Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@01:43:40 GMT

توسعه یک سیستم جدید که زباله‌های موشکی را پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۸۷۴۵

توسعه یک سیستم جدید که زباله‌های موشکی را پیدا می‌کند

چین سیستم جدیدی را توسعه داده که به سرعت زباله‌های ناشی از سقوط تقویت کننده‌ موشک‌‌ها را پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، روز چهارشنبه مرکز پرتاب ماهواره Xichang در سیچوان چین از توسعه سیستم جدید موقعیت یابی خبر داد که می‌تواند زمان جستجوی آوار تقویت کننده موشک‌ها را تا حد زیادی کوتاه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم پس از پرتاب این مرکز در ماه مارس، در جستجوی قطعات بوستر و موشک سقوط شده کارآمد بوده است؛ این موشک توسط یک موشک حامل Long March-3B به فضا فرستاده شده است.

با راهنمایی سیستم، کارکنان مرکز فقط ۲۵ دقیقه را در یافتن بوسترهای موشکی صرف کردند، در حالی که در گذشته برای انجام چنین کارهایی باید چندین ساعت یا حتی نیم ماه زمان صرف می‌شد.

بر خلاف لنت‌های پرتاب بسیاری از کشورها که به طور معمول در امتداد خطوط ساحلی واقع شده‌اند، سایت‌های پرتاب اصلی چین در سطح زمین عمیق قرار دارند، به این معنی که موشک‌های آن همیشه مستقیماً بر روی مناطق پرجمعیت پرواز می‌کنند؛ بنابراین پس از پرتاب، تقویت کننده‌های راکت و سایر قطعات به زمین باز می‌گردند و جوامع محلی را تهدید می‌کنند.

امسال کشور چین همچنان شاهد راه اندازی فضاهای فشرده است؛ دقت و کنترل بازیافت زباله‌های موشک به یک مسئله فوری برای دانشمندان چینی تبدیل شده است.

به گفته یائو شنژنگ، رئیس تیم توسعه این سیستم، پس از جدا شدن بوستر موشک در 9 مارس در آخرین مأموریت پرتاب ماهواره BeiDou، تجهیزات موجود در این مرکز بلافاصله داده‌های مربوط به سقوط بوستر را دریافت کردند. سپس سیستم به سرعت نقطه مورد نظر را محاسبه کرد.

یائو گفت: این نخستین باری بود که سیستم در یک مأموریت، دریافت داده، پردازش و نمایش بقایای موشک‌ها را در زمان واقعی تحقق بخشید.

 رئیس تیم توسعه این سیستم ادامه داد: این سیستم دستیابی به موفقیت است و پشتیبانی فنی را برای کارکنان فراهم می‌کند تا سریعاً تقویت کننده‌های سقوط  کرده را پیدا کنند.

مرکز Xichang حدود ۲۰ ماموریت در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد داد، پرواز موشک Long March-۵B، پرتاب نخستین کاوشگر مریخ چین و تکمیل سیستم ماهواره‌ای ناوبری BeiDou-۳ از جمله اقدامات این مرکز در سال جاری خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: چین توسعه موشک ماهواره بوستر تقویت کننده سقوط پرتاب تقویت کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شمال سرزمین‌های اشغالی شاهد حمله سنگین موشکی از سمت لبنان بوده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل علیا و اصبع الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

منابع خبری از برخورد چند موشک به منطقه اشغالی «صفد» و به صدا درآمدن آژیر هشدار در این منطقه و مناطق «روش هنکرا»، «لیمان»، «شلومی»، «ایلون»، «حانیتا»، «ادمیت»، «گورن» و «عرب العرامشه» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۵ عصر امروز دوشنبه بیست‌ودوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسراییلی را در پشت موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

کد خبر 6085867

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها
  • چین ماهواره جدید سنجش از دور را به مدار زمین فرستاد