Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هنرجویان هنرستان حضرت فاطمه (س) دهاقان در اقدامی آتش به اختیار توانمندی خود در هنر خیاطی را به کار گرفته و روزانه یک هزار عدد ماسک تولید می‌کنند. ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهاقان، همدلی و همکاری همه لایه‌های جامعه مؤثرترین گام در غلبه بر شرایط بحرانی است، بنابراین در ایام شیوع ویروس کرونا تأمین اقلام بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس و جلوگیری از گسترش آن از مؤثرترین مؤلفه‌ها هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی شیوع بیماری کرونا، گروه‌های جهادی به‌صورت خودجوش و آتش به اختیار اعلام آمادگی کردند و هرکدام در راستای مقابله با شیوع این بیماری و رفع مشکلات، اقداماتی را در عرصه‌ گندزدایی و ضدعفونی، تولید ماسک، تهیه توزیع اقلام بهداشتی و غیره انجام دادند.‌

هنرجویان هنرستان حضرت فاطمه (س) دهاقان نیز با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در هنرستان، روزانه حدود هزار ماسک تولید می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تأکید بر لزوم تلاش همگانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز مانند سایر نهادها، تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای پیشگیری از شیوع این ویروس به کار گرفته و برای این هدف تلاش می‌کند.

رجب فرهمندیان با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در هنرستان حضرت فاطمه (س) گفت: هنرجویان رشته خیاطی در ایام تعطیلی مدارس، به‌صورت خودجوش، با رعایت اصول بهداشتی در هنرستان حاضر شده و به راه‌اندازی یک کارگاه تولید ماسک اقدام کردند.

وی با بیان گزارشی از روند راه‌اندازی کارگاه ویژه تولید ماسک و حضور هنرجویان و همکاران هنرآموز در این کارگاه ادامه داد: هنرجویان به‌صورت داوطلبانه پیشنهاد راه‌اندازی این کارگاه را مطرح کردند. این پیشنهاد مورد استقبال مدیریت آموزش و پرورش قرار گرفته و با هماهنگی‌های انجام شده، مواد اولیه از طریق دانشگاه علوم پزشکی فراهم شد و در اختیار هنرجویان و هنرآموزان قرار گرفت.

محلول ضدعفونی و ماسک در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) شیراز تولید می‌شودروزانه 25 هزار ماسک در قم تولید می‌شودتولید روزانه 10 هزار ماسک توسط بسیج خواهران در یزد + فیلم

مدیر آموزش و پرورش دهاقان در ارتباط با نحوه کار هنرجویان ادامه داد: روزانه حدود هزار عدد ماسک با نظارت همکاران هنرآموز، توسط هنرجویان رشته خیاطی تولید شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت تا مراحل ضدعفونی را گذرانده و از طریق مراجع ذی‌ربط در بین مردم توزیع گردد.

وی با اشاره به تعطیل بودن مدارس در ایام شیوع بیماری کرونا از جریان داشتن آموزش به صورت غیر حضوری و الکترونیک در فضای مجازی و وب خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزش حضوری در مدارس تعطیل است اما کلیه کلاس‌ها به‌صورت الکترونیک تشکیل گردیده و معلمان مطابق به بودجه‌بندی سالانه به تدریس مباحث درسی می‌پردازند.

درهای ورودی باغ رضوان روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری بسته است

به گزارش تسنیم، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از تجمع مردم و شیوع ویروس کرونا، درهای ورودی باغ رضوان اصفهان روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری همزمان با آغاز سال نو به روی عموم مردم بسته خواهد بود.

 احمدرضا مرادی با اشاره به اینکه با دستور مقامات استانی در ستاد مقابله با ویروس کرونا درهای ورودی آرامستان باغ رضوان اصفهان در روزهای پنجشنبه 29 اسفند و جمعه اول فروردین 99، بسته خواهد شد، اظهار داشت: این تصمیم برای جلوگیری از تجمعات و حضور مردم در باغ رضوان و برای حفظ سلامت شهروندان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: هرچند زیارت اهل قبور یکی از سنت‌های مردم ایران در روزهای آخر سال و ابتدای سال جدید است  اما این بار برای حفظ سلامت شهروندان از مردم می‌خواهیم این سنت را به زمان دیگری موکول کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: البته دفن متوفی در این روز در باغ رضوان متوقف نمی‌شود. هرچند از بیمارستان‌ها درخواست کرده‌ایم ترخیص جنازه متوفی را به روز دوم فروردین موکول کنند اما اگر چنین امکانی وجود نداشت، اقدامات مربوط به دفن در باغ رضوان انجام می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه بخش‌های اداری آرامستان نیز در این دو روز تعطیل خواهد بود، افزود: فقط بخش‌هایی مانند انتظامات، سالن تطهیر و بخش متوفیان باغ رضوان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری فعال است.

وی بیان کرد: با هماهنگی با هیئت امنای آرامستان‌های محلی زیر نظر شهرداری اصفهان، از شهروندان درخواست داریم در این روزها به آرامستان‌های محلی هم مراجعه نکنند و زیارت اهل قبور را به روزهای بعد از عبور از بحران کرونا موکول کنند. 

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان افزود: همه مراسمها و مجالس سالگرد، ترحیم و هفته و ... نیز در باغ رضوان ممنوع است و صرفا دفن متوفی با حضور بستگان درجه یک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مراحل دفن متوفیان ناشی از کرونا بر اساس دستورالعمل معاونت بهداشت اجرا می‌شود، گفت: هیچ قطعه خاصی را برای متوفیان ناشی از ویروس کرونا در نظر نگرفته ایم و در قطعات موجود دفن می‌شوند.

انتهای پیام/ 174/ ز

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری اصفهان آموزش و پرورش باغ رضوان ویروس کرونا راه اندازی تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان در یادداشتی اختصاصی برای مهر نوشت؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای هر سال خط مشی مسؤولان را در جهت رشد و توسعه کشور با شعارهای مهم تولیدی که راه نجات اقتصاد کشور هست مشخص می‌کنند؛ شعارهایی همچون مشارکت عمومی، تولید ملی، تولید اشتغال آفرین، تولید پشتیبانی و مانع زدایی، تولید دانش بنیان اشتغال آفرین، رونق و رشد تولید، جهش تولید با مشارکت مردم و شعارهای سازنده دیگر که به فرموده ایشان بخشی از این شعارها در سال‌های گذشته انجام شده البته نه به قدر مطلوب چون این شعارها چیزی نیستند که یک ساله انجام شود اما باید مستمر و ادامه‌دار باشد.

لذا مسؤولان امر باید چالش‌های عدم اجرای این شعارها را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای مناسبی در جهت انجام آنها پیدا نمایند که قابل اجرا و عمل باشد.

مسائل عمده کشور بحث اقتصاد است که باید در این زمینه فعال عمل کرد و کلید حل مسائل اقتصادی کشور تولید است که می‌تواند بسیاری از این موارد مثل تورم، رشد اقتصادی، اشتغال، ارزش پول ملی و سایر مسائل مبتلا به اقتصاد را ساماندهی کرد.

انتظار می‌رود که یک جهش در تولید اتفاق بیفتد و آن هم با مشارکت مردم و مردمی کردن اقتصاد با رفع موانع، حضور مردم در اقتصاد یکی از بخش‌های تولیدی کشور که مکرراً مقام معظم رهبری تاکید بر حمایت از این بخش در جلسات متعدد و در سنوات گذشته و حال داشته و دارند «بخش کشاورزی» است.

کشاورزی نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور، قطع وابستگی و حفظ استقلال کشور را دارد؛ لذا نگاه علمی و کارشناسی به این بخش توسط مسؤولان امر و متولیان و نهادهای مرتبط و رفع موانع و مساعدت و کمک به تولیدکنندگان باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مشکلات این بخش که در ۲ سال گذشته باعث نگرانی جامعه کشاورزی، افت محصول و نهایتاً کاهش درآمد و منافع کشاورزان شده، قطع برق چاه‌های کشاورزی در زمان پیک تولید است.

علی رغم وجود قوانین بسیار شفاف در این خصوص ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب ۱۳۹۰/۱۱/۲۹ مجلس شورای اسلامی است که صراحتاً اعلام می‌دارد هر گاه دولت به دلیل کمبودهای مقطعی به شرکت‌های عرضه کننده برق یا گاز یا مخابرات دستور دهد موقتاً جریان برق یا گاز یا خدمات مخابراتی واحدهای تولیدی متعلق به شرکت‌های خصوصی و تعاونی را قطع کند موظف است نحوه جبران خسارت‌های وارد شده به این شرکت‌ها ناشی از تصمیم فوق را نیز تعیین و اعلام کند و در تبصره یک همین قانون آمده در زمان‌های اضطراری که قطع برق یا گاز واحدهای مسکونی جان شهروندان را به خطر اندازد و شورای تأمین استان محل ایجاد اضطرار می‌تواند برای حداکثر ۲ روز که قابل تمدید است حکم این ماده را نقض کند و دستور دهد بدون تعیین نحوه جبران خسارت‌های وارد شده برق یا گاز واحدهای تولیدی قطع شود و در تبصره ۲ همین قانون آمده شرکت‌های عرضه کننده برق یا گاز موظفند ضمن هماهنگی با شرکت بیمه امکان خرید بیمه نامه پوشش دهنده خسارت ناشی از قطع برق یا گاز را برای واحدهای تولیدی مشترک خود فراهم آورند و همچنین ماده ۲ قانون تسهیل برقی کردن چاه‌های کشاورزی آمده است که وزارت نیرو مکلف است انرژی مورد نیاز متقاضیان و مشترکان بخش کشاورزی اعم از مشترکان قدیمی و جدید را به صورت ۲۴ ساعته و در تمام فصول سال با رعایت سقف ساعات مندرج در پروانه بهره برداری آب تعیین نماید و مواد دیگری در قانون افزایش بهره‌وری به این موضوع تاکید دارد.

متأسفانه با وجود قوانین زیاد در این خصوص اقدامی از طرف دست‌اندرکاران علی رغم پیگیریی‌های زیاد اتفاق نیفتاده است؛ به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در رأس آن کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی که وظیفه نظارت بر اجرای قوانین به عهده آنها است این بی‌توجهی موجب نارضایتی کشاورزان از مناطق مختلف را به دنبال داشته و دارد که در اثر قطع برق خسارات جبران ناپذیری هم به تولید و هم به اقتصاد خانوار کشاورزان وارد آمده است.

خواسته جامعه کشاورزی بر این است که تدبیری اندیشیده شود و تجدید نظری اعمال گردد که از خسارات وارد شده به کشاورزان و صدمه به تولید ملی جلوگیری شود.

کد خبر 6086927 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان