Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس با اشاره به ورود سامانه بارشی به هرمزگان و احتمال جاری شدن سیلاب در مسیل ها و رودخانه های استان گفت: تدابیر لازم بمنظور اطلاع رسانی سیل و بارندگی به مردم توسط هواشناسی و رسانه های استان به عمل آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا مدرس » در دهمین جلسه شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان، بر آگاه سازی مردم از شرایط جوی هفته آینده توسط هواشناسی و رسانه های استان تاکید کرد و افزود: از مردم عزیز هرمزگان می خواهیم که هشدارهای هواشناسی در خصوص بارندگی های هفته آینده جدی بگیرند و از ترددهای غیر ضروری به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: با توجه به تقویت این سامانه لازم است مدیران استانی، فرمانداران، شهرداران و دهیاران در آماده باش کامل بوده و وضعیت ورودی و خروجی سدها منظم کنترل شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: با توجه به احتمال بارش شديد و ساير حوادث و ايجاد مشكلات در برخي مسيرها و راه هاي مواصلاتي لازم است پيش بيني هاي لازم جهت بازگشايي سريع مسيرها و امداد رساني به در راه ماندگان انجام پذيرد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا در استان هرمزگان و همچنین احتمال طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیل و مسدود شده مسیل‌ها تاکید می شود مردم از سایر استانها از سفر به هرمزگان پرهیز کنند زیرا ارایه کمترین خدمات رسانی به گردشگران و‌مسافران پیش بینی نشده است.

 

مدرس اضافه کرد: فرمانداران و روسای ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستانها ضمن بررسی آمادگی کامل اعضا برای مقابله با جوانب مختلف بحران، از آمادگی كليه ايستگاههاي آتش نشاني شهرداریها و دهیاریها جهت اطفاء حريق در مراتع ،عرصه هاي طبيعي اطمینان  داشته باشند و سازمانهاي آتش نشاني شهرهاي ساحلي نظارت مستمر بر جلوگيري از ورود خودرو به ساحل دريا را در دستور كار قرار دهند.

 

مدرس در ادامه با اشاره به نقش آموزش در کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های طبیعی، ‌اظهارکرد: آموزش مدیریت بحران در حقیقت آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در راستای نجات جان خود در مواقع بحرانی و کاهش آسیب‌های مختلف است.

 

وي با اشاره به این که تغییر اقلیم از جمله وقایع اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: این تغییر اقلیم تبعات زیادی در مسائل جوی داشته است و یکی دیگر از مخاطرات طبیعی استان که باعث بروز خسارات فراوان شده است.

 

وی سیلاب های مهیب را یکی از مخاطرات تغییر اقلیمی دانست که تخریب محیط زیست را نیز معمولا به دنبال دارند، افزود: که در این راستا می توان قطع درختان، تجاوز به حریم رودخانه ها و برداشت سنگ و مصالح کف رودها و بر هم زدن شیب تعادلی رودخانه ها را از عوامل انسان ساز در بروز سیلاب دراستان بیان کرد.
 

 

مدرس با بیان این‌که امروز بسیاری از کشورها با استفاده از تکنولوژِی‌های نوین به همزیستی با آسیب‌ها و بحران‌های طبیعی رسیده اند، گفت: احداث ساختمان‌های ایمن و استفاده از ابزارآلات و تکنولوژی‌های پیشرفته و هوشمن نقش مهمی در تأمین امنیت جانی افراد در بحران‌های طبیعی ایفا می‌کند.

 

وی ایمن‌سازی را از دیگر ضرورت‌های مدیریت بحران دانست و بیان کرد: توجه ویژه به ایمنی لازم و رعایت استانداردهای مختلف در حقیقت جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های اقتصادی و انسانی کشور است.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی هشدار هرمزگان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مریم بهروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که پایداری جو حداقل تا اواسط هفته آینده در سطح منطقه ادامه دارد.   وی افزود: دیروز وزش باد‌های شمالی را در استان داشتیم که در کانال هیا بادی همچون کوهین و تاکستان سرعت وزش باد بیشتر بود.   کارشناس هواشناسی استان گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده جریانات شمالی است ولی از سرعت وزش باد‌های کاسته می‌شود، به لحاظ دمایی هم در این مدت شیب ملایم افزایش دما را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید!
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد