Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اروپایی در سخنانی اعتراف کرد که عرصه سیاسی اروپا جدی بودن بحران کرونا را دیر درک کرده و خطر این ویروس توسط عرصه سیاسی به درستی شناخته نشده است.

قدس آنلاین؛ "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان اعتراف کرد که عرصه سیاسی اروپا جدی بودن اوضاع بحران کرونا را دیر درک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که خطر ویروس کرونا توسط عرصه سیاسی به درستی شناخته نشده است.

رئیس کمیسیون اروپایی افزود: من اعتقاد دارم که همه ما که متخصص نیستیم در ابتدا ویروس کرونا را دست کم گرفتیم. اما در این میان این مسئله مشخص می شود که کرونا ویروسی است که مدتها ما را درگیرخود خواهد کرد.

وی شرایط را دشوار ارزیابی کرده و در عین حال تأکید کرد که مردم مسیر خوبی را در پیش گرفته‌اند.

فون در لاین همچنین از تصمیم بروکسل برای توقف سفرها به اروپا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دفاع کرده و با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت های عبور و مرور در بسیاری کشورهای اروپایی وجود خواهد داشت همچنین گفت: این یک تصمیم کشورهای عضو این اتحادیه است. باید به آن احترام بگذاریم. ما بسیار با هم هماهنگ هستیم.

وی با اشاره به ابعاد گسترده بحران کرونا در اروپا همچنین گفت: "ما می دانیم که مرکز این بحران در حال حاضر در اروپا است."

"فون در لاین" همچنین درباره عملیات احتمالی ارتش برای مقابله با شیوع کرونا چنین اقدامی را سودمند ارزیابی کرد.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در راستای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا با بسته شدن مرزهای این اتحادیه به روی اتباع غیراروپایی به‌مدت ۳۰ روز موافقت کردند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه در یک نشست خبری از موافقت سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و موافقت خود با بسته شدن مرزهای این اتحادیه به روی اتباع غیراروپایی به‌مدت ۳۰ روز خبر داد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با اعلام این خبر تأکید کرد: «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن هر کاری که لازم باشد برای مهار ویروس کرونا انجام خواهند داد."

"چارلز مایکل» رئیس شورای اروپا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که به‌زودی ترتیبات لازم برای بازگردان شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا که در حال حاضر در کشورهای خارج از این اتحادیه به سر می‌برند، اتخاذ خواهد شد.

این مقام ارشد اروپایی در خصوص پیشنهاد خود گفت: «این محدودیت سفر می‌تواند ابتدا به‌مدت ۳۰ روز باشد و در صورت نیاز تمدید شود. البته اتباع غیراروپایی که برای مدت طولانی در اروپا اقامت داشته‌اند و همچنین خویشاوندان نَسَبی شهروندان اتحادیه اروپا، دیپلمات‌ها، پزشکان و محققان علوم پزشکی می‌توانند مشمول معافیت شوند."

بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی دولت‌های اروپایی، تاکنون بیش از ۳۱۰۰ نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی نیز بالغ بر ۶۰ هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اروپایی کمیسیون اروپا ویروس کرونا کرونا کرونا ویروس کرونا در جهان رئیس کمیسیون اروپایی اتحادیه اروپا کشورهای عضو بحران کرونا عرصه سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند

ایتنا - به گزارش خبرگزاری آلمان DPA، کمیسیون اروپا به پلتفرم تیک تاک نسبت به اعمال جریمه به دلیل برنامه جدید خود، "TikTok Lite" هشدار داد.
کمیسیون به تیک‌تاک دستور داد تا ارزیابی خطرات بالقوه سلامت برنامه جدید خود را ظرف 24 ساعت ارائه دهد. این مربوط به سیستم پاداش در این برنامه است.

به گزارش ایتنا، کمیسیون به سرویس چینی تیک تاک، ۲۴  ساعت فرصت داد تا خطراتی را که برای سلامت روان کاربران به خصوص کودکان دارد و همچنین اعتیاد به این شبکه اجتماعی را قبل از راه اندازی آن ارزیابی کند.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، پلتفرم‌های بزرگ را ملزم می‌کند تا ارزیابی چنین خطراتی را انجام دهند و تأثیر آنها را محدود کنند.

دستور الزام‌آور قانونی صادر شده توسط بازوی اجرایی اتحادیه اروپا مربوط به سیستم پاداش در برنامه جدید است که به کاربران امکان می‌دهد با تماشای کلیپ‌های ویدیویی خاص امتیاز جمع‌آوری کنند و سپس این امتیازها را برای سایر موارد ارزشمند مانند کوپن برای خرید از آمازون بازخرید کنند.

مقامات اعلام کردند که اگر تیک تاک ارزیابی ریسک مورد نیاز را ظرف ۲۴ ساعت ارائه نکند، این شرکت ممکن است با جریمه ۱٪ از کل درآمد سالانه خود در سطح جهانی، علاوه بر جریمه دوره‌ای ۵٪ از درآمد روزانه خود مواجه شود.
اگر کمیسیون در نهایت به این نتیجه برسد که TikTok قوانین ارزیابی خطرات و کاهش تأثیر آن را مطابق با قانون خدمات دیجیتال نقض کرده است، ممکن است این شرکت تا ۶٪ از کل درآمد سالانه خود در سراسر جهان جریمه شود.

دستور صادر شده توسط کمیسیون در روز دوشنبه، پیگیری دقیق‌تر درخواست قبلی برای اطلاعات است که کمیسیون در تاریخ 17 آوریل برای شرکت ارسال کرده بود که مهلت غیرالزام‌آوری آن تا 18 این ماه داشت.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه