Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@16:39:46 GMT

آماده‌باش کامل ارتش در حومه ادلب

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۴۹۹۴

به گزارش روزنامه الوطن سوریه، این فرمانده نظامی خاطر نشان کرد شکست نظام ترکیه در اجرای توافق مسکو و (شکست در) دور کردن تروریستها از جاده بین المللی لاذقیه به حلب معروف به «ام4» سبب ازسرگیری عملیات میدانی در سه محور جنگی خواهد شد.

به گزارش الوطن، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی آورده است به نظر می رسد مسافت 250 کیلومتری که حلب را از لاذقیه جدا می کند، در سیاست دور از دسترس باشد و بر خلاف تمایل و خواسته ترکیه، در سطح میدانی برای این کشور مهیا نیست و نمی تواند آن را از طریق روسیه به عنوان ضامن نخست در این منطقه به پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است : توافق سیاسی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حدود دو هفته پیش تحمیل کرد، بند گشایش جاده بین المللی لاذقیه به حلب را جز از طرف دولت سوریه محقق نکرده است.

این گزارش آورده است سرسختی و یکدندگی گروههای تروریستی مسلح چند ملیتی مستقر در دو طرف جاده بین المللی مستلزم سناریویی شبیه آنچه اکنون در خصوص گشایش جاده بین المللی حلب به دمشق جریان دارد، به ویژه پس از آنکه گروههای تروریستی مسلح درج شده در فهرست تروریسم بین المللی، مذاکره ای را رد کرده اند که آن را برای خود خفت بار توصیف کرده اند و آمادگی خود را برای ورود به دور جدیدی از آنچه به زعم خود «جهاد» می خوانند، اعلام کرده اند.

که هدف این گروههای تروریستی جلوگیری از بازگشایی بخش استراتژیک جاده لاذقیه به حلب است که از سراقب در شرق امتداد داد و از شهرها و شهرک های النیرب، اریحا و محمبل تا جسرالشغور و مناطق تحت سیطره ارتش عربی سوریه در حومه شمال غربی لاذقیه امتداد دارد.

یک فرمانده نظامی در حومه لاذقیه گفته است ارتش عربی سوریه در حال حاضر راه حلهای نظامی را در حومه ادلب کنار گذاشته و تدابیر هجومی خود را متوقف کرده است پس از آنکه نیروهای پیشرو ارتش از محور سهل الغاب به سمت مرزهای جنوبی شهر اریحا نزدیک شده اند، همین پیشروی را از سمت جبل الزاویه هم شاهد هستیم و نیروهای پیشرو از آن منطقه پیشروی گسترده ای به سمت جنوب شهر جسرالشغور داشته اند.

این فرمانده نظامی افزود مرحله کنونی، مرحله حساسی است که مستلزم غلبه راه حل های سیاسی بر میدان است و فراهم کردن زمینه برای آزمودن قدرت نظام ترکیه است تا گروههای تروریستی مستقر در جاده لاذقیه به حلب تسلیم شوند.

این فرمانده نظامی که اشاره ای به نامش نشده، افزود این منطقه بسیار حساس شاهد حضور گسترده گروههای تروریستی چند ملیتی است که در فهرست تروریسم بین المللی قرار دارند.

و در صدر این گروهها، «جبهه النصره، الحزب الاسلامی الترکستانی، حراس الدین، جماعه الألبان و أنصار التوحید» و دیگر گروهها قرار دارند و همه این گروهها، شهرهای جسرالشغور، اریحا و حومه این دو شهر را به عنوان مقر امارت های ادعایی خود قرار داده اند.

این فرمانده درباره گزینه های جایگزینی احتمالی برای باز کردن این جاده در سایه سرسختی و یکدندگی شدید جبهه تروریستی النصره و همپیمان آن به ویژه پس از منفجر کردن پلها در این جاده و ادامه شلیک راکت به سمت روستاها و شهرهای منطقه سهل الغاب تاکیدکرد راه حل های نظامی آماده است و تصمیم قاطعی از سوی فرماندهی وجود دارد مبنی بر اینکه هرگونه تجاوز زمینی یا راکتی گروههای تروریستی به ویژه در مناطق تماس در جسرالشغور در نزدیکی حومه لاذقیه پاسخ داده شود.

این فرمانده نظامی فاش کرد ارتش عربی سوریه طرحهای خود برای سناریوهای نظامی را در صورت شکست مسیر سیاسی آماده کرده و شکست نظام ترکیه در چارچوب زمانهای مشخص شده و عدم تسلیم مسالمت آمیز جاده و اطراف آن در مسافت 6 کیلومتری اطراف آن و عدم راه اندازی گشتی های مشترک و دور نکردن گروههای تروریستی به سمت مرزهای سوریه و ترکیه، سبب می شود تا سه محور فعالیت میدانی را از سرگیرد.

این فرمانده ارتش سوریه ادامه داد طرحهای آماده شده برای بدترین احتمالات مبتنی بر تقسیم راه به سه بخش ملتهب است، اولین بخش در مرزهای اداری مشترک میان حلب و ادلب از طریق کانالهای به هم پیوسته در شهر سراقب، دومین محور از سمت جبل الزاویه به سمت شهر اریحا در جنوب ادلب و سومین محور از سمت حومه لاذقیه تا مناطق داما و جسرالشغور است، همچنانکه برخی محورهای سهل الغاب با مسیر عملیات مرتبط خواهد بود.

بر اساس گزارش الوطن، فرمانده نظامی سوری گفت تجاوزات تروریست ها همچنان ادامه دارد و تلاشهای آنها برای هدف قرار دادن حومه شهرهای القرداحه و جبله در حومه لاذقیه با موشک ادامه دارد که آخرین مورد آن دو روز پیش صورت گرفت که طی آن ازتپه های کبانی اقدام به حملات راکتی کردند و ارتش سوریه بلافاصله به این تجاوزات پاسخ داد، چرا که این منطقه تحت سیطره گروههای تروریستی قرار دارد و فرماندهی ارتش بر پاسخ فوری و قاطع به هرگونه نقض آتش بس از سوی گروههای تروریستی در این منطقه تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش، یگانهای ارتش سوریه در حال حاضر در تپه های مشرف به جاده لاذقیه به حلب پس از برچیدن ایست های خود در جاده در چند روز پیش، مستقر هستند، نیروهای ارتش به تامین امنیت تیم های بازسازی پل ها در برابر حملات احتمالی گروههای تروریستی کمک می کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فرمانده نظامی گروههای تروریستی جاده بین المللی لاذقیه به حلب حومه لاذقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به عین الاسد

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

دیگر خبرها

  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس