Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@09:02:42 GMT

۱۳ میلیون تن محصول باغی در کشور تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۷۱۵۹

به گزارش اکوفارس از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری باغداری 1398، مقدار تولید محصولات باغی (گیاهان دائمی) در حدود 13 میلیون تن برآورد شده که نسبت به سال 1396 بیش از 11 درصد افزایش یافته است. همچنین مساحت باغ‌ها و قلمستان‌های کشور در دوره آمارگیری (30 تیر تا 22 مرداد 1398)، در حدود 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 میلیون هکتار برآورد شده است.
نتایج حاصل از این طرح نشان می‌دهد که 76 درصد از کل تولید محصولات باغی در سال 1398 به‌ترتیب به تولید پرتقال و نارنگی، سیب، انگور، خرما، انار، و گروه هلو، شلیل و شفتالو اختصاص داشته است.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، مقدار تولید پرتقال و نارنگی در سال 1398 در حدود 9.2 میلیون تن برآورد شده که 36 درصد افزایش نسبت به سال 1396 یافته است.

همچنین برآورد مقدار تولید انگور در سال 1398، برابر با 9.1 میلیون تن بوده که 10 درصد افزایش نسبت به سال 1396 داشته است.

مقدار تولید سیب نیز 2.2 میلیون تن برآورد شده که نسبت به سال 1396 در حدود 7 درصد کاهش داشته است. همچنین مقدار تولید خرما در سال 1398 در حدود 3.1 میلیون تن برآورد شده که افزایشی 9 درصدی نسبت به سال 1396 نشان می‌دهد.
آمارگیری باغداری در تابستان سال 1398 با هدف برآورد میزان تولید محصولات باغی، مساحت باغ‌ها و قلمستان‌های کشور، و تهیه اقلام مورد نیاز حساب‌های ملی، توسط مرکز آمار ایران و با همکاری سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های کشور اجرا شد. در اجرای این آمارگیری، بیش از 600 نفر نیروی انسانی مشارکت داشتند.

با توجه به زمان اجرای طرح تابستان 1398 مقدار تولید سال 1398 در مورد محصولاتی از قبیل گیلاس، آلبالو، انواع آلو و گوجه و… رقم قطعی تولید و برای محصولاتی از قبیل پرتقال، نارنگی، سیب و… که برداشت آن‌ها بعد از اجرای طرح انجام شده، برآورد تولید می‌باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون تن برآورد شده نسبت به سال 1396 مقدار تولید سال 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عمده محصول پیاز تولید شده در شهرستان اقلید از نوع زرد و سفید است که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، عملکرد مناسبی دارد.
پارسال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت پیاز اختصاص یافت و پیاز سومین محصول عمده سبزی صیفی در این شهرستان محسوب می‌شود.
بهره وری بیشتر از منابع آبی و خاکی، عملکرد بالا و استفاده بهینه از مواد مورد نیاز در تولید این محصول از مزایای کشت پیاز در شهرستان اقلید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات