Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@11:11:04 GMT

سرانه دریافتی حقوق بگیران در سال ۹۸ چقدر بوده است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۱۸۱۲

سرانه دریافتی حقوق بگیران در سال ۹۸ چقدر بوده است؟

پیگیری‌ها از سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، با احتساب ۲.۵ میلیون کارمند، حدود ۱ میلیون بازنشسته و همچنین لحاظ حقوق‌بگیران لشگری، در بهمن ماه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان به عنوان عیدی و حقوق و مزایا به مستخدمان لشگری و کشوری پرداخت شده است.

بر همین اساس سازمان برنامه و بودجه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان در اسفند ماه برای پرداخت حقوق و رفاهیات کارکنان تخصیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب سرانه پرداخت ماهیانه حقوق و رفاهیات کارکنان حدود ۵.۵ میلیون تومان بوده است.

گفتنی است، بر اساس مصوبه مجلس، سال آینده حقوق بگیران با دریافتی حداقل مشمول افزایش ۵۰ درصدی خواهند شد. همچنین طبقه متوسط با افزایش بیش ۱۵ درصد و دریافت کنندگان ۶ میلیون تومان به بالا مشمول افزایش ۱۵ درصدی حقوق خواهند شد.

اگر میانگین افزایش حقوق برای کارمندان حداقل ۱۵ درصد لحاظ شود پرداخت ماهیانه دولت رقمی نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

این درحالی است که دولت مجوز افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را نیز تصویب کرده است که به این ترتیب بایستی منتظر افزایش قابل توجه سرانه ماهیانه پرداختی به حقوق بگیران باشیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حقوق سال 98 پارسی خبر سازمان برنامه و بودجه حقوق بگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود