Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس حاج کناری قهرمان و نایب قهرمان کشتی آزاد جهان در گفت‌وگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از کودکی تمام اطرافیانم می‌گفتند تو قهرمان دنیا می‌شوی، اما ایستادن روی سکوی قهرمانی نوجوانان جهان هم برای من کافی نبود و خود را روی سکوی قهرمانی بزرگسالان می‌دیدم. هیچ خاطره‌ای شیرین‌تر از ایستادن روی سکوی قهرمانی دنیا وجود ندارد، زمانی پرچم کشورش به اهتزاز درمی آید و سرود کشورش شروع به طنین انداختن در سالن می‌کند، لحظاتی است که آدم آن شور و شعفی که درونش موج میزند را نمی‌تواند توصیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساس مشترکی که در همان لحظه، تمام مردم سرزمینت دارند و از اینکه باعث به جود آمدن این شور و شعف در مردم شده‌ای احساس فوق العاده‌ای داری. پس از آن شیرین‌ترین لحظه‌ی زندگی پس از آن به دنیا امدن فرزاندانم است که هر روزم را با حضورشان شیرین‌تر می‌کنند و تلخ‌ترین خاطره‌ی ورزشی من ادامه ندادن به کشتی بود.

به کشتی گیران جوان توصیه می‌کنم جایی برای‌ ای کاش گفتن نگذارید

وی تصریح کرد: اضطراب و ترسی از رویارویی با رقبایم نداشتم، اما زمانی که نوزده، بیست سال بیشتر نداشتم وقتی با حریف آمریکایی ام کشتی می‌گرفتم، به دلیل سن کم و بی تجربگی خودم، سن بیشتر و آمادگی جسمانی حریفم، هر ۲ باری که با او مبارزه کردم دچار اشتباه شدم. سال‌ها بعد که او کشتی را کنار گذاشت و من با تجربه‌تر شده بودم با خودم فکر می‌کردم‌ ای کاش بیشتر تمرین می‌کردم، بیشتر تلاش می‌کردم، توصیه ام به کشتی گیران این است که، جایی برای‌ای کاش گفتن نگذارید.

تلاش می‌کنم در سال ۹۹ به برنامه هایم برسم

قهرمان سابق آسیا درباره برنامه‌های خود برای آینده گفت: اینکه سال و ماه برای برنامه ریزی‌های انسان گاهی محدود است خیلی عجیب نیست، اما من از زمانی که خود و توانایی هایم را شناختم فهمیدم حد و مرزی برای خودم نباید قائل باشم، اما از آنجا که برای شادی و آرامش خودم زندگی می‌کنم، برنامه ریزی هایم را دقیقتر از قبل در بازه‌های سه ماهه، ۶ ماهه، یک ساله گنجاندم و اینگونه به نتایج مطلوبتری دست یافتم. اما نکته ظریف این بود که با وجود تلاش‌هایی که داشتم اگر برنامه‌ای صد در صد محقق نمی‌شد متوجه هدایا و الطافی از جانب خداوند می‌شدم که موجب شعف مضاعف و انگیزه موثر در برنامه ریزی‌های آتی من می‌شد. ان شاالله در سال ۹۹ نیز با تلاش مضاعف به تمامی برنامه‌های مد نظرم دست خواهم یافت و ناگفته نماند که خانواده ام بخصوص همسرم با حمایتشان مرا دلگرم نگاه داشته اند.

برای همه شادی، امیدواری و رفاه آرزو می کنم

وی افزود: من همیشه امیدوارم، چون ایمان دارم باید از فرصتی که خداوند در اختیارم گذارده تا بخوبی زندگی کنم و شاد باشم، برای اطرافیانم چه کسانی که با آن‌ها زندگی میکنم، چه کسانی که دوستانم هستم امیدواری و رفاه آرزو میکنم. من تجربه‌ی چندین ناامیدی بزرگ را از سر گذارندم و یاد گرفتم درزندگی فقط با شادی و امید می‌توان بر مشکلات فائق آمد. دعا میکنم برای هموطنانم شاد و تندرست باشند، زیرا معتقدم اگر شاد و تندرست باشند می‌توانند از پس سختی‌ها عبور کنند. امیدوارم سال ۱۳۹۹ بیش از پیش برای همدلی، همراهی و خدمت به هموطنانمان بدور از قضاوت‌ها تلاش کنیم.

اگر حمایت‌های خانواده، همشهریانم و از همه مهمتر همسرم نبود عباس حاج کناری نمی‌شدم

دارنده مدال برنز آسیا در سال ۹۶ اضافه کرد: مربیان بزرگواری که مانند پدرم از سنین کودکی مرا حمایت می‌کردند، یکی از شادی‌های زندگی من ارتباط با آن‌ها بود، اگر حمایت آن‌ها نبود من به قهرمانی نمی‌رسیدم، پدر خدابیامرزم و مادر عزیزم، برادرانم، خواهرم، انگیزه‌هایی که همشهریانم به من بعد از هر مسابقه می‌دادند همه در موفقیت هایم نقش داشت. خاطرم هست هر زمان از مسابقه‌ای بازمی گشتم پدرم همه را دعوت می‌کرد و به شادی دور سفره جمع می‌شدیم و حالا وجود نازنین همسرم که با فداکاری‌ها و از خودگذشتگی هاییش در قبال من با مدیریت خانه و فرزندانم، مرا حمایت کرده و می‌کند. اگر این‌ها نبود قطعا من عباس حاج کناریِ امروز نبودم.

وی در ادامه عنوان کرد: تلفیق تجربه و دانشگاه نیز در کار بسیار کمکم کرد، اساتید بسیار خوبی مانند آقایان؛ رفوگر، دهخدا و طالبیان کار سنتی من را با علم گره زدند، فرصت را غنیمت میشمارم و بخاطر به وجود آوردن خودباوری در نهاد من و کسب مدال‌های قهرمانی جهان و آسیا از ایشان تشکر می‌کنم. از خدا می‌خواهم کمک کند تا مقطع دکتری رشته تربیت بدنی را به اتمام برسانم و با فراغت بیشتری به مربیگری و انتقال دانشم به کشتی گیران بپردازم.

پیش بینی می‌کنم ۳-۴ مدال المپیک بگیریم

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به سال المپیک اظهار کرد: با غلامرضا محمدی، ابراهیم مهربان و عباس جدیدی که همه بزرگتر من هستند، از قدیم با هم رفیق بودیم، با هم کشتی می‌گرفتیم و حالا هم در تیم همکار هستیم بسیار صمیمی هستم، من همواره از ایشان یاد گرفته ام، تاثیر می‌گیرم و نتایج مثبتش را در کار دیده ام. از غلامرضا محمدی، ابراهیم مهربان، محسن کاوه، رئیس فدراسیون کشتی، بسیار سپاسگزارم که با شرایط خوبی که برای مدال آوری کشتی گیران فراهم کرده و می‌کنند، ان شاالله سهمیه‌های باقیمانده را نیز تمام و کمال بدست بیاوریم تا بهترین نتایج را به خواست خداوند در المپیک توکیو کسب کنیم. من پیش بینی میکنم با تلاش کشتی گیران و دعای ملت ایران بتوانیم ۴-۳ مدال کسب کنیم که البته امیدوارم همواره خواست و اراده ما در مسیر خواست و اراده خداوند قرار داشته باشه و بهترین اتفاق‌ها برای ما بیافتد.

دید و بازدید عید برایم قشنگترین بخش نوروز است

حاج کناری در خاتمه گفت: دید و بازدید‌های عید برایم قشنگترین بخش نوروز است بخصوص مسافت‌هایی که طی می‌کردیم برای دیدن اقوامی که در روستا‌ها داشتیم، از عید‌هایی که جمع می‌کردم برای خودم لباس ورزشی می‌خریدم، خوب بخاطر دارم با پولی که عمویم به عنوان عیدی به من داده بود برای خودم دوبنده کشتی خریدم. برنامه ریزی‌ها اینطور نشان می‌دهد که نوروز امسال در کنار خانواده کشتی سال را تحویل خواهم کرد. لحظه سال تحویل از خدا می‌خواهم خاطرات خوب، برکت، نعمت، شادی و نشاط اطرافیانم مثل گذشته تکرار شود و سال ۱۳۹۹ سال خوبی برای همه باشد و ترس، اضطراب و نگرانی‌های معیشتی از مردم دور شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی کشتی آزاد کشتی آزاد برنامه ریزی ها کشتی گیران حاج کناری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند، اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند، اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است؛ که در کنار آن رویداد‌ها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • (ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است
  • فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند
  • سرمربی سابق ایران قهرمان شد و رفت!
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • پای صحبت‌های ژوزه مورینیو: آن شادی در اولدترافورد زندگی من را تغییر داد
  • امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی