «امید»

ایسنا/اصفهان این روزها که باید در خانه بمانیم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان طرح «پیک امید» را با تولید برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، آموزشی برای کودکان و نوجوانان استان اصفهان در نظر گرفته است.

سیدمحمد قلمکاریان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، با بیان اینکه این کانون همیشه همراه خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: در این روزهای سخت و دشواری که همه در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند و خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان نیز مجبورند در خانه بمانند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی مربیان و مدیران مراکز، وظیفه خود دانست تا در قالب سایت «پیک امید» برنامه‌های متنوع آموزشی، علمی، هنری، ادبی و فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان تولید و از طریق فضای مجازی و پیام رسان‌ها به کودکان و نوجوانان عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌ها و اهداف خود را در قالب‌های نو و جدید برای کودکان و نوجوانان مطابقت داده، خاطر نشان کرد: با نسل جدید باید به زبان آنان سخن گفت تا بتوان در انتقال پیام به آن‌ها موفق عمل کرد. برای تحقق این امر نیز زیر ساخت‌های مناسب توسط کانون پرورش فکری برای استفاده و دسترسی کودکان و نوجوانان فراهم شده و در همین راستا برنامه‌های پیک امید این روزها از دریچۀ فضای مجازی و از طریق شبکه‌های پیام رسان داخلی، برای کودکان و نوجوانان درحال اجراست؛ موضوعی که با استقبال بی‌نظیر کودکان و نوجوانان نیز مواجه شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، به برخی از برنامه‌هایی که در قالب این برنامه تهیه شده، اشاره کرد و گفت: کانون  از ۲۱ اسفندماه همه روزه فیلم‌هایی را در سایت «پیک امید» بارگذاری می‌کند و از جمله این فیلم‌ها می‌توان به نمایش آنلاین فیلم «سبز کوچک» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، پویانمایی «باد دوچرخه‌سوار» ساخته نازنین سبحان سربندی، «کلانتری غیرانتفاعی» به کارگردانی زنده‌یاد یدالله صمدی، نمایش آنلاین فیلم «هامون و دریا» به کارگردانی ابراهیم فروزش، نمایش اینترنتی فیلم «خمره» به کارگردانی ابراهیم فروزش، فیلم سینمایی خاطره‌انگیز «سازدهنی» به کارگردانی امیر نادری و فیلم «قله دنیا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، وی افزود: با توجه به اینکه کتاب «قصه‌ی گرگ» نوشته ویلیام مک‌کلیری برای نخستین بار در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده و این کتاب یکی از هفت کتابی است که این فیلم‌نامه‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، استاد دانشگاه و سردبیر فصلنامه دانشگاه پرینستون از خود بر جای گذاشته، «قصۀ گرگ» را نیز به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان در سایت «پیک امید» قرار داده‌ایم.

قلمکاریان یادآور شد: این محصولات و دیگر محصولات کانون در قالب طرح پیک امید مجازی، در صفحه‌ای در پرتال رسمی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir  در دسترس تمام کودکان و نوجوانان قرار دارد. همچنین با تدابیر اندیشیده شده، انتشار فایل تصویری و صوتی برخی از کتاب‌های کانون با قابلیت ذخیره‌سازی (دانلود) برای کودکان و نوجوانان با موافقت مدیرعامل و معاونت تولید کانون از طریق همین پایگاه انجام شده و در درگاه‌های فروش کتاب‌های کانون نیز به صورت رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کروناویروس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برای کودکان و نوجوانان برنامه ها پیک امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سیداسماعیل حسینی مقدم ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: آیین تجلیل از مقام معلم می‌بایست به پاس قدردانی از زحمات و نقش آفرینی آنان در کسب افتخارات بصورت ویژه دنبال شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های تجلیل از مقام معلم را به جد مورد پیگیری قرار دهند.

وی بیان کرد: نظام فکری و اندیشه شهید مطهری می‌بایست سرلوحه معلمان باشد.

حجت الاسلام حسینی مقدم عنوان کرد: تعامل دستگاه‌ها با آموزش و پرورش در افزایش فعالیت‌های ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به طرح مهارت آموزی خاطرنشان کرد: تامین مربیان توانمند این طرح می‌بایست در دستور کار قرار گیرد تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

کد خبر 6085603

دیگر خبرها

  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند