Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابوالقاسم دائی‌چیان، عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک طی یک طرح پژوهشی یک پنل شبیه‌ساز پرواز را طراحی و بدنه سخت‌افزاری آن را به مرحله ساخت رسانید.

این طرح کاملا امکان به‌کارگیری در بخش دفاعی را دارد. ویژگی این طرح مقرون به صرفه بودن آن است؛ چرا که به علت هزینه و خطر بسیار زیاد نمی‌توان پرواز را در شرایط واقعی انجام داد، این برنامه به کاربران آموزش می‌دهد تا در مواقع خطر مثل زمین نشستن بدون موتور و نقص‌های کامل الکتریکی و هیدرولیکی توان کنترل شرایط را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی منحصر به فرد این طرح تجربه حس واقعی‌تر پرواز نسبت به طرح‌های مشابه است و با قابلیت دقیق تر شبیه‌سازی شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف امکان آموزش به وسیله آن پویاتر انجام می‌شود.

این شبیه‌ساز دارای یک کنسول استاد است که می‌تواند شرایط مختلف پروازی (مانند شرایط مختلف آب و هوایی و خرابی‌های مختلف در سیستم هواپیما) را برای کارآموز ایجاد کرده و به کاربران آموزش می‌دهد تا نحوه کنترل هواپیما، اثرات دیگر سیستم‌های پرواز و نحوه کنترل هواپیما در شرایط و عوامل خارجی نظیر چگالی هوا، آشفتگی، باد، ابر، بارش و … را فرا گیرند. این شبیه‌ساز همچنین در کنار آموزش به خلبانان می‌تواند در طراحی و توسعه هواپیما و تحقیق در مورد ویژگی‌های هواپیما و ویژگی‌های کنترل حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.

هسته اصلی نرم‌افزاری این طرح، نرم‌افزار flight simulator است که البته نرم‌افزارهای زیادی برای ارتباط بهتر آن با سخت افزار و همچنین کنسول استاد برای آن طراحی شده است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این پنل علاوه بر ایجاد زمینه آموزش خلبانی، بستری برای تفریح و سرگرمی نیز فراهم آورده است.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شبیه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ثبت نام آزمون استخدامی برای جذب ۳۰۰ معلم در شهرستان بشاگرد و جزایر این استان از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۳۰ فروردین آغاز شد.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد قویدل عصر پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: با پیشنهاد استاندار هرمزگان، همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و پیگیری مستمر چند ماهه به منظور تامین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و سخت گذر (صعب العبور) استان، برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزایر استان شامل بوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: متقاضیان تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

قویدل اضافه کرد: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۱۴ خردادماه بر روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون نیز در روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه در بشاگرد و برای سهمیه جزایر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نتایج آزمون نیز یک ماه بعد از آزمون کتبی در سایت جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد و داوطلبان ۴۵ رشته تحصیلی می‌توانند برای تصدی شغل آموزگاری دبیری و هنرآموزی در این آزمون شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: جهت دریافت دفترچه راهنمای آزمون استخدام قرارداد کار معین آموزشی شهرستان بشاگرد و جزایر هرمزگان به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان یا سایت جهاد دانشگاهی مراجعه شود.

دیگر خبرها

  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • ارتش سوسک های سایبورگ در بیابان
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • سوخو-24 در نمایی متفاوت (عکس)
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن