Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اتحادیه بهداشت عمومی اروپا (EPHA) هشدار داد: هوای آلوده در مناطق شهری که باعث افزایش فشار خون، دیابت و سایر بیماری‌های تنفسی می‌شود، می‌تواند منجر به مرگ و میر بیشتر در مبتلایان به کووید-۱۹ در سطح جهان شود.

انجمن تنفسی اروپا اعلام کرده است: انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از موتورهای دیزلی هنوز در سطح خطرناکی است که می‌تواند افراد آسیب‌پذیر و گروه‌های حساس را در طول شیوع کروناویروس و دیگر همه‌گیری‌ها در آینده تحت فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران مزمن قلبی و ریوی که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا دچار مشکل شده‌اند، کمتر از افراد سالم قادر به مبارزه با عفونت‌های ریوی بوده و در نتیجه احتمال مرگ و میر در آن‌ها بیشتر است. این موضوع درمورد کووید-۱۹ نیز که ریه‌ها را درگیر می‌کند، وجود دارد.

کروناویروس جدید تاکنون بیش از ۱۸۶ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و بیش از ۷۴۰۰ قربانی بر جای گذاشته است.

در حالی که هنوز ارتباط بین آلودگی هوا و افزایش مرگ و میر ناشی از کروناویروس جدید ثابت نشده است، یک مطالعه در مورد شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی نشان می‌دهد بیمارانی که در مناطقی با سطوح متوسطی از آلودگی هوا زندگی می‌کنند، ۸۴ درصد بیشتر از بیمارانی که در مناطقی با سطوح کمی از آلودگی هوا زندگی می‌کنند، جان خود را از دست می‌دهند.

کووید-۱۹ نیز مشابه با سارس بوده و می‌تواند منجر به نارسایی‌های تنفسی شود.

با توجه به جدید بودن کروناویروس هنوز اطلاعات مربوط به میزان مرگ و میر ناشی از آن کامل نیست اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشتر قربانیان این ویروس افراد سالخورده یا بیماران مزمن قلبی و ریوی و دیابتی هستند.

طبق اعلام آژانس محیط زیست اروپا، آلودگی هوا به رغم دستورالعمل‌های مربوط به کیفیت هوای اتحادیه اروپا، سالانه به حدود ۴۰۰ هزار مرگ زودرس در سراسر این قاره منجر می‌شود.

شمال ایتالیا یکی از نقاط مهم شیوع کروناویروس در جهان، دارای سطوح بالایی از ذرات میکروسکوپی ۱۰ PM است که ناشی از ترافیک جاده‌ای است.

شمار قربانیان کروناویروس در این کشور به بیش از ۲۱۰۰ نفر رسیده که بعد از چین در ردیف بیشترین تلفات ناشی از این ویروس قرار گرفته است.

یک مطالعه جدید نشان داده که آلودگی هوا به طور میانگین سه سال از عمر افراد در سراسر جهان کاهش داده و هر ساله نیز منجر به ۸.۸ میلیون مرگ زودرس می‌شود.

 بر اساس داده‌های ماهواره‌ای، قرنطینه در شمال ایتالیا منجر به کاهش قابل توجه اکسید نیتروژن و ذرات ریز آلاینده در هوا شده است.

سه شهر ایتالیایی در فهرست آلوده‌ترین شهرهای اروپا

اتحادیه بهداشت عمومی اروپا هشدار داده که دولت‌ها باید اولویت خود را در کاهش وسایل نقلیه آلاینده قرار دهند تا از مرگ‌های غیرضروری در هنگام شیوع‌های احتمالی آینده جلوگیری شود.

بنابر گزارش مدیکال اکسپرس، متخصصان می‌گویند شواهد علمی حاکی از آن است که شیوع‌های همه‌گیر مانند شیوع کروناویروس از این پس با دوره تناوب‌های کوتاه‌تری رخ می‌دهد و از همین رو توجه فوری به کاهش آلودگی هوا ضرورت دارد.

کد خبر 493730 برچسب‌ها آلودگی هوا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا آلودگی هوا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پردیس با شاخص ۱۷۳، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۸۷، باغستان شهریار با شاخص ۵۸، باقرشهر با شاخص ۶۶، پاسداران با شاخص ۵۸، پاکدشت با شاخص ۶۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۸، پیشوا با شاخص ۶۷، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۵۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۳، دانشگاه تهران با شاخص ۵۸، دماوند با شاخص ۷۳، رباط‌کریم با شاخص ۶۴، ژئوفیزیک با شاخص ۵۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۵۲، سلامت با شاخص ۷۷، شریف منطقه دو با شاخص ۶۴، در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۱، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۸، لواسانات با شاخص ۵۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۱، ملارد با شاخص ۶۴، منطقه ۱۵ با شاخص ۵۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۱، ورامین با شاخص ۵۷ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۶۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۲۷، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۰، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۳۵، امام خمینی با شاخص ۲۸، پارک رازی با شاخص ۴۱، پونک با شاخص ۵۰، چشمه با شاخص ۳۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۴، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۳۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۴۶، قرچک با شاخص ۳۱، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 739854

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • از هوای تهران چه خبر؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص آلودگی هوای کرمانشاه امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت