Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:06:52 GMT

آزادی ۱۸۹ زندانی با کمک ستاد دیه و خیران فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۵۷۶۷

آزادی ۱۸۹ زندانی با کمک ستاد دیه و خیران فارس

ابراهیمی گفت: تعداد زندانیان آزاد شده در اسفندماه با کمک ستاد دیه کشور و خیرین بزرگوار استان در مجموع ۱۸۹نفر است و روند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همت نیکوکاران همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی» با ارائه گزارشی از وضعیت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: در کمیته ویژه مددجویان ستاد دیه کشور در شیراز با اعطای تسهیلات به ۱۵۶ زندانی جرایم غیرعمد استان فارس موافقت شد و تا کنون زمینه آزادی ۱۴۲نفر از زندانیان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان های فارس افزود: میزان بدهی افراد آزاد شده با مساعدت ستاد دیه کشور بیش از ۴۳۲ میلیارد ریال، میزان گذشت شاکی ۳۸۷ میلیارد و میزان پرداختی توسط ستاد دیه ۴۴میلیارد ریال بوده و این بیانگر آن است که با همت شاکیان و تخفیف ویژه ای که داشته اند زمینه آزادی این افراد از زندان ها فراهم شده است.

نایب رئیس ستاد دیه فارس اضافه کرد: تعداد ۹نفر از زندانیان با کمک یک میلیارد و ۲۰میلیون ریالی خیر نیک اندیش شیرازی آزاد شدند و خوشبختانه گذشت شاکیان بیش از پرداختی های ستاد دیه برای آزادی است و از شاکیان پرونده که خودشان با این عمل خیرخواهانه از حقوق قانونی خود گذشته و در این کار خیر شریک هستند، صمیمانه قدردانی می کنیم.

ابراهیمی تاکید کرد: نیکوکاران فارس همیشه در همه عرصه ها سرآمد بوده و پزشکان ما علاوه بر حوزه سلامت در عرصه خدمت رسانی به زندانیان و آزادسازی آنان نیز همواره پیشقدم هستند به گونه ای که با همت دندانپزشک شیرازی و کمک ۴میلیارد ریالی این بانوی نیک اندیش و بخشش شکات ۳۰پرونده به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال، زمینه آزادی ۳۰ زندانی فراهم شده است.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: خیرین، مبلغ ۶۵۰میلیون ریال از طریق تبلیغات صورت گرفته در رسانه ها به ستاد دیه استان واریزی داشته اند و با این مبلغ و گذشت۹۵۰میلیون ریالی شکات زمینه آزادی هشت زندانی جرایم غیرعمد فراهم شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: تعداد زندانیان آزاد شده در اسفندماه با کمک ستاد دیه کشور و خیرین بزرگوار استان در مجموع ۱۸۹نفر است و روند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همت نیکوکاران همچنان ادامه دارد.

«سیدرضا اسکندری» نیز درجلسه ای که با یکی ازدندانپزشکان شیراز داشت، خیرین و نیکوکاران را پشتوانه اصلی و مهم ستاد دیه دانست و گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، نجات خانواده ای از آسیب های اجتماعی است ونیکوکاران با کمک مادی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نه تنها یک فرد، بلکه جامعه را از آسیب های اجتماعی نجات می دهند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس افزود: هدایت و راهبری در این حیطه نیاز به عزمی همگانی و احساس مسولیت اجتماعی از سوی همه طیف های جامعه را دارد.

وی با اشاره به حفظ و رعایت ارزش وکرامت افراد، بیان کرد: تمام انسان ها فی نفسه محترم هستند و باید برای زندگی آنها ارزش قائل شویم.

اسکندری با بیان اینکه جامعه هدف ما در حوزه کیفری در ارتباط با ستاد دیه افرادی هستند که به دلیل الزامات قانونی و محکومیت های مالی و…گرفتار زندان شده اند و به کمک خیرین نیازمندند، گفت: کسی که بدون مرتکب شدن جرم و جنایتی و به دلیل وقوع حادثه ای همچون تصادف به زندان می افتد، خانواده اش در معرض متلاشی شدن و فرزندانش هم در خطر آسیب های اجتماعی قرار می گیرند و باید به گونه ای عمل شود تا خانواده به عنوان نهاد مقدس کمتر دچار آسیب شود.

گفتنی است با عنایت به روزهای پایانی سال، ستاد دیه در راستای اجرای عدالت اجتماعی و فراهم کردن موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اقدام به دعوت از خیرین به منظور مساعدت به ستاد دیه و فراهم نمودن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کرده است و خوشبختانه خیرین استان فارس همچون گذشته در این زمینه پیشرو هستند.

ستاد دیه استان فارس با شماره حساب ۱۰/ ۱۱۹۹۱۱۹۹ نزد کلیه شعبه بانک ملت و شماره کارت بانکی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و از طریق سامانه تلفن همراه # ۱۰۱۰۱۰* ۴*۷۳۳* آماده دریافت کمک های نقدی خیرین در امر آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس است.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ستاد دیه فارس اداره کل زندان های فارس شیراز زندانیان جرایم غیرعمد آزادی زندانیان ستاد دیه کشور فراهم شده آزادی زندانی زمینه آزادی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

مدیر کل زندان های استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیرین و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

رئیس ستاد دیه استان فارس دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز بدانند کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فهیم، نوع دوست و فرهنگ ساز استان خواهد بود.

کد خبر 747910

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد