Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:07:32 GMT

مهدی ترابی مرد سال فوتبال ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۲۸۷۹

مهدی ترابی مرد سال فوتبال ایران شد

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ترابی بازیکن ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس تهران از نگاه مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان با کسب ۲۹/۲۴ درصد آرا به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد.

این نظرسنجی از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در سایت باشگاه خبرنگاران در دسترس مخاطبان بود که ترابی توانست بیشترین آرا را نسبت به رقبای خود به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مهدی تهرابی، وریا غفوری (بازیکن تیم فوتبال استقلال) - علیرضا بیرانوند (دروازه‌بان تیم پرسپولیس) - سردار آزمون (مهاجم تیم فوتبال زنیت) و مهدی طارمی (بازیکن تیم ریوه آوه) به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

در ادامه نگاهی به عملکرد مهدی ترابی می اندازیم.

مهدی ترابی در این فصل می‌توان به عنوان نگین جواهرات پرسپولیس و فوتبال ایران یاد کرد. ستاره ملی پوش سرخ پوشان پایتخت که با عملکرد خیره کننده اش در کار‌های تهاجمی امتیاز‌های زیادی را به حساب صدرنشین فعلی لیگ واریز کرده است، حالا از نگاه مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد.

ترابی از ابتدای لیگ نوزدهم تا پایان سال ۹۸ عملکرد فوق العاده‌ای داشته است که نگاهی به آن می‌اندازیم.

مهدی ترابی

بازی کامل: پارس جنوبی جم- تراکتور تبریز- صنعت نفت آبادان- استقلال تهران- سپاهان اصفهان- ماشین سازی تبریز (جام حذفی) - شهرخودرو مشهد- شاهین شهرداری بوشهر- ماشین سازی تبریز- نفت مسجد سلیمان- صنعت نفت آبادان (جام حذفی) ذوب آهن اصفهان- گل گهر سیرجان- سایپا تهران- پارس جنوبی جم - تراکتور تبریز- پرسپولیس تهران - الشارجه امارات (لیگ قهرمانان)

به عنوان یار تعویضی به بازی آمده: شهرداری ماهشهر (جام حذفی- ۴۵)

تعویض شده: پیکان تهران (۸۳) فولاد خوزستان (۷۸) نساجی (۷۷) صنعت نفت آبادان (۸۴) الدحیل قطر (لیگ قهرمانان- ۴۵) شهرخودرو (۹۰)

گل: پارس جم (رفت و برگشت) پیکان- فولاد- صنعت نفت (حذفی) ذوب آهن (۲ گل) گل گهر- شهرخودرو

پاس گل: صنعت نفت- استقلال- شاهین (۲) گل گهر- شهرداری ماهشهر- شارجه (۲) شهرخودرو

کارت زرد: پیکان- تراکتور

۲۵ بازی- ۱۶۲۰ دقیقه حضور در زمین- ۹ گل- ۹ پاس گل- ۲ کارت زرد

ترابی در تمام بازی‌های این فصل پرسپولیس حضور داشته و از این لحاظ در این تیم رکورددار است.

او در لیگ برتر بهترین گلزن تیمش بوده، اما در مجموع رقابت‌های لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا پس از علی علیپور در جایگاه دوم برترین گلزنان پرسپولیس قرار می‌گیرد.

همچنین این وینگر ۲۵ ساله اهل استان البرز با ۹ پاس گل بهترین پاسور تیمش در فصل جاری و البته با ۶ پاس بهترین پاسور لیگ برتر محسوب می‌شود.

تاثیرگذاری ترابی در تیم گابریل کالدرون بسیار ملموس‌تر از دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی در پرسپولیس است چراکه ۸ گل او در زمان حضور این سرمربی آرژانتینی در جمع سرخ پوشان پایتخت زده شد و در زمان سرمربی جدید و ایرانی پرسپولیس او در ۵ بازی لیگ و ۲ بازی لیگ قهرمانان تنها موفق به زدن یک گل مقابل شهرخودرو و همچنین ارسال یک پاس گل برابر تیم مجتبی سرآسیایی و دبل در انجام دادن این کار با الشارجه امارات شد.

از گل‌های سه امتیازی او در لیگ برتر می‌توان به گل‌هایی که در بازی‌های رفت و برگشت مقابل پارس جنوبی جم و فولاد اشاره کرد که در هر سه دیدار پرسپولیس با تک گل ترابی به پیروزی رسید. در واقع ۹ امتیاز از ۴۷ امتیاز فعلی مدافع عنوان قهرمانی، به شکل مستقیم با ضربات نهایی این بازیکن ملی پوش به دست آمده است. ضمن اینکه دبل او برابر ذوب آهن (۳ بر صفر به سود پرسپولیس) و گل‌های در دیدار با پیکان و گل گهر (در هر ۲ بازی که با نتیجه ۲ بر یک به سود پرسپولیس تمام شد، ترابی گل اول تیمش را به ثمر رساند) نقش غیر قابل انکاری در پیروزی این تیم داشت.

ترابی تک گل منجر به صعود سرخ‌ها به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را در بازی با صنعت نفت وارد دروازه حریف کرد.

برد پرسپولیس در دیدار با صنعت نفت، استقلال (یک بر صفر) گل گهر (۲ بر یک) شهرداری ماهشهر (۲ بر صفر) هم با گل‌هایی حاصل شد که او پاس آن‌ها را ارسال کرد.

ترابی بی شک بهترین فصل تاریخ حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد و با این روند فوق العاده یکی از نامزد‌های اصلی کسب عنوان برترین بازیکن لیگ در پایان نوزدهمین دوره این رقابت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس مهدی ترابی باشگاه خبرنگاران باشگاه خبرنگاران لیگ قهرمانان فوتبال ایران مهدی ترابی لیگ برتر جام حذفی صنعت نفت گل گهر پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود

رحیم یوسفی درباره آخرین وضعیت پرسپولیس پس از پیروزی پرگل در آبادان مقابل صنعت نفت اظهار داشت: آن چیزی که از پرسپولیس در بازی مقابل صنعت نفت دیدیم همان چیزی بود که انتظار داشتیم و سرخپوشان همانند هفته‌های گذشته بازی هجومی و رو به جلویی را انجام دادند و خیلی زود هم به گل رسیدند تا در ادامه بازی با خیال راحت‌تری بازی کنند. ویژگی بازی‌های پرسپولیس در نیم‌فصل دوم این است که بازیکنان خیلی خوب و به نوعی چشم‌بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کنند و شناخت خوبی از هم پیدا کردند، پرسپولیس در حال حاضر در اوج آمادگی قرار دارد.

وی ادامه داد: صنعت نفت یک تیم ریشه‌دار و باسابقه است، اما با تمام احترامی که برای این تیم قائلم، باید بگویم آن‌ها مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشتند و شاگردان اوسمار توانستند یک پیروزی پرگل و مهم را کسب کنند. به عقیده من پرسپولیس اگر در نیم‌فصل اول هم چنین شرایطی داشت و نقاط ضعف تیم برطرف شده بود، الان با اختلاف در صدر قرار داشت. خوشبختانه کادر فنی و بازیکنان الان در بهترین شرایط روحی و روانی قرار دارند و از همه مهم‌تر انگیزه بالایی برای موفقیت و قهرمانی دارند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: تیم اوسمار آنقدر زیبا بازی می‌کند که همه هواداران این تیم و پیشکسوتان از نوع بازی پرسپولیس لذت می‌برند. در نیم‌فصل دوم ما شاهد یک بازی تک‌ضرب و هجومی بودیم و هیچ حرکت اضافه‌ای را از بازیکنان در زمین نمی‌بینیم. بازیکنانی مانند ترابی، ارونوف، عالیشاه، اسماعیلی‌فر و عبدالکریم حسن توانایی این را دارند که با عبور از بازیکنان مقابل خود تیم را جلو بکشند و حفظ توپ آن‌ها باعث می‌شود تا حریفان پرسپولیس با تمام نفرات به سمت دروازه این تیم نزدیک نشوند.

یوسفی در پایان درباره رقابت نزدیک پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی گفت: با توجه به شرایطی که تیم اوسمار دارد به نظر من تا پایان لیگ تیمی جلودار پرسپولیس نخواهد بود. سرخپوشان اگر سپاهان را شکست دهند قطعاً قهرمان خواهند شد. پرسپولیس فقط باید به فکر بازی‌های خود تا هفته پایانی باشد و کاری به نتایج استقلال نداشته باشد. شاگردان اوسمار باید تمرکزشان روی بازی باقیمانده باشد. آن‌ها در کنار بازی‌های زیبا و هجومی که انجام می‌دهند، در شش بازی پایانی پیروز باشند، قهرمان می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • داور بازی سرنوشت‌‎ساز پرسپولیس مشخص شد
  • مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟
  • اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس
  • پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم