Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام اجرای سه پویش مردمی در ایام مبارزه با کرونا، گفت: پویش‌های «نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و رفع فتنه از عالم»، «مرا دریاب» و «نذر همدلی» در آستانه نیمه شعبان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» از راه اندازی سه پویش مردمی در ایام مباره با کرونا و در آستانه نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خبر داد و اظهار کرد: پویش «نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و رفع فتنه از عالم» ازجمله این پویش ها است که از ابتدای سال ۹۹ و با اعلام شماره حساب های پیش بینی شده، اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: با توجه به رکود کسب و کار بسیاری از اصناف در ایام مبارزه با کرونا و بروز مشکلات معیشتی برای بسیاری از مردم، گوشت حاصل از این قربانی ها با شعار «بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَی» به مناطق محروم و مستضعف ارسال و میان مردم توزیع می شود.

 

وی از اجرای پویش مردمی «مرا دریاب» خبر داد و گفت: بنابر تصریح روایات، دعا تاثیری شگرف بر گشایش امور زندگی دارد و تاکید شده: «اکثروالدعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم». از این رو، این پویش با محوریت دعای شریف «اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ …» و با همکاری اعتاب مقدسه کشور و نیز رسانه ملی بعد از اذان مغرب به صورت سراسری و به منظور دفع بلا از کشور و جهان در پی شیوع کرونا، اجرا می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام پویش «نذر همدلی» به عنوان سومین پویش مسجد مقدس جمکران در آستانه نیمه شعبان، ابراز کرد: امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در توقیع به شیخ مفید(ره) فرمودند: «اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می‌شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی‌افتاد…» این یعنی خیر شیعیان در اجتماع قلبی است نه کثرت عددی؛ چنان که امام خمینی(ره) نیز در «صحیفه نور» می فرمایند: زمینه سازی برای ظهور این است که شیعیان با هم همدل شوند.

 

وی تاکید کرد: پویش «نذر همدلی» به منظور همراهی اقشار مختلف مثل موجران با مستاجران، طلبکاران با بدهکاران و … در شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و رکود کسب و کار مردم اجرا می شود البته این پویش به فراتر از مسائل مادی نظر دارد و بر همدلی برای فرج امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) متمرکز است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال می رود مراسم شب نیمه شعبان و احیای آن به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال برگزار نشود، امسال برای بردن جشن های ولادت باسعادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خانه های مردم، بسته عیدانه را با همکاری اعتاب مقدسه تدارک دیده ایم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بسته ها شامل پرچم، نبات و نمک تبرکی، شیرینی و شکلات و … است که به قدر وسع درب منازل مردم به ویژه نیازمندان و بی بضاعتان توزیع می شود.


 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا مسجد مقدس جمکران امام زمان عجل الله تعالی فرجه مسجد مقدس جمکران اجرا می شود نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است

شهردار قم گفت: بودجه فرهنگی شهرداری قم در این سال‌ها همواره با افزایش روبه‌رو بوده است و در سال ۱۴۰۳ به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران، یکی از پروژه‌های مهم شهری را ساماندهی قبرستان نو دانست و اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۱۳۲ مغازه، ۸۲ مغازه تملک شده و مابقی نیز طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان فروردین تملک شود.

وی با بیان اینکه فضای پنج هکتاری قبرستان نو به مکانی باز شهر و تفرجگاهی تبدیل خواهد شد، افزود: حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در برنامه‌ریزی‌های شهری قم مورد توجه هستند، چرا که طبق شاخص‌های طرح آمایش شهر قم مسئله جهان شهر دینی و گردشگری زیارتی دو موضوع بسیار مهم برای شهر قم است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌های راهبردی، عدالت و توزیع منابع در سطح مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد و تاکنون اجرایی شده است، افزود: تعادل نسبی در پروژه‌های اجرا شده در سطح مناطق در حوزه‌های مختلف رعایت شده است.

سقائیان‌نژاد افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال‌های گذشته را موردتوجه قرار داد و گفت: بودجه فرهنگی شهرداری قم در این سال‌ها همواره با افزایش روبه‌رو بوده است و در سال ۱۴۰۳ به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که از طریق اداره کل ارتباطات، سازمان فرهنگی، سازمان سیما منظر و دیگر بخش‌ها هزینه خواهد شد.

۱,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر

وی هزینه نگهداری شهر در سال را هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: امروزه از پسماند جمع‌آوری‌شده ۶۰۰ تن در دو خط پردازش و در نهایت به کود کمپوست تبدیل می‌شود و ۱۰۰ تن نیز از مبدأ تفکیک می‌شود که در این راستا، دفن مستقیم پسماند در قم به صفر رسیده است.

شهردار قم با بیان اینکه در برنامه راهبردی شهرداری، تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی شهر باید به ۵۰۰ دستگاه برسد، اذعان کرد: حدود ۱۰۰ خدمت شهرداری به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و به دنبال آن هستیم که بخش قابل‌توجهی از خدمات قابل‌ارائه در منازل و برخط انجام شود.

اهمیت تدوین طرح جامع جمکران

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: برای شهر قم ۳۵ تقاطع غیرهم‌سطح برنامه‌ریزی شد که ۲۲ تقاطع تاکنون احداث شده و اجرای ۱۰ تقاطع در دستور کار سال ۱۴۰۳ است.

وی ادامه بلوار عمار یاسر تا آزادراه امیرکبیر را منوط به اجرای مسیر به طول ۸۰۰ متر توسط اداره کل راه و شهرسازی دانست و ادامه داد: ۴۰۰ بوستان در سطح وجود دارد که با تلاش‌های انجام‌شده حجم قابل‌توجهی از آبیاری آن‌ها توسط پساب و چاه‌ها انجام می‌شود و تا حدود زیادی مجهز به سیستم مکانیزه آبیاری شده است.

شهردار قم اظهار داشت: تغییرات پیرامون مسجد مقدس جمکران نیازمند تدوین طرح جامع جمکران است که با تدوین آن سند چشم‌انداز و توسعه اطراف این مکان مقدس مشخص می‌شود.

کد خبر 739700

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  •  حال و هوای نوروزی زائران در مسجد مقدس جمکران
  • مسجد مقدس جمکران به برنامه‌ریزی کلان نیاز دارد
  • بهسازی پیاده‌روها و جداره مسجد مقدس جمکران
  • بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است
  • عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 
  • رمضان را دریاب
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • تعالی مدیریت شهری در سایه همدلی / تلاش شهرداری شیراز برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردمی»