Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@03:30:17 GMT

اعلام حالت آماده باش در هرمزگان | احتمال وقوع سیل

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۳۹۴۶

به گزارش ایلنا، رضا مدرس از آماده باش همه دستگاه‌های دولتی با توجه به خطر وقوع سیل در استان خبر داد.

مدرس در شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان گفت: مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضروری بپرهیزند.

طبق اطلاعیه شماره ۵۳ و نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آینده، تاثیر دو موج ناپایدار بارشی دو موج بارشی سنگینی در راه است و مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج اول به صورت پراکنده و موج دوم به صورت سراسری سبب ناپایداری‌های وضعیت جوی و دریایی خواهد شد.

موج بارشی اول به صورت پراکنده از بعدازظهر چهارشنبه ۹۸/۱۲/۲۸ تا پنجشنبه ۹۸/۱۲/۲۹ پیش بینی شده بود، اما موج بارشی دوم به صورت سراسری از اواخر جمعه ۹۹/۰۱/۰۱ تا یکشنبه ۹۹/۰۱/۰۳ است.

طبق هشدار اداره کل  هواشناسی هرمزگان مردم  با توجه به بارندگی طی شنبه تا یکشنبه از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تداوم بارندگی در ارتفاعات استان تا روز چهارشنبه گفت: در این ایام به ویژه امروز بعد از ظهر در جنوب غرب، جنوب و تا حدودی مرکز، وزش بادها به صورت متوسط همراه با تندبادهای لحظه‌ای و با احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تأثیر سامانه بارشی تا اواسط روز چهارشنبه به صورت رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق به ویژه در مناطق شمال شرق، شرق و ارتفاعات استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این ایام به ویژه امروز بعد از ظهر در جنوب غرب، جنوب و تا حدودی مرکز، وزش بادها به صورت متوسط همراه با تندبادهای لحظه‌ای و با احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: تا پایان هفته، روند تغییرات دما افزایشی خواهد بود، همچنین از اواسط روز چهارشنبه به تدریج و با استقرار جریانات جنوبی شاهد افزایش رطوبت ابتدا در نوار ساحلی و سپس مناطق مرکزی خواهیم بود و شمال خلیج‌فارس تا فردا مواج است.

سبزه‌زاری اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۸ و ایذه با ۱۱.۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۴.۷ و حداقل به ۲۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 747211

دیگر خبرها

  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی