Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد بازدید : 1 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000s90 برچسب ها: رویداد24 ، ملی شدن صنعت نفت ، دکتر مصدق سرگرمی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ملی شدن صنعت نفت دکتر مصدق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟

فرارو- همه این افسانه را شنیده اند، اما آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟ زمانی که به دوستان گربه سان خود نگاه می‌کنیم به این فکر خواهیم کرد که این موجودات چگونه می‌توانند از این همه خراش و آسیب احتمالی و ترس مواجهه با مشکلات و اتفاقات ناگوار خلاص شوند و زنده بمانند. گربه‌ها فوق‌العاده چابک و باهوش هستند. می‌توانید با چند نکته آسان برای طول عمر مانند فعال نگه داشتن و تحریک ذهنی آنان با استفاده از بهترین اسباب بازی‌ها به گربه خانگی تان کمک کنید.

به گزارش فرارو به نقل از Petsradar، دکتر "لیلی ریچاردز" دامپزشکی با یازده سال تجربه در مراقبت از حیوانات در پاسخ به این پرسش که آیا گربه‌ها واقعا نه جان دارند می‌گوید: "متأسفانه گربه‌ها توانایی عرفانی برای بازگشت به زندگی را پس از مرگ ندارند. با این وجود، گربه‌ها دارای برخی ویژگی‌های نسبتا خارق العاده هستند که به آنان کمک می‌کند تا از موقعیت‌های تهدید کننده زندگی جان سالم به در ببرند. سرعت، چابکی و توانایی آنان برای فرود آمدن روی پا‌های شان هنگام سقوط از ارتفاعات به این گونه از حیوانات کمک می‌کند تا مانور‌های مرگبار را انجام دهند که منجر به نقل این افسانه می‌شود که گربه‌ها چندین جان برای زنده ماندن دارند".

اما چرا مردم می‌گویند گربه‌ها نه جان دارند؟ تاریخچه پشت افسانه زندگی نه گانه گربه‌ها مبهم است. برخی منابع نشان می‌دهند که این افسانه از مصر باستان نشئت گرفته و برخی دیگر معتقدند این اسطوره زمانی به وجود آمد که گربه‌های کشتی انگلیسی از سقوط در طوفان‌های دریا جان سالم به در بردند.

دکتر "لیلی ریچاردز" جراح دامپزشک می‌گوید: "طول عمر یک گربه خانگی به طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ سال است، اما گربه‌ای که به خوبی از آن مراقبت شود ممکن است ۲۰ تا ۳۰ سال عمر کند. گربه‌های داخل خانه معمولا با خطر آسیب‌های تروماتیک یا بیماری‌های عفونی کم تری مواجه می‌شوند و بنابراین ممکن است در مقایسه با همتایان ماجراجوی خود که بیش‌تر در فضای باز حضور دارند عمر طولانی تری داشته باشند".

یکی از مسن‌ترین گربه‌های تاریخ "کِرم پاف" بود که تا ۳۸ سال عمر کرد در حالی که این مدت زمانی بسیار بیش‌تر از حد میانگین طول عمر گربه‌ها بود. کرم پاف گربه‌ای تحت مالکیت "جک پری" از آستن تگزاس بود. متاسفانه گاهی اوقات گربه‌ها نیز به طول عمر بالقوه کامل خود نمی‌رسند. در حالی که می‌توانیم تا حد امکان از آنان محافظت کنیم گاهی اوقات حوادث و بیماری‌هایی اتفاق می‌افتد.

دکتر ریچاردز می‌گوید:"عواملی مانند نژاد و ژنتیک خارج از کنترل صاحبان گربه‌ها هستند. برخی از گربه‌ها بیش‌تر مستعد ابتلا به برخی از شرایط محدود کننده زندگی مانند بیماری‌های قلبی هستند بنابراین اگرچه ما می‌توانیم به بهترین نحو از آنان مراقبت کنیم گاهی اوقات طبیعت کار خود را می‌کند".

آیا می‌خواهید به گربه خود زندگی طولانی و شادی بدهید؟ در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که با رعایت آن می‌توانید این کار را انجام دهید:

۱-واکسیناسیون

دکتر ریچاردز می‌گوید: "گربه سالم معمولا گربه‌ای است که با واکسیناسیون معمول گربه و بچه گربه در مقابل ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های رایج مصونیت پیدا می‌کند. البته اقدامات پیشگیرانه‌ای که تصمیم می‌گیرید از حیوان خانگی خود حمایت کنید به سبک زندگی آن‌ها بستگی دارد. واکسیناسیون‌های اصلی شامل محافظت در برابر آنفولانزای گربه و آنتریت* و همچنین سرطان خون است. برخی از واکسن‌ها نیز شامل یک جزء کلامیدیا* هستند".

۲-تغذیه

اطمینان حاصل کنید که به گربه خود یک رژیم غذایی باکیفیت ارائه می‌دهید. رژیم غذایی متعادل و مواد با کیفیت بالا تضمین کننده سلامتی گربه شما خواهند بود.

۳-سبک زندگی

دکتر ریچاردز می‌گوید: "گربه‌های خانگی به دلیل کاهش مواجهه با مخاطراتی، چون آسیب‌های تروماتیک، بیماری‌های عفونی و انگلی عمر طولانی تری نسبت به همتایان خود در فضای باز دارند". بسته به مدات زمانی که گربه تان اجازه دارد در خارج از خانه باشد باید با توجه به موقعیت مکانی خود خطر خارجی ناشی از آسیب تروماتیک (نزدیک بودن به جاد‌های شلوغ) یا خطر شکار شدن (خطر حیات وحش محلی) را در نظر بگیرید.

اگر گربه شما ویروس نقص ایمنی گربه‌سانان (FIV) دارد باید تمام وقت در داخل خانه زندگی کند تا از انتشار ویروس جلوگیری بعمل آید و از گربه در برابر بیماری‌های معمول که می‌تواند تاثیر جدی بر سیستم ایمنی ضعیف آنان داشته باشد محافظت بعمل آید. گربه‌هایی که صرفا در محیط خانه هستند نیاز به سرگرمی فراوان دارند تا ذهن شان را فعال و شاد نگه دارند.

۴-پیشگیری از انگل

دکتر ریچاردز می‌گوید: "هدف قرار دادن کک‌ها و کنه‌ها برای جلوگیری از طیف وسیعی از بیماری‌های ناشی از آن موجودات یا انتقال توسط آن‌ها می‌باشد. هم چنین مهم است که گربه خود را با دارو‌های ضد کرم خود که می‌توان به صورت قرص، خمیر یا پودر خریداری کرد به روز نگه دارید. کرم‌های انگلی مانند کرم‌های نواری یا کرم‌های قلبی می‌توانند بر سلامت گربه شما تاثیر منفی بگذارند بنابراین در این صورت همیشه پیشگیری بهتر از درمان است".

۵-توجه به عواطف گربه‌ها

دکتر ریچاردز می‌گوید: "سرگرم و شاد نگهداشتن گربه به اندازه تغذیه، توجه به سبک زندگی و مراقبت پیشگیرانه از آن‌ها در برابر بیماران اهمیت دارد. وقت گذراندن با گربه و فراهم کردن اسباب بازی‌ها برای آنان و محبت و نوازش گربه‌ها قلب و ذهن آن‌ها را شاد نگه می‌دارد و بر سلامت جسمانی شان نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد".

محیط گربه باید ایمن و همزمان محرک باشد تا به اندازه کافی برای بازی و استراحت احساس امنیت کند. شما می‌توانید با بهترین اسباب بازی‌های گربه‌ها آنان را سرگرم کنید.

*انتریت به معنی التهاب روده کوچک است. این بیماری بیش‌تر بر اثر غذا یا نوشیدنی آلوده به میکروب‌های بیماری زا مانند سراتیا ایجاد می‌شود.

*کلامیدیا یک عفونت باکتریایی است که به راحتی با دارو‌های آنتی بیوتیکی درمان می‌شود. این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی است و بیش‌تر افرادی که کلامیدیا دارند علائمی از خود نشان نمی‌دهند. کلامیدیا واقعا شایع است. کلامیدیا یک عفونت باکتریایی بسیار شایع است که می‌تواند از طریق تماس جنسی انتقال یابد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قتل رییس شهربانی مصدق؛ مقدمه چینی کودتای ۴ ماه بعد
  • قتل رییس شهربانی مصدق؛ مقدمه چینی کودتای 4 ماه بعد/ چرا تیمسار را به غار بردند؟/ بقایی: کار من نبود
  • از شیدایی به رضاخان تا قلع و قمع مخالفان مصدق!
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران