Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر به مناسبت فرا رسیدن اول فروردین ماه روز جهانی سندروم داون با اعلام این خبر، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ۳۴۹ دانش آموز دختر و ۶۵۱ دانش آموز پسر با نیاز ویژه ذهنی در پایه های مختلف تحصیلی در مدارس و مراکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی با نیاز ویژه استان در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از انواع کم توانی ذهنی که از دوران جنینی آغاز می شود سندروم داون است که به دلیل تغییر در کروموزوم‌ها به وجود می‌آید، افزود: از هر یک و نیم میلیون نوزاد به دنیا آمده دو درصد مبتلا به سندروم داون هستند که با فرهنگ سازی، انجام آزمایشات تشخیص قبل از تولد و بهره گیری از دستاوردهای علمی می توان تا حد قابل توجه ای این آمار را کاهش داد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: این سندروم یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل تغییر کامل یا نسبی در کروموزوم ۲۱ به وجود می آید، برای آن درمان خاصی وجود ندارد و مادام العمری است که کل زندگی فرد مبتلا و اطرافیان وی را تحت تاثیر قرار می دهد.

رنجبر یادآور شد: مراقبت های اولیه و آموزش های مشخص، خصوصاً در اوایل زندگی می تواند تفاوت زیادی در مهارت ها و نحوه زندگی این کودکان ایجاد کند و به آنان کمک کند که زندگی کامل و معنی دارتری داشته باشد.

وی در ادامه به افراد موفق مبتلا به سندروم داون مانند «سباستین اوربانسکی» در زمینه تئاتر و دوبله، «مادلین استوارت» در زمینه تبلیغات، «ادوارد باردبانل» به عنوان یک کمدین، «کریس بورک» بازیگر و «جان کرنین» به عنوان یک فرد موفق در زمینه تجارت اشاره کرد و بیان کرد: به والدین توصیه می شود که از پنهان کردن این کودکان بپرهیزند و به آنها کمک کنند تا آموزش دیده و در زندگی موفق شوند چرا که این موفقیت بدون کمک والدین و باور آنها به توانایی فرزندانشان امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش دانش آموز درمان روابط عمومی نوزاد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سندروم داون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زهرا پناهی‌روا درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: «در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، قریب به ۲۶ دانش‌آموز و ۲ عزیز فرهنگی شهید شدند.
وی ادامه داد: برای گرامیداشت این عزیزان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است. ما آثار و دست‌نوشته‌هایی از این شهدا به دست آوردیم که بسیار تاثیرگذار است و برای همگان از جمله دانش‌آموزان و همکلاسی‌های آنها خیلی جذاب است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل که با همکاری مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش در دست انجام است، تهیه مستندی از زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید است و قرار است که ما اتفاق خوبی را رقم بزنیم. انشالله بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم مهمی برداریم.

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست