Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از هنرمندان ایرانی متنی را خطاب به هنرمندان جهانی منتشر کردند و در آن ضمن اشاره به تحریم‌ها علیه ایران اعلام کردند:« برای ما هنرمندان ایرانی، اکنون مهم است که بدانیم شما- هنرمندان جهان- درمورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلا و کمبودهای خسارتبار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می‌کنید، چه می‌گویید و چه می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش قدس آنلاین در متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: «همه ما از هر ملت و مملکتی که باشیم، دارای تابعیت سرزمینی بی مرز و آرمانی بنام "هنر" در جهانی بنام "فرهنگ" نیز هستیم؛ و هیچ قدرتی نمی تواند ما را از داشتن این تابعیت منع کند.

در این سرزمین مشترک رویایی، چه آسیایی یا اروپایی باشیم و چه امریکایی یا افریقایی، از ژن فهمِ فرهنگی، استعداد تاثیرگذاری بر افکار مردم و توان تحلیل و تغییر شرایط برخورداریم.

همه ما، با آثارمان ایمان و کفر، عشق و نفرت، صلح و جنگ، دانش و جهل، نیکی و پلیدی و نجات و رستگاری را -با ذائقه و شاخصه های فرهنگی خود- روایت و مجسم کردهایم؛ و جامعه‌ای بزرگتر از کشوری که در آن زندگی میکنیم را به مدد آثار یکدیگر شناخته و شناساندهایم؛هرچه قدرتها و سیاستها، بخاطر عداوت هایشان، بین ما فاصله انداخته و ممنوعیت ایجاد کردهاند، ما درانتقال و بیان پیامهای مشترک و انسانی به کل جهان، مصمم تر، جسورتر، تواناتر و تاثیر گذارتر شدهایم.

اکنون، همه ما- در هر موقعیت جغرافیایی و سیاسی که هستیم- با دشمن مهلک و مشترکی مواجه شدهایم که مهم نیست از کجا آمده، اما مهم است که دارد آزاد و با شتاب، به همه جا میرود؛ و ما در برابر این دشمن ذره بینی، همه به یک اندازه آسیب پذیر شدهایم و نجات هریک از ما، جز با نجات دیگری امکان پذیر نیست.

"کرونا" تنها یک ویروس نیست، یک سئوال ساده و تاریخی است که در حال دریافت پاسخهای پیچیده از ملتها و دولت های جهان است.

آیا پاسخ ملت ایران -در شرایطی که راه تنفس‌اش در چنگ تحریمی جهانی بسته شده- می تواند شبیه به پاسخ ملت‌های دیگر به این پرسش تاریخی باشد؟

آیا این یک توقع منطقی نیست که پاسخ هنرمندان آزاده جهان به پرسش "کرونا" نیز -در شرایطی که این خطر تا پشت در خانه‌هایشان- پاسخی متفاوت و تاثیرگذارتر از پاسخ سیاستمداران و قدرتمندان باشد؟   

این بحران، با تلفات کم و زیاد می گذرد، اما قصه‌های مشترک و متفاوتش میماند. قصه پرستاران خستهای که برای تقویت روحیه بیماران و همکارانشان در فضای آلوده بیمارستانها رقصیدند و نگرانی خود از کمبود تجهیزات و دارو را پشت این نشاط  پنهان کردند می ماند؛ قصه پزشکانی که هفتهها به خانه نرفته و بدون ماسک و دستکش و گان، لابلای بیمارانی گشتند که برخی از آنها در راهروهای بیمارستان و روی زمین بستری شده بودند هم میماند؛اینها همه در حافظه تاریخی جهان میماند و دیر یا زود روایت خواهد شد؛ توسط شما یا ما.

کاش آنقدر دیر نشود که هنرمندان متعهد و تاثیر گذار بر افکار عمومی جهان و قدرتمندان، پیش از آنکه قصه ظلمی که بر مردم ایران در این بحران می رود را به گوش قدرتمندان و سیاستمداران برسانند، نفس خودشان از ابتلا به این بلا، به شماره افتاده باشد.

مردم ایران امروز با دو بحران مواجهاند، بحران مشترکی بنام "کرونا" که شما می شناسید؛ و بحران "تحریم" که کاش هرگز نشناسید.

برای ما هنرمندان ایرانی، اکنون مهم است که بدانیم شما- هنرمندان جهان- درمورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلا و کمبودهای خسارت‌بار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می کنید، چه می گویید و چه می‌کنید.»

اسامی به ترتیب الفبا:همایون اسعدیان. مرضیه برومند. رخشان بنی اعتماد. سید محمد بهشتی. پرویز پرستویی.وحید جلیلوند. شهاب حسینی. علیرضا شجاع نوری. فرشته طائرپور. محمدمهدی عسکرپور.نیکی کریمی. مسعود کیمیایی. رضا کیانیان. نوید محمد زاده. مجتبا میرتهماسب و...همه کسانی که به امضاکنندگان این نامه خواهند پیوست.

انتهای پیام 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نامه هنرمندان ايراني کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَانتَقَمْنَا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ»

سپس ما از آنان که جنایت کردند (به واسطه‌ی مؤمنین) انتقام گرفتیم و یاری مؤمنان حقی بر عهده‌ی ماست.

(روم،۴۷)

 

دلاور مردان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پاسخ دندان شکن شما فرزندان انقلاب اسلامی و سربازان راه امام خمینی کبیر (ره) و جان بر کفان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به رژیم غاصب صهیونیستی بار دیگر جلوه‌ی قدرت بی کران انقلاب اسلامی مردم عزیز ایران را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشت.

دوستان به این قدرت عظیم دلگرم و خوشحال و دشمنان جبهه‌ی مقاومت، از این سیلی محکم خوار و ذلیل و منگ شدند.

ملت عزیز ایران از همان لحظات نخستین، با غریو تکبیر بر بام خانه‌ها و خیابان‌ها شادی خود از این اقدام شما سربازان سرافراز انقلاب اسلامی را ابراز کردند.

 همگان دیدند صبر راهبردی، قدرت بازدارندگی، اقدام متقابل پشیمان کننده و تنبیه متجاوز، دکترین واقعی دفاعی نظام اسلامی بوده، هست و خواهد بود و آنان که سعی داشتند با تمسخر این واژه‌ها نظام اسلامی مقتدر را ناتوان و ترسو نشان دهند رسوا گشته و نقشه هایشان نقش بر آب شد.

اینک هرچقدر امپراطوری رسانه‌های صهیونیست در سراسر جهان بخواهند این سیلی محکم و گیج کننده‌ی شما به رژیم خبیث صهیونیستی را انکار و تحریف کنند، برایشان ممکن نیست و دل‌های بیدار ملت ایران و آزادگان جهان، این دروغ‌ها را باور نخواهد کرد.

از این پس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برای ملت ایران و همه‌ی مستضعفان جهان، روز بزرگیست که حزب الله به حزب الشیطان ضرب شست جانانه‌ای نشان داد و این روز بزرگ به عنوان یکی از ایام الله در تاریخ بشری زنده خواهد ماند. دنیا روزگارش را سپری میکند و از امروز شمارش معکوس قطع نفس رژیم نامشروع بیش از پیش به صدا درمی آید.

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز به نؤبه‌ی خود این پیروزی و شادکامی را به ملت عزیز ایران تبریک گفته و از شما دلاورمردان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که موجبات این تشفی صدور را برای مؤمنین سرتاسر عالم فراهم کردید، قدردانی و سپاس فراوان به عمل می‌آورد؛ و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرث‌ها عبادی الصالحون...

 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

دیگر خبرها

  • حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم
  • فیلم/حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • پایان توهم «یکه تازی» اسرائیل
  • ایران مقتدر، آبروی جهان اسلام
  • تردید‌های یک رژیم بحران زده
  • «وعده صادق» نمایش قدرت بازدارندگی به جهان