Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر مالی فرانسه: با سقوط بازار شرکت‌ها را ملی می‌کنیم، سقوط سنگین سهام آسیایی، معاملات اینترنتی سهام آمریکا به دنبال سقوط ۵ درصدی متوقف شد، سقوط سنگین سهام اروپا علی‌رغم اعلام بسته کمک مالی، کاهش قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی، جدیدترین آمار از میانگین مصرف روزانه بنزین کشور و فراخوان مرسدس بنز در استرالیا را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر مالی فرانسه: با سقوط بازار شرکت‌ها را ملی می‌کنیم

برونو لو میر، وزیر مالی فرانسه گفت: من برای استفاده از تمام ابزارهای موجود برای پشتیبانی از شرکت‌های بزرگ فرانسه تردید نمی‌کنم. می‌شود این کار را با تأمین مجدد سرمایه توسط دولت انجام داد. دولت همچنین می‌تواند سهام این شرکت‌ها را خریداری کند و من حتی در صورت لزوم از عبارت ملی‌سازی استفاده خواهم کرد.

پایان سبز دماسنج بورس تهران در آخرین روز سال

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته سال 1398 با رشد 10هزار و 480 واحدی در ارتفاع 512 هزار و 909 واحدی به کار خود پایان داد. به گزارش نبض بورس، شاخص قیمت وزنی ارزشی با 2792 واحدی به ارتفاع 136 هزار و 701 واحدی صعود کرد، شاخص کل هم وزن با 3298 واحد رقم 177 هزار و 83 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم وزن با 2194 واحدی به کانال 117 هزار و 814 واحدی صعود کرد. ارزش معاملات امروز بیش از 4447.9 میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از 5 میلیارد و 419 میلیون برگه سهم طی 768 هزار و 937 نوبت معاملاتی بود.

عرضه اولیه‌ای که به ۹۸ نرسید

در حالی که در مورخه 15 اسفندماه 1398 اطلاعیه عرضه اولیه شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا در فرابورس درج شد و پیش بینی می شد که زمان ثبت سفارش این عرضه اولیه در روز چهارشنبه مورخه 21 اسفندماه سال جاری باشد، اما عرضه اولیه سهام شرکت آریا ساسول به سال 98 نرسید و این عرضه اولیه به سال آینده موکول شد. مبینا بنی‌اسدی، مدیر ارتباطات فرابورس ایران طی مصاحبه ای در همین رابطه گفت: پتروشیمی آریا ساسول آخرین شرکتی بود که قرار بود تا آخر سال فرابورسی شود اما مدیران فرابورس ایران تصمیم گرفتند برای حفظ سلامتی مردم و پرسنل فعال در بازار سرمایه فعلا این عرضه به اوایل سال ۹۹ موکول شود. جزئیات بیشتر

سقوط سنگین سهام آسیایی

روز چهارشنبه، با تداوم سنگینی شیوع سریع ویروس کرونا بر بازارهای مالی جهان، سهام آسیایی یک سقوط سنگین دیگر را به ثبت رساندند. سهام استرالیا پیشتاز سقوط در بین بازارهای منطقه بود؛ شاخص ای‌اس‌اکس این کشور ۶.۴۳ درصد سقوط کرد. سهام کره‌جنوبی هم با سقوط سنگینی روبرو شد و شاخص کوسپی ۴.۸۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. نیکی ژاپن ۱.۶۸ درصد پایین آمد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با سقوط درصدی مواجه شد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای سودهای اولیه امروز را از دست داد و به سقوط ۱.۸۰ درصدی رسید. در هنگ‌کنگ شاخص هانگ‌سنگ ۳.۳۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. سقوط سهام آسیایی علی‌رغم این اتفاق افتاد که دیشب در معاملات سهام آمریکا به دنبال وعده ترامپ برای ارائه ۱ تریلیون دلار مشوق اقتصادی، جهش کردند و داوجونز ۱۰۰۰ واحد بالا آمد.

معاملات اینترنتی سهام آمریکا به دنبال سقوط ۵ درصدی متوقف شد

ظهر چهارشنبه، علی‌رغم اعلام مشوق‌های مالی قابل‌توجه از سوی فدرال‌رزرو، نوسانات بازار سهام همچنان شدید مانده و سهام آمریکا تا آخرین حد مجاز معاملات اینترنتی سقوط کردند. میانگین صنعتی داو جونز که دیشب در بازارهای رسمی وال‌استریت ۱۰۰۰ واحد جهش کرده بود، حالا تا این لحظه در معاملات اینترنتی امروز ۸۲۱ واحد پایین آمده است که به معنای سقوط ۱۰۰۰ واحدی در آغاز معاملات وال‌استریت امروز می‌باشد. داوجونز با این سقوط به محدوده پایین مجاز معاملات اینترنتی خود رسید و معاملات آن متوقف شد. اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک هم تا محدوده مجاز خود سقوط کردند. برای جلوگیری از نوسانات بسیار شدید، شاخص‌های سهام پس از سقوط ۵ درصدی در معاملات اینترنتی، بسته می‌شوند. شاخص نوسان بورس CBOE که نشان‌دهنده وحشت در بازار است، در روزهای اخیر رکوردهای تاریخی ثبت می‌کند و حتی از مقادیری که در بحران مالی بزرگ ۲۰۰۸ ثبت شده بود، بالاتر رفته است.

سقوط سنگین سهام اروپا علی‌رغم اعلام بسته کمک مالی

روز چهارشنبه، علی‌رغم اعلام چندین بسته تشویقی چند میلیارد دلاری از سوی دولت‌های مختلف اروپا برای مقابله با ویروس کرونا، سهام اروپا در معاملات امروز کار خود را با سقوط سنگینی آغاز کردند. در ساعت اول معاملات امروز اروپا شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰ با سقوط ۳.۷ درصدی روبرو شد. شاخص داکس آلمان ۴.۱۱ درصد سقوط کرد. کاک فرانسه ۳.۳۷ درصد پایین آمد و فوتسی انگلیس ۴.۲۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. این علی‌رغم این اتفاق می‌افتد که شب گذشته دولت انگلیس با معرفی یک بسته مالی ۴۰۰ میلیارد دلاری اعلام کرد هر چه در توان دارد را برای مقابله با ویروس کرونا و تأثیرات اقتصادی آن به کار خواهد گرفت. در این میان تعطیلی رولسزرویس و ایرباس به علت شیوع ویروس کرونا باعث شد تا سهام این دو شرکت بدتر از همه سقوط کنند. سهام رولزرویس ۱۸.۷ درصد و سهام ایرباس ۱۴ درصد از ارزش خود را در همان ساعت اولیه معاملات امروز از دست دادند.

آخرین روز سال با دلار چند هزار تومانی بسته شد؟

در معاملات امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی، به نرخ 14900 تومان از مردم خریداری  و به قیمت 15750 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، تغییری نداشته ولی نسبت به اولین روز هفته، 950 تومان گران تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ 16800 تومان از مردم خریداری و به قیمت 17450 تومان به منقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، بدون تعییر و نسبت به روز شنبه (اولین روز هفته جاری) 750 تومان گران تر شده است. علاوه بر نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی، شاهد رشد قیمت ها در بازار آزاد بودیم. بر این اساس هر اسکناس دلار آمریکا و یورو به ترتیب به نرخ های 16070 و 17750 تومان فروخته شد.

پایان کار سکه در سال ۹۸ در کانال ۶ میلیونی

قیمت طلا و سکه در معاملات آخرین روز کاری سال ۹۸ تغییر چندانی نسبت به روز معاملاتی گذشته نداشت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز پنج میلیون و ۹۰۰ تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۰۲ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

کاهش قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی

با افزایش نگرانی‌ها در مورد خسارات اقتصادی شیوع ویروس کرونا که بر تاثیرات اقدامات محرکی آمریکا سایه انداخته و سرمایه‌گذاران را بر آن داشته تا ذخایر طلای خود را بفروشند و نقدینگی جمع کنند، طلا افزایش قیمت ساعات اولیه معاملات خود را از دست و بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 28.81 دلار کاهش 1499.49 دلار فروخته شد.

قیمت نفت امروز هم به سقوط ادامه داد

رویترز: با تیره شدن چشم انداز تقاضا برای سوخت در میانه کاهش سفرها و فعالیت های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت برای سومین روز متوالی در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت و در سال جاری میلادی تاکنون 17 درصد از ارزش خود را از دست داد. هر بشکه نفت برنت با 49 سنت کاهش 28.24 دلار فروخته شد که این رقم کمترین میزان از اوایل سال 2016 به شمار می رود. نفت برنت روز سه شنبه 4.3 درصد افت قیمت را ثبت کرد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 93 سنت کاهش 26.02 دلار معامله شد که کمترین قیمت در بیش از 4 سال گذشته به شمار می رود.  نفت آمریکا WTI دیروز 6 درصد از ارزش خود را از دست داد.

جدیدترین آمار از میانگین مصرف روزانه بنزین کشور 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با «شانا» گفت: پیش‌بینی ما این بود که مصرف بنزین در روزهای پایانی سال حداقل به ۹۵ میلیون لیتر برسد که این رقم با کاهش ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری، از ابتدای اسفندماه تاکنون به‌طور میانگین به روزانه ۶۸ میلیون لیتر رسیده است.

حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۹ چند درصد افزایش می‌یابد؟

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تعیین نرخ دیه برای سال ۹۹ از سوی قوه قضاییه اعلام کرد نرخ حق بیمه شخص ثالث برای سال ۹۹ نیز حدود ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. 

فراخوان مرسدس بنز در استرالیا

شرکت دایملر آلمان اعلام کرد بیش از سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از ون تجاری مرسدس بنز «ویتو» به دلیل نگرانی از آتش‌سوزی در استرالیا فراخوان داده شده‌اند. سه هزار و ۵۴۲ دستگاه از ون‌های ویتو مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ مشمول این فراخوان هستند که دلیل آن باتری نصب شده در زیر صندلی راننده است. مرسدس بنز استرالیا هشدار داده که ممکن است این باتری‌ها فاقد روکش در زیر پایه صندلی باشند که می‌تواند باعث شود کاربر فضای خالی موجود را با فضای ذخیره بار اشتباه بگیرد. از این رو هر وسیله‌ای که در این فضای خالی قرار گیرد می‌تواند باعث قطعی مدار و ایجاد آتش‌سوزی شود. فهرستی از خودروهای مشمول این فراخوان نیز منتشر شده است. مالکان خودروهای مشمول باید با نزدیک‌ترین نمایندگی مرسدس بنز برای تعبیه یک روکش مناسب تماس بگیرند. به علاوه نصب روکش‌های جدید برای ون ویتو به رایگان مجانی انجام می‌گیرد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 عمار صالحی پاندمی حرم حضرت معصومه بورس قیمت دلار کروناویروس نوروز 99 عمار صالحی پاندمی حرم حضرت معصومه درصد از ارزش خود را از دست معاملات اینترنتی معاملات امروز سقوط سنگین سهام علی رغم اعلام روز چهارشنبه سهام آسیایی سهام آمریکا نسبت به روز عرضه اولیه هزار تومان مرسدس بنز فروخته شد آخرین روز شرکت ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با اتفاقات بین المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، به تدریج از پلکان قیمت پایین آمد و به ۶۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. در نهایت دیروز قیمت دلار روی رقم ۶۶ هزار تومان ثابت شد.

دلار امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و تا لحظه تنظیم این خبر در بازار غیررسمی با نرخ ۶۵ هزار تومان معامله شد.

مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش خاصی در بازار انجام نمی‌شود و آرامش بر بازار حاکم است.

تحلیل‌ های بنیادین حکایت از آن دارد که ارزش دلار در حال حاضر روی رقم ۵۲ هزار تومان است؛ بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که دلار در آینده ای نزدیک به کانال ۵۰ هزار تومان بر می‌گردد.

کد خبر 844993 منبع: مهر برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • ریزش بیت‌ کوین ادامه دارد؟
  • سقوط شاخص بورس برخی کشورها پس از حمله ایران به اسرائیل
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • ریزش بیت کوین ادامه دارد؟
  • جو مثبت در بازار سهام؛ حدود ۵۰۰ نماد بورسی صف خرید شدند
  • ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟