Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:07:31 GMT

آغاز به کار مرکز تشخیص کرونا در پژوهشگاه ژنتیک

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۲۶۲۶

آغاز به کار مرکز تشخیص کرونا در پژوهشگاه ژنتیک

به گزارش خبرگزاری مهر، فعالیت مرکز تشخیص کرونا در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و  زیست فناوری آغاز  شد.

مرکز تشخیص کرونا آماده بهره برداری شده و در حال انجام تشخیص است.

آزمایشگاهها و بخش های مختلف این مرکز تشخیصی در بالاترین سطح استاندارد ایمنی طراحی شده است و از ظرفیت تشخیص بیش از هزار نمونه در روز بر خوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراحل انجام کار و اصول ایمنی و دستورالعمل ها تماما بر طبق دستور العمل های WHO است و با مجوز رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

کد خبر 4882499 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ژنتیک آزمایشگاه ویروس کرونا فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ایالات متحده آمریکا تولید اینترنت نوآوری فناوری فضایی گوگل موبایل واکسن ماهواره مرکز تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت درمان دارای ۱۲ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال در ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک و ۸ درمانگاه است و در این آزمایشگاه‌ها ۶۰ نیروی متخصص در رشته‌های علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

وی افزود: در سال گذشته در بخش بستری و سرپایی برای حدود ۳۳۰ هزار مراجعه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و برخی تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است.

وی افزود: چنانچه به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

سهرابی بیان کرد: آزمایش‌های تشخیص طبی در ۹ مرکز درمانگاهی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در ۳ بیمارستان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 6086749

دیگر خبرها

  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه