Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، تحولات بازار مسکن در شهر تهران از بهمن ماه ۱۳۹۷ تا دی ماه ۱۳۹۸ نشان می‌دهد میانگین رشد متوسطه قیمت مسکن به صورت ماه به ماه قبل برای یک دوره ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه سال جاری در شهر تهران ۳.۱ درصد  رشد بوده است. در این بازه زمانی متوسط قیمت مسکن در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ بیشترین رشد معادل ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد و در شهریور ماه کمترین رشد معادل ۳.۵- را تجربه کرده است.

این آمار که از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شده همچنین گویای آن است که میانگین نرخ رشد ۱۲ ماهه قیمت مسکن شهر تهران منتهی به دی ماه ۱۳۹۸ حدود ۵.۵ درصد بوده است. همچنین ارزش ریالی معاملات انجام شده در دی ماه ۱۱ هزار و  ۹۲۰  میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۱ درصد رشد نشان می دهد.

از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۱ با ۳۰ میلیون و ۲۲ هزار تومان در هر متر مربع بیشترین و منطقه ۱۸ با ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان کمترین متوسط قیمت را داشته‌اند.

این گزارش همچنین حاکی است که مناطق ۱، ۳، ۲، ۶، ۵ و ۴ به ترتیب مناطقی هستند که متوسط قیمت در آنها از متوسط شهر تهران بیشتر بوده است.

بیشترین رشد متوسط قیمت در دی ماه ۱۳۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۱۶ به میزان ۶۸ درصد تعلق داشته و کمترین میزان رشد نیز در منطقه ۱ به میزان ۳۱ درصد رخ داده است.

از سوی دیگر بررسی متوسط قیمت مسکن بر اساس متراژ های مختلف واحدهای مسکونی نشان می‌دهد قیمت در دی ماه سال جاری در کلیه بازه ها دارای رشد بوده و واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع بیشترین رشد قیمت را به میزان ۵۱.۶ درصد و واحدهای با متراژ ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر مربع کمترین رشد قیمت را به میزان ۲۶.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند.

لازم به ذکر است در دی ماه ۱۳۹۸ تعداد کل معاملات مسکن شهر تهران به ۱۰.۹ هزار واحد رسید که نسبت به ماه قبل ۱۲.۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۸.۲ درصد رشد داشته است.

همچنین متوسط قیمت مسکن شهر تهران در دی ماه سال جاری ۱۳.۸ میلیون تومان در هر متر مربع بوده که نسبت به ماه قبل ۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران مسکن تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل دی ماه ۱۳۹۸ متوسط قیمت قیمت مسکن شهر تهران دی ماه متر مربع منطقه ۱ ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مقدم روز سه‌شنبه در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل افزود: سهم معین شده در سال جاری برای آذربایجان‌غربی، مقاوم سازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی است.

وی اضافه کرد: حضور ۹ بانک عامل در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نشان از توجه بانک‌ها در حمایت از مناطق محروم و مقاوم سازی مساکن روستایی است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر برنامه‌هایی که در حوزه عمران آبادانی روستاها و صدور اسناد مالکیت دارد، مهمترین و شاخص فعالیتش را حوزه ساخت مسکن محرومان می داند، اظهار کرد: باید تلاش شود مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی به ویژه در جنوب استان ترویج یابد چرا که مقاوم سازی در این مناطق کمتر از سایر مناطق این استان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال سهمی که دولت برای استان در بخش ساخت مسکن محرومان در حوزه شهری مشخص کرده، یک هزار و ۶۵۰ واحد است که بعد از تامین زمین توسط راه و شهرسازی، عملیات ساخت آن اجرا می‌شود.

مقدم گفت: ۳۵۰ واحد از این مساکن محرومان در ارومیه و مابقی در شهرستان‌های خوی، سلماس، نقده، مهاباد، میاندوآب، اشنویه و بوکان ساخته می‌شود.

وی افزود: بسته های حمایتی ویژه‌ای از جمله پنج‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی، سه میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین و یک ‌میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام راحل برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸۲ پروژه مسکن محرومان در سطح آذربایجان‌غربی با پیشرفت خوبی در شهرستانهای ماکو، بازرگان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب در حال پیگیری است که امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: با برگزاری این همایش به طور رسمی هیأت امنای حساب ۱۰۰ امام و انجمن خیرین مسکن در این استان راه‌اندازی می‌شود تا بدین صورت شاهد افزایش کمک‌رسانی به محرومان شهری و روستایی در بخش مسکن باشیم.

شماره حساب ۱۰۰ در بانک ملی به دستور امام راحل در اوایل انقلاب اسلامی تاسیس شد تا از آن طریق برای مستضعفین مسکن ساخته شود و با توجه به میزان مشارکت مردمی در همان مقدار نیز دولت اعتبار لازم را برای ساخت مسکن این طرح در نظر می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رهن کامل خانه در شهرک غرب تهران چند؟
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • قیمت سکه افزایش یافت
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟