Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران   در خصوص خبر منتشر شده در رسانه‌های افغانستان مبنی بر اخراج متقابل ۲ تن از دیپلمات‌های ایران و افغانستان، اظهار داشت: جابه‌جایی دیپلمات‌ها و افزایش و کاهش تعداد آنها امری معمول در روابط سیاسی و دیپلماتیک کشورها به شمار می‌رود و هر جابه‌جایی لزوما به معنی اخراج نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اخبار سیاسی- موسوی افزود: روابط ایران و افغانستان روابطی دیرینه و دوستانه است و بر علقه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی استوار شده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ارزش بسیاری برای این روابط قائل است و مصمم است که این روابط را در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش دهد.

لازم به ذکر است برخی رسانه‌‌های افغانستان از بروز تنش دیپلماتیک بین تهران و کابل خبر داده و عنوان کردند که ایران و افغانستان اخیرا اقدام به اخراج متقابل چند دیپلمات‌ یکدیگر کرده‌اند. 

گفتنی است «منصور خالقیار» معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز پیش از این در گفتگو با فارس بر روابط مستحکم ایران و افغانستان تأکید کرده و ضمن رد هرگونه تنش در روابط، خاطرنشان کرد که  مناسبات دو کشور بر اصل حسن همجواری استوار و روابط دو کشور کاملا عادی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران افغانستان افغانستان ایران سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت خارجه ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه گفته است این سازمان شفاخانه‌های کشور را به منظور ارائه خدمات صحی بهتر به شهروندان افغانستان تجهیز کند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان امروز (یکنشنبه، ۲ ثور) با نشر خبرنامه ای از دیدار مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با الکساندر متیو، رییس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه و هیأت همراه‌اش خبر داده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با قدردانی از فعالیت‌ها، خدمات و همکاری‌های سازمان صلیب سرخ با افغانستان خواستار تجهیز کردن شفاخانه‌های کشور برای ارایه خدمات صحی بهتر برای شهروندان از سوی این سازمان شد. 

متقی همچنین از این هیأت خواست تا تصویر واقعی و چشم‌دید خود از افغانستان را با جهانیان شریک کنند.

از سویی هم الکساندر متیو، در این دیدار با ستایش از همکاری‌های طالبان و به‌ویژه وزارت امور خارجه با این سازمان گفت در جریان یک سال گذشته ۲۸ میلیون فرانک سوییس در عرصه فراهم کردن خدمات صحی، آب آشامیدنی و رسیدگی به حوادث طبیعی برای ۵ میلیون افغانستانی به مصرف رسیده است.

قابل ذکر است که با قطع کمک های جامعه جهانی سیستم صحی افغانستان با مشکلات مختلف مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان
  • سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد فرصت مهمی برای تقویت روابط دوجانبه
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • رئیس جمهور فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • اخراج بیش از ۱۵۰ پناهجوی افغانستانی‌ از پاکستان