Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل سیاسی عراق ضمن هشدار درباره توطئه جدید آمریکا علیه بغداد، تأکید کرد که هدف واشنگتن، ابقای نظامیان خود در عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الوائلی» از کارشناسان مسائل سیاسی عراق درباره تحرکات آتی ایالات متحده آمریکا علیه دولت این کشور هشدار داد.

الوائلی به پایگاه خبری المعلومه گفت که «واشنگتن اهرم فشار تازه‌ای به دست آورده است که احتمالا از آن علیه عدنان الزرفی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه استفاده خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر این باور است که اهرم فشار جدید آمریکا، تابعیت آمریکایی الزرفی است که احتمالا واشنتگتن از این مسئله علیه این مسئول عراقی استفاده خواهد کرد تا نیروهای خود را در عراق باقی نگه دارد.

این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد: «شاید آمریکا چند روز پیش از آنکه الزرفی مأمور تشکیل کابینه شود، چراغ سبزی از رئیس جمهوری عراق دریافت کرده است».

الوائلی خاطر نشان کرد، چراغ سبز ریاست جمهوری عراق به آمریکا باعث شد که این کشور مجددا مقرهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی)، نیروهای امنیتی و فرودگاه کربلای معلی را هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد، همزمان با نزدیک شدن به اعلام الزرفی به عنوان مأمور تشکیل کابینه در عراق، واشنگتن تعداد نیروهای خود را در عراق افزایش داد و رئیس جمهور عراق نیز به آمریکا درباره افزایش نیروهای نظامی این کشور، اطمینان داده است.

این تحلیلگر در پایان تأکید کرد، موضع ائتلاف الفتح علیه حضور آمریکا و مخالفت این ائتلاف با حضور الزرفی در قدرت، «شاید بیانگر راز وجود یک معامله سیاسی بین بغداد و واشنگتن باشد تا الزرفی در قدرت باشد و نیروهای آمریکایی نیز در عراق باقی بمانند. شاید همین مسئله باعث شد که الفتح، این شخصیت را نپذیرد».

الزرفی روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ماه جاری مأمور تشکیل کابینه عراق شد. «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق در واکنش به این مسئله، تأکید کرد، پس از اینکه الزرفی رسما به عنوان نخست وزیر، مأمور تشکیل کابینه شد، مرحله سختی پیش روی الزرفی قرار دارد و باید کابینه خود را تعیین و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

وی در عین حال گفت که «ائتلاف الفتح و تمام فراکسیون‌های سیاسی شیعه، زمانی به الزرفی رأی اعتماد خواهند داد که برنامه دولت آینده، حاوی تضمینی برای اجرای مصوبه پارلمان [عراق] مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از کشور باشد».

پارلمان عراق ۱۵ دی بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا عراق کابینه مأمور تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

کد خبر 845407 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می کنیم
  • ادعای مقام صهیونیست درباره چگونگی پاسخ به ایران