Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:41:24 GMT

خستگی‌ناپذیر

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۸۳۷۸

خستگی‌ناپذیر

هر واژه‌ای را که به‌کار می‌بریم مفاهیم و معانی بسیاری در ذهنمان تداعی می‌شود. به نسبت آشنایی و آگاهی و شناختمان می‌توانیم سطر فوق را ادامه دهیم. امّا به‌گمانم سرچمهٔ همهٔ مفاهیم متداعی درباره «اعظم طالقانی»، اخلاق و استمرار نگاه اخلاقی برگرفته از قرآن در زندگی است. توضیح این مهم را از دکتر علیرضا رجایی در پیامی تصویری که پس از رحلت آن بانوی فرهیخته منتشر شد، آموختم: «از اخلاقی که در قرآن است به‌طور اجتناب‌ناپذیری مسؤلیت استنباط می‌شود»؛ مسئولیت در قبال خدا و مردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردان و زنانی که در راه آگاهی گام می‌نهند و همت خود را صرف پیش‌برد جامعه می‌کنند، نگران اجتماع خود هستند. آنان در راه خود خستگی‌ناپذیرند، همان گونه که اعظم طالقانی بود.

خانم طالقانی در حاشیه بزرگداشت زنده‌یاد محمد بسته‌نگار که دهم آذر ۱۳۹۶ در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد، تعریف کرد که پیش از انقلاب عروسی‌ها و [محافل خودمانی] بهانه‌ای بود تا مبارزان برای کار تشکیلاتی دور هم جمع شوند،‌ «عروسی‌هایی نبود که فقط جشن باشد، عروسی بود که باید در آن تصمیماتی گرفته می‌شد». این نمونه‌ای از اخلاق روشنفکران واقعی جامعه است. چراکه نشان می‌دهد در هیچ شرایطی مسئولیت خود را در قبال اجتماعی که در آن زندگی می کنند از یاد نمی‌برند. ضرورت فعالیت مدنی و سیاسی و پیشبرد جامعه به تأکید قرآن به امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد که لازمه‌اش درک اهمیت پذیرش مسئولیت است. فعالیت‌های او در سایهٔ همین ویژگی است. مخالفتش در سنین نوجوانی و جوانی با رژیم پهلوی تا آنجا که در دههٔ پنجاه، توسط ساواک دستگیر می‌شود و همچنین تأسیس جامعه زنان مسلمان پس از انقلاب و حضور در مجلس نخست شورای اسلامی به نمایندگی از مردم تهران، انتشار مجله‌های پیام هاجر و پیام ابراهیم و خستگی‎‌ناپذیری او در رساندن پیام آگاهی به نسل جدید، نشان از درک اهمیت مسئولیت اجتماعی دارد.

 از همین روست که شاید مهمترین مفهمومی که با شنیدن نام آیت الله طالقانی و همچنین اعظم طالقانی به ذهن تداعی می‌شود اخلاق است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ایران‌ شناسی اعظم طالقانی پروندهٔ خبری یاد بعضی نفرات (یادبود درگذشتگان فرهنگ و هنر در سال ۱۳۹۸)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایران شناسی اعظم طالقانی مجلس شورای اسلامی ایران شناسی اعظم طالقانی اعظم طالقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم»، «سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن»، «فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی»، «رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود»، «این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن»، «حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر»، «عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!»، «تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند»، «قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم

سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود

این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن

حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر

عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!

تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند

قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • ویدیو/ میرزازاده: هیچ سوپراستاری‌ شکست ناپذیر نیست حتی لوپز
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • طالقانی:کاراستقلال خوزستان صحیح نبود؛برای‌شان بحران می‌سازند
  • شکست جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق
  • اعتبارمداح برای مجالس مومنین است
  • اقدامات خودجوش کارکنان برای پاکسازی محیط نیروگاه برق ری + تصاویر