Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار بابت اشعار ناامیدکننده «پرواز همای» در برنامه شب موسیقی عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اخیراً در برنامه مشب موسیقی» شبکه چهار سیما، پرواز همای اشعاری را خواند که با انتقادهایی همراه شد. حال امین نوروزی، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار با انتشار یادداشتی، بابت این موضوع عذرخواهی کرده است:

باسمه تعالی شأنه العزیز  
بینندگان گرامی و مخاطبان عزیز شبکه چهار، آگاهند که برنامه فاخر شبهای هنر از آغاز تا کنون با صدها ساعت پخش زنده برنامه در سالهای ۹۷ و ۹۸ با حضور هنرمندان فرهیخته کشور توانسته محتوای شایسته مردم فرهنگ پرور و هنردوست ایران زمین و درخور این شبکه با مخاطبان خاص را تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجله‌ای با موضوعات موسیقی، تئاتر، سینما، کتاب، معماری  و روایت که در تلویزیون کم سابقه و در برخی موارد بی سابقه بوده است.
در برنامه اخیر این مجموعه که به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی از هنرمند کشورمان آقای پرواز همای برای شب موسیقی با موضوع نوروز خوانی دعوت شده بود، آثار متنوعی پخش شد و سخنان و نظرات جالبی مطرح شد چه این که وی از خوانندگان  هنرشناس و ایران دوست است و آثارش از نظر مضامین و شیوه اجرا در نوع خود بدیع است. اثر «گمنام» وی که در رثای شهدای گمنام غواص اجرا شده یکی از ماندگارترین کارها و نشانه اعتقاد و التزام او به آرمانهای انقلابی ایران و شهدای عزیز اسلام است.
متاسفانه در دقایقی کوتاه از برنامه زنده، این هنرمند به خواندن آوازی پرداخت که از نظر معنایی حس ناامیدی را به مردم منتقل کرد و از نظر ادبی نیز قابل مناقشه بود و می‌توان آن را به حساب سلیقه خواننده یا اثرپذیری از شرائط بحرانی کنونی گذاشت؛ حال آنکه امروز مردم به امید، بیش از مرثیه نیاز دارند و وظیفه اجتماعی هنرمند اقتضا میکند نقدها را به گونه ای مطرح کند که نا امیدی جای امید به آینده را نگیرد.
از این رو بی آنکه چنین رخدادی توجیه یا انکار شود، از خطای رفته در برنامه زنده عذرخواهی می‌شود. امید است به تعبیر حضرت حافظ که فرمود:
پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت / آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد
حسن ظن و خطاپوشی مخاطبان گرانمایه شامل حال شود و توفیق اصلاح نقدهای دلسوزانه نصیب.
چنین باد
 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موسیقی شبکه چهار پرواز همای شب موسیقی عذرخواهی پرواز همای شبکه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به مردم و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی عوامل برنامه ساز سیمای این مرکز درصدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» برآمدند.

این برنامه به دلیل ویژگی مطالبه گری که دارد شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند. 

ذات و ماهیت این برنامه به دنبال طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان گیلان است. 

شفاف سازی، ترویج و توسعه و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران اجرایی و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گیلان با حضور مدیران کل، روسای سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استان از اهداف برنامه «پاسخ» است. 

این برنامه با بخش‌های گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه و کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از شبکه باران به روی آنتن می‌رود.

عوامل برنامه تلویزیونی «پاسخ» عبارتند از:

تهیه کننده: محمود رحمتی، دستیار تهیه: زهرا فقیری، کارگردان: مهرداد محزون، مجریان: مهدی لطفی، شهریار سروری

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • «تتلو» در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • تتلو: بابت اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم/ دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/ تتلو: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • جزییات دومین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو / تتلو: بابت اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد