Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@15:35:40 GMT

چگونه کودک خود را در خانه سرگرم کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۹۲۲۵

سمانه بهزادپور روانشناس و مشاور درباره سرگرم شدن کودکان در خانه به هنگام تعطیلات نوروزی ، اظهار کرد: ماندن کودکان به مدت طولانی در خانه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نگهداری از آن‌ها بسیار سخت است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: وقتی کودکان در خانه هستند، والدین باید وقت بیشتری را با آن‌ها سپری کنند و ارتباط خود را با فرزندشان تقویت و با آن‌ها بازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس با بیان اینکه خواندن کتاب برای کودکان در هر سنی مناسب است، گفت: والدین می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز فرزندشان را با کتاب آشنا و دوست کنند، چراکه کتاب باعث افزایش رشد شناختی کودکان می‌شود، به همین منظور باید آن‌ها را متناسب با سنشان به سمت کتاب سوق دهیم.

بهزادپور با بیان اینکه والدین باید مراقب باشند که کودکان در ایام خانه‌نشینی زیاد وقت خود را صرف وسایل دیجیتال نکنند، گفت: اگر فرزند ما بزرگ است و می‌تواند کتاب بخواند، او را به سمت کتاب خواندن سوق دهیم و از او بخواهیم که کتاب را برای ما تعریف کند.

وی با بیان اینکه والدین با مدیریت زمان باید برای فرزندشان برنامه ریزی کنند تا تمام وقت خود را صرف وسایل دیجیتال نکنند، افزود: والدین باید به همراه کودکشان به تماشای کارتن‌های تلویزیونی بنشینند و در حین تماشای کارتن از کودک خود درباره محتوای آن سئوال کنند، چراکه این کار باعث افزایش هوش هیجانی کودکان می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه والدین با اسباب بازی های کودک خود نمایش اجرا و او را سرگرم کنند، گفت: بازی‌های گوناگونی در اینترنت و فضای مجازی برای کودکان وجود دارد که والدین می‌توانند با جستجو در اینترنت از وجود آن‌ها آگاهی یابند و بهترین بازی را متناسب با سن فرزند خود انتخاب کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تعطیلات نوروزی اسباب بازی اسباب بازی های ایام تعطیلات نوروز اینترنت کودکان والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان