Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-19@09:38:13 GMT

کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ چگونه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۳۱۹۶

کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ چگونه برگزار می‌شود

کنکور کارشناسی ارشد سال 99 بعد از دوبار تغییر در 23 و 24 خردادماه با حضور ۵۷۳ هزار و ۷۵۰ نفر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده اولیه قرار بود که آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه برگزار شود ولی به دلیل تداخل با انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲و ۳ اردیبهشت‌ماه موکول شد ولی بار دیگر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا زمان آزمون به 23 و 24 خردادماه با 573 هزار و 750 نفر شرکت‌کننده تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح سؤالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره كارشناسی در هر رشته، مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

پذیرش در رشته‌های عملی

برای آن دسته از كدرشته‌های امتحانی كه دارای آزمون تشریحی یا دارای آزمون عملی نیز در برخی از دروس است، آزمون در دو مرحله برگزار می‌شود. در اینگونه از رشته‌ها منحصراً داوطلبانی كه درآزمون تستی رشته مربوط شركت و با توجه به حدنصاب نمره علمی مربوط مجاز  به انتخاب رشته می‌باشند، حق شركت در جلسه آزمون مرحله دوم دروس مربوط به رشته امتحانی را خواهند داشت.

وضعیت برگزاری یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از رشته‌های دارای آزمون عملی، با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع مؤسسات پذیرنده دانشجو در این رشته‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

داوطلبانی كه در آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 ثبت‌نام می‌نمایند، توجه داشته باشند سؤالات بـه گونه‌ای طراحی گردیده كه نیاز به استفاده از ماشین حساب در آزمون است، لذا از آوردن هرگونه ماشین حساب در جلسات آزمون جداً خـودداری شود. بدیهی است در صورت مشاهده به عنوان متقلب محسوب شده و طبق ضوابط و آئین‌نامه‌های مربوط با آنان برخورد خواهد شد.

انتخاب رشته

كارنامه تمامی داوطلبان آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 توسط سازمان سنجش آموزش كشور، براسـاس برنامـه زمانی مقرر از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد.

تمامی داوطلبانی كه مجاز به انتخاب رشته باشند می‌توانند برای پذیرش در رشته محل‌های همه دانشگاه‌ها و مؤسسـات آمـوزش عـالی، نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر براساس جدول برنامه‌ زمانی مندرج در دفترچه راهنما و از طریق سایت سـازمان سـنجش آمـوزش كشور اقدام کنند.

نحوه گزینش نهایی

گزینش نهایی در هر یك از رشته‌های امتحانی از بین داوطلبانی كه حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون احراز كرده باشند، با توجه بـه ضـوابط مربوط انجام خواهد شد.

برای فارغ‌التحصیلان رتبه اول دوره كارشناسی در هر كدرشته محل، یك ظرفیت مازاد بر ظرفیـت منـدرج در دفترچـه تخصـیص داده می‌شود. این داوطلبان باید همانند سایر داوطلبان حدنصاب نمره علمی لازم را كسب كنند.

شرایط اختصاصی

داوطلبان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باید مدرك كارشناسی (لیسانس) یا كارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دكتری حرفه‌ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسـی باشد.

دانشجویان در حـال تحصـیل در مقاطع دكتری و كارشناسی ارشد ناپیوسته (به استثنای پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 كه حق شـركت در آزمون سال 1399 را ندارند)، در صورت تمایل به ثبت‌نام و شركت در آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما باید تا پایان مهلت مقرر ثبت‌نام آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 ،از تحصیل انصراف قطعی حاصل کنند.

در صورتی كه دانشجویان شاغل به تحصیل (ورودی‌های سال 97 و قبل از آن) بدون انصراف از تحصیل در آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسـته سال 99 شركت کنند و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی قرار گیرند، قبولی آنها باطل شده و هیچ اقدام دیگری میسر نخواهد بود.

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های گروه پزشكی متقاضی شركت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبت‌نام باید توجه داشته باشند كه از لحـاظ طـرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وضعیت خود را مشخص و از نظر وزارت مذكور منعی برای ثبت‌نام و شـركت در آزمـون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در غیر این صورت عواقب مترتب بر آن به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های دبیری باید قبل از ثبت‌نام موافقت كتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصـیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه کنند. بدیهی است در صورت قبولی باید مجدداً به وزارت آموزش و پرورش تعهـد خدمت بسپارند.

داوطلبان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت‌نام موافقت كتبی و بدون قید و شرط محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه امکان شرکت در آزمون ندارند

پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه در آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398،حتی در صورت عدم ثبت‌نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبتنام و شركت در آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 نخواهند بود.

اما پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی دوره‌های شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عـالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولی یا انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت‌نام آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 با رعایت سایر شرایط و ضوابط می‌توانند در آزمـون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 ثبت‌نام و شركت کنند.

دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع كارشناسی پیوسته یا ناپیوسته كه از تاریخ شهریور ماه 1386 به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، در صورتیكه معـدل آنان كمتر از 12 باشد، حق ثبت‌نام و شركت در این آزمون را ندارند.

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره كارشناسی ارشد، در موقع ثبت‌نام تعهد بسپارند تا در محلـی كه دولت در صورت نیاز تعیین می‌كند به خدمت اشتغال ورزند.

تبصره: پذيرفته‌شدگان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمانها و نهادهای دولتی با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره كارشناسی ارشـد،

عدم امکان بورسیه دانشجویان کارشناسی ارشد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیچیك از دانشجویان مقطع كارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطاء نمی‌کند.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان سنجش دوره کارشناسی آزمون کارشناسی ارشد 99 آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال پذیرفته شدگان نهایی کارشناسی ارشد دوره کارشناسی انتخاب رشته نام و شرکت ثبت نام خواهد شد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل بیش از ۹ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علی‌حسین محمدظاهری با اشاره به آغاز تکمیل ظرفیت رشته کارشناسی دانشگاه پیام نور گفت: از سوی سازمان سنجش بیش از ۵۰ هزار نفر قبولی برای دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده که سهم استان ۱۳۳۳ نفر است که در مراکز مشغول به تحصیل می‌شوند.

 او با بیان اینکه ثبت نام از ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: از ۱۵ فروردین تا ۲۸ فروردین نیز دانشجویان می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز برای تکمیل پرونده و انتخاب واحد اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه همدان با ۴۴۰ دانشجو در ۴۳ کد رشته محل بیشترین و فامنین با ۴۲ نفر در ۴ کد رشته کمترین دانشجو را در حوزه کارشناسی دارند، گفت: افراد با تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌توانند از همان ترم اول درخواست میهمانی کرده و در بحث تغییر رشته نیز با گذراندن یک‌ترم و معدل ۱۲ در رشته‌های مورد علاقه خود تحصیل کنند. 

محمد مظاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ مرکز واحد با ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو در استان همدان داریم، گفت: میزان قبولی امسال در دانشگاه پیام نور نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته و در این بین بیشترین استقبال از رشته‌های روانشناسی، مدیریت و حقوق است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری سومین دوره مسابقات جام رمضان مشهد پرشورتر از گذشته
  • تحصیل بیش از ۹ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان
  • ثبت‌نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز شروع شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳
  • جزییات ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد