Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا، دستورالعمل کمیته مبارزه با کرونا سازمان قضایی نیروهای مسلح صادر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا، دستورالعمل کمیته مبارزه با کرونا سازمان قضایی نیروهای مسلح صادر شد و بر این اساس استان‌های مختلف برای حفظ سلامت مراجعان و کارکنان با بکارگیری تمهیداتی به مقابله با این بیماری خطرناک پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات انجام شده از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا 9 استان به شرح زیر است:

سیستان و بلوچستان

برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان اقدام به ضدعفونی و گندزدایی ساختمان و تجهیزات کرد.

مرتضی تمیزی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: با تمام امکانات در جهت گندزدایی و پیشگیری از ویروس کرونا تلاش خواهیم کرد و شست‌وشو و ضدعفونی نیمکت‌های مستقر در سالن، پله‌ها، اتاق ها، آسایشگاه سربازان و سرویس‌های بهداشتی صورت گرفته است.

اردبیل

همچنین سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون تحویل ماسک به کارمندان، اختصاص ژل ضد عفونی کننده ویژه مراجعان و نصب پوسترها و بروشورهای آگاه‌سازی را در دستور کار خود قرار داد.

گلستان

مدیر اداری، مالی و پشتیبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در تشریح اقدامات این سازمان در مقابله با ویروس کرونا گفت: روزانه آسایشگاه، سرویس های بهداشتی و حمام سربازان وظیفه به وسیله محلول های شوینده ضدعفونی شده و به هر کدام از سربازان وظیفه دستکش و ماسک جدید هر روز تحویل می شود و مکلف به استفاده از این وسایل هستند.

وی با اشاره به تاکید متخصصان بر ماندگاری بالای این ویروس روی اجسام گفت: دستگیره درب ها، موشواره و صفحه کلید رایانه، میزهای کار و راه پله ها و سرویس های بهداشتی که همکاران ناگزیر به استفاده از آن هستند با حساسیت خاصی و به صورت روزانه ضدعفونی می شود.

مدیر اداری، مالی و پشتیبانی سازمان گلستان گفت: محوطه، انتظامات خواهران و برادران و دیوارهای ساختمان اصلی نیز با کمک ماشین رفع آلودگی میکروبی یگان جنگ نوین تیپ 230 شهید متاجی پاک سازی شده است.

سلیمانی، نظافت و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه، تعطیلی آبدارخانه و ممنوعیت هرگونه سرو غذا و پذیرایی، نظافت و ضدعفونی کردن مرتب محیط کار و فضای داخلی اداره، لغو کلیه جلسات و نشست ها، تشویق و هدایت مراجعان به دریافت خدمات غیرحضوری و هدایت آنها به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را از دیگر اقدامات در مقابله با این بیماری در سازمان گلستان برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی مانع از پاسخ‌گویی به مراجعان نیست، گفت: دست های مراجعان قبل از ورود به سازمان با محلول های مخصوص تمیز و ضد عفونی شده و از ورود ماموران بدرقه و همراهان متهمان بیش از یک نفر جلوگیری می شود.

آذربایجان شرقی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان سازمان قضایی استان همچنین مددجویان بند نظامی زندان مرکزی تبریز مشاهده نشده است.

حجت الاسلام علی فرجی برحق با اعلام این خبر در تشریح اقدامات سازمان قضایی استان در مبارزه با ویروس کرونا افزود: اتاق همکاران، دستگیره درب ها، رایانه، میزکار و راه پله ها و سرویس بهداشتی که همکاران ناگزیر به استفاده از آن هستند با حساسیت خاصی ضد عفونی شده و همکاران و سربازانی که علایم سرماخوردگی دارند به مرخصی اعزام می شوند.

وی افزود: با همکاری بیمارستان شهید محلاتی تبریز و تعدادی از همکاران، قسمت های مختلف سازمان از جمله محوطه و حیاط مشرف به ساختمان اداری، انتظامات خواهران و برادران، آشپزخانه و غذاخوری، اتاق همکاران و دیوارهای مجاور ساختمان اصلی از داخل و خارج توسط چهار تیم مجهز در دو مرحله پاک سازی شد.

رئیس سازمان قضایی استان تاکید کرد: تمام این موارد به معنی آمادگی ساختار سلامت کشور برای پیشگیری از گسترش این ویروس است لکن احتیاط لازم برای پیشگیری، نیاز به خودمراقبتی و توجه به اصول بهداشت فردی دارد.

خراسان جنوبی

کلیه بخش های ساختمان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی گندزدایی و ضدعفونی شد.

علی زراعتگر مدیر اداری، مالی و پشتیبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی در این باره گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کلیه سطوح ساختمان، اتاق ها، انبار مرکزی و خودروهای سازمان با محلول های ضدعفونی کننده مورد تایید وزارت بهداشت که علاوه بر ضدعفونی کردن سطوح مانع از جذب ویروس می شود، گندزدایی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام تا زمان نابودی کامل این بیماری به صورت منظم انجام خواهد گرفت، افزود: مراجعان سازمان از اقصی نقاط استان هستند لذا ضدعفونی سطوح مرتباً انجام گیرد.

زراعتگر با اشاره به شیوع این ویروس در کشور گفت: علی‌رغم کمبود مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی در استان توانستیم برای هر یک از کارکنان علاوه بر دستکش، اسپری ضدعفونی کننده دست و سطوح تهیه کنیم.

زراعتگر در پایان، رعایت بهداشت فردی و جمعی را مهمترین عامل پیشگیری از شیوع این ویروس دانست و افزود: اگر این مسئله به‌درستی رعایت شود بزرگترین قدم را در راه کنترل و مقابله با این بیماری برداشته‌ایم.

همچنین دوره آموزش آشنایی و مقابله با ویروس کرونا با همکاری گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی برای سربازان وظیفه سازمان قضایی استان برگزار شد.

هاشمی، کارشناس بهداشت محیط، علایم و نشانه‌ها، راه‌های انتقال، راه‌کارهای پیشگیری از ویروس کرونا همچنین روش صحیح استفاده از ماسک را تشریح کرد.

وی به لزوم آشنایی سربازان وظیفه با نظام مراقبت این بیماری اشاره کرد و گفت: قدرت سرایت ویروس کرونا بالاست و اگر مراقبت صورت نگیرد حتما احتمال ابتلا وجود دارد و از آنجا که حریم عفونی در علم پزشکی یک متر است باید در هر مکانی که هستید از افراد حاضر در آنجا حداقل به همین میزان فاصله داشته باشید.

کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه عمر مفید ماسک صورت حداکثر سه ساعت است، افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه و کمبود اقلام بهداشتی تا زمانی که دچار علایم نشده اید نیازی به استفاده از ماسک نخواهید داشت ولی استفاده از دستکش های یکبار مصرف در انجام کارهای روزمره بسیار حائز اهمیت است.

هاشمی در انتها، نحوه ضدعفونی کردن اسلحه، پست نگهبانی و اقداماتی را که می بایست پس از بازرسی بدنی توسط سربازان مسئول انجام گیرد، تشریح کرد.

فارس

در پی شیوع ویروس کرونا، به دستور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس، کلیه مراسم و اجتماعات گروهی تا اطلاع ثانوی لغو شد.

علیرضا علیزاده مدیر اداری، مالی و پشتیبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس با بیان این مطلب درباره دیگر اقدامات این سازمان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: کلیه اوقات دادگاه به جز موارد ضروری، تجدید و به طرفین پرونده ابلاغ شد و ورود ارباب رجوع به موارد ضروری محدود شده و دمای بدن تمامی افرادی که وارد سازمان می شوند در بدو ورود اندازه گیری و افراد مشکوک، به سیستم درمان ارجاع داده می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین به همت روابط عمومی این سازمان، پوسترهای آموزشی طراحی و چاپ و در مبادی ورودی و مکان های پرتردد نصب شده است.

علیزاده گفت: طبق توافق صورت گرفته با شهرداری شیراز، تیم پاکسازی محیط شهرداری مبادرت به گندزدایی مجموعه به وسیله ترکیبات ضدعفونی کننده نمودند.

آذربایجان غربی

با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان غربی اقدامات پیشگیرانه خود را برای عدم ابتلای کارکنان و سربازان وظیفه آغاز نمود.

رضا صمیمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی در این ارتباط گفت: در اولین روزهای شیوع، برنامه آگاه‌سازی کارکنان و سربازان وظیفه با دعوت از یک پزشک متخصص انجام و راهکارهای فردی و اجتماعی پیشگیری از ابتلا و نحوه انتقال ویروس کرونا تبیین شد.

وی افزود: همزمان به دژبانی سازمان تاکید شد تا همه مراجعان را ضدعفونی کرده و در صورت مشاهده افراد مشکوک از ورود آنها به سازمان جلوگیری نماید.

صمیمی تصریح کرد: تجهیز سالن‌ها و اتاق‌ها به تجهیزات ضدعفونی کننده، سمپاشی و گندزدایی روزانه سالن‌ها، اتاق‌ها و تجهیزات مورد استفاده، حضور شیفتی کارکنان برای پیشگیری از تجمع، رعایت دقیق بخشنامه سازمان در امور قضایی شعب دادسرا و دادگاه برای اداره کردن جلسات دادرسی، اعطای مرخصی به زندانیان و هماهنگی با بیمارستان شهید عارفیان سپاه برای تست تب کارکنان و سربازان و مراجعان سازمان از مهمترین اقدامات سازمان آذربایجان غربی بود.

به گفته این مقام قضایی، به‌حداقل رساندن سربازان وظیفه، سمپاشی و ضدعفونی مرتب آسایشگاه سربازان، سالن غذاخوری و آبدارخانه و استفاده از دستکش و ماسک توسط همه کارکنان و سربازان از دیگر اقدامات سازمان آذربایجان غربی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری بوده است.

گیلان

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا از اول اسفندماه در این سازمان خبر داد.

سید کمال الدین موسوی با اشاره به اینکه استان گیلان جزء اولین استان‌هایی بود که ویروس کویید 19 در آن شیوع پیدا کرد، افزود: بر اساس مصوبه قرارگاه، کلیه اوقات رسیدگی به پرونده ها به سال بعد موکول شود.

وی ادامه داد: همچنین به کلیه یگان‌های نظامی و انتظامی استان اعلام شد تا از اعزام متهمان جز در موارد ضروری امتناع نمایند و تمامی زندانیان واجد شرایط بند نظامیان استان به مرخصی اعزام شدند.

این مقام قضایی ضمن برشمردن اهمیت سلامت کارکنان خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود مواد ضدعفونی کننده و ماسک در استان، با همکاری اداره کل بهداشت، نیروهای مسلح و سازمان مرکز تعدادی ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده سطوح و دست تهیه و در اختیار مراجعان، کارکنان و سربازان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ساعات اداری و غیراداری مرتباً عملیات گندزدایی صورت می پذیرد.

مازندران

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران درباره اقدامات این سازمان برای مدیریت بحران کرونا گفت: در سطح نیروهای مسلح دستورات ویژه ای را برای رعایت بهداشت اماکن و تهیه لوازم بهداشتی برای کارکنان توسط دادستان نظامی استان خطاب به فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی صادر شد.

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان افزود: به مراکز بهداشتی و درمانگاه های نیروهای مسلح نیز جهت تهیه وسایل مورد نیاز یگان ها و رصد سلامتی کارکنان دستوراتی داده شده است.

وی افزود: حسب درخواست دادستان نظامی، اعضای هیئت نظارت بر حقوق شهروندی و حقوق عامه از آشپزخانه یگان های مهم نیروهای مسلح استان بازدید به عمل آوردند.

این مقام قضایی درباره اقدامات درون سازمانی گفت: دو بازپرس ویژه در دادسرای نظامی مرکز استان و ناحیه چالوس برای رسیدگی به پرونده های مرتبط تعیین شده اند.

پورخاقان گفت: از همان اوایل اعلام اپیدمی کرونا، همه روزه به کارکنان و سربازان وظیفه دستکش یکبار مصرف و در مقاطعی ماده ضدعفونی کننده و ماسک تحویل شده و طی دو روز، با تب سنج از کارکنان معاینه به عمل آمد و تمامی شعب و وسایل و تجهیزات در دو مرحله ضدعفونی شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان قضایی نیروهای مسلح ویروس کرونا کرونا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مالی و پشتیبانی سازمان کارکنان و سربازان سازمان قضایی استان اقدامات سازمان آذربایجان غربی ویروس کرونا ضدعفونی کننده سربازان وظیفه ضدعفونی کردن شیوع بیماری عفونی کننده مدیر اداری ضد عفونی یگان ها اتاق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند ناو اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته است.

کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو بردانصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خوردهنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • فیلم| توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت + فیلم
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»