Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، باوجود شیوع جهانی ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن، روی دیگر این بیماری متفاوت است و افزایش همگرایی یکی از آثار مثبت آن است. تحریک گروه‌های مختلف جامعه به تلاش برای کمک به یکدیگر با شعارهای مختلفی مانند "ما کرونا را شکست می‌دهیم"، اتفاقی است که این بیماری رقم زده است.

شهرستان تایباد در شرقی‌ترین نقطه کشور عزیزمان نیز متأثر از این بیماری است؛ اما ظرفیت اجتماعی بسیار زیاد این شهرستان سبب شده است تا یک همت همگانی برای یک امر بسیار مهم که "پیشگیری" نامیده می‌شود، به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی خطوط تولید خاموش پس از یک دهه

حدود یک دهه می‌شود که مردم تایباد از دو کارخانه بزرگ این شهرستان تنها ساختمان‌ها و لوگوی آن‌ها را دیده و می‌شناسند و مشکلات اقتصادی سبب شده بود تا یک کارخانه تولیدکننده مواد شوینده و یک کارخانه تولید کابل در شهرستان، خط‌های تولید خود را خاموش کنند. اما تدابیر یک برنامه اقتصادی جدید به نام مثلث توسعه فرهنگی و اقتصادی که استاندار خراسان رضوی معمار آن است، باعث شد جریان امید در رگ‌های تولید آغاز گشته و حالا بحران این بیماری و تحریک احساسات نوع‌دوستی و همدلی باعث شده تا این دو کارخانه سریع‌تر فعال شوند؛ اولی با خط تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده سطوح و توزیع در شهرستان و دومی با تغییر خط تولید از کابل به میز دوخت لباس‌های محافظتی پرستاران و بیماران کار خود را انجام می‌دهند.

محسن سیاح، فرماندار تایباد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با همکاری کارخانه کابل تایباد، این کارخانه پس از مدت‌ها تعطیلی، به زودی با تولید گن محافظتی پرسنل درمان و ماسک با ظرفیت ۲۰ میز تولید به عنوان دومین کارگاه تولید گن محافظتی و در مجموع پنجمین کارگاه تولید ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، شروع به فعالیت می‌کند و ان‌شاءالله با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است، پس از بیماری خط تولید سابق خود را آغاز خواهد نمود.

همچنین مصطفی غلامی، مدیرعامل کارخانه تولید شوینده و مواد ضدعفونی کننده سطوح در تایباد به خبرنگار مهر گفت: کرونا امروز یک بیماری همه‌گیر شده است و وظیفه همه ما مشارکت در پیشگیری و مقابله با این بیماری است. پس از حدود ۱۰ سال، خط تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده سطوح را با تغییر در خط تولید و همچنین تأمین تجهیزات لازم جهت تولید بسته‌بندی این مواد، روشن کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر با یک شیفت و ۵۰ نفر نیروی کار روزانه، پنج تن مواد شوینده دست و پنج تن مایع ظرفشویی آنتی باکتریال در حال تولید است. همچنین محصول دیگر ما پنچ تن ماده سفیدکننده است که برای ضد عفونی سطوح به کار می‌رود.

مشارکت مردمی، پشتوانه قدرتمند ستاد پیشگیری

راه‌اندازی ستاد مردمی پیشگیری و مقابله با کروناویروس در تایباد، فرصت مناسبی برای یک‌سو کردن ظرفیت بزرگ اجتماعی و فعال شهرستان تایباد با ستاد ملی مبارزه با این بیماری است‌. در حال حاضر جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد با همکاری خیرین شهرستان و مجمع خیرین هلال مهربانی و با حضور بانوان فعال و هنرمند شهرستان تایباد یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های تولید ماسک در شهرستان را با ظرفیت تولید روزانه دو هزار ماسک استاندارد و قابل شستشو در اختیار دارد.

غلامرضا صیادی، رئیس جمعیت هلال احمر تایباد در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: یکی از مهم‌ترین شعارهای ما شعار «پیشگیری بهتر از درمان است»، بوده اما توجهی به این شعار و این اصل نشده بود؛ در همین راستا و با همکاری جمعی از بانوان هنرمند و فعال شهرستان، این کارگاه آغاز به کار کرد و روزانه دو هزار ماسک در این کارگاه تولید و پس از ضدعفونی با مواد شوینده، بسته‌بندی و در محلات تایباد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این نخستین کارگاه جمعیت هلال احمر تایباد است، اضافه کرد: یک کارگاه دیگر با همکاری بخشدار و خیرین بخش میان‌ولایت در حال تجهیز است که در شهر مشهدریزه به زودی فعال می‌شود تا بتوانیم این بخش را هم پوشش دهیم. البته برنامه‌ریزی می‌کنیم تا با همکاری خیرین عزیز تایبادی در روستاهای بزرگ شهرستان کارگاه‌هایی را فعال کنیم که بتوانند روستای خود را تحت پوشش قرار دهند.

وی گفت: بجز هلال احمر، ستاد فرامین حضرت امام خمینی (ره) نیز اولین کارگاه تولید گن محافظتی استاندارد ویژه پرستاران و ماسک را در شهرستان تایباد دایر کرده است.

ابراهیم جهانگیر، مدیر عامل شرکت نماینده ستاد فرامین حضرت امام خمینی (ره) به خبرنگار مهر گفت: کارگاه تولید گن محافظتی ویژه پرستاران و پرسنل درمانی بیمارستان با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ عدد ست محافظ و هزار ماسک با حضور ۱۵ بانوی داوطلب در یک سالن آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: سرمایه در گردش این کارگاه با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأمین می‌شود و نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان در جریان تولید، نظارت دارد. کلیه لباس‌های حفاظتی بر اساس تفاهم‌نامه ستاد با وزارت بهداشت به بیمارستان اختصاص می‌یابد و ماسک‌های تولیدی نیز در مناطق کم‌برخوردار شهرستان توزیع می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا درمان رئیس جمعیت هلال احمر شبکه بهداشت و درمان گروه های مختلف هلال احمر بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پیشگیری و مقابله شهرستان تایباد کارگاه تولید خبرنگار مهر مواد شوینده هلال احمر خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم اسماعیلی عصر چهارشنبه در دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان با اشاره به اجرای طرح مشترک بین نجات غریق و غواصی استان گیلان و معاونت تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی با هدف کاهش آمار غریق به عنوان استان ساحلی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح مناطق ۳۴ گانه آموزش و پرورش با هیئت نجات غرق و غواصی استان گیلان همکاری می‌کنند، گفت: مسؤولان انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حاضر می‌شوند و پس از آن برای آموزش در مدارس متوسطه اول و دوم حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان با بیان اینکه در این کارگاه اساتید و مدرسین نجات غریق تولید محتوای آموزشی در راستای کاهش غریق در استان ساحلی گیلان ارائه می‌کنند، افزود: افراد آموزش دیده به عنوان سفیران و مدرسین در مدارس سطح استان اول و دوم حضور پیدا کرده و به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

اسماعیلی هدف از طرح مذکور را کاهش غرق شدگی در میان بومیان گیلانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از بومیان به ویژه نوجوانان و جوانان اطلاعات زیادی از پیشگیری از غرق شدگی ندارند بنابراین این آموزش در راستای آموزش پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از غریق‌ها از بومیان استان هستند نیاز به آموزش برای جلوگیری از مغروقین ضروری است، بنابراین دانش آموزان بعد از آموزش به عنوان همیاران و سفیران نجات غریق در بین خانواده و جامعه لحاظ می‌شوند.

کد خبر 6088126

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند