Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات دیروز رئیس کل بانک مرکزی پیرامون تعیین نرخ بیمه‌ها بر اساس افزایش نرخ دیه اظهار داشت:  بیمه مرکزی ایران اعلام کرد به دنبال افزایش قیمت دیه ۲۵ درصد قیمت بیمه خودروها را اضافه می‌کند در حالی که طبق تجربه و سابقه مکرر بنده در این زمینه، این اقدام نسنجیده و نپخته است و هیچ تناسبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توضیحی که رئیس بیمه مرکزی ایران داد این بود که ۲۲ درصد نرخ بیمه اضافه می شود و ۳ درصد نیز هزینه خدمات بیمه‌ای منظور خواهد شد. واقع قضیه این است که افزایش نرخ دیه هر سال توسط رئیس قوه قضاییه اعلام می‌شود و ممکن است این افزایش ۲۵ درصد یا کمتر و بیشتر باشد ولی معنایش این نیست که همین مقدار و به همین نسبت هزینه بیمه اضافه شود.

مصباحی مقدم در تشریح اظهارات خود خاطرنشان کرد: حدود ۱۸ میلیون خودرو در کشور کار می‌کند و بیمه می‌شود و حدود ۹ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد و در مجموع ۲۷ میلیون بیمه شونده بیمه می‌پردازند. این در حالی است که تصادفاتی که در طول سال اتفاق می‌افتد، بر اساس سوابق حدود ۷ تا ۸ درصد خودروها است و تعداد اندکی از آنها مشمول پرداخت دیه می‌شوند و نباید هزینه‌ای که مربوط به تعداد اندکی از افراد است، توسط همه بیمه‌شوندگان پرداخت شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سهم دیه در خدمات بیمه اندک است و نمی شود با افزایش ۲۵ درصدی نرخ دیه، بیمه را هم ۲۵ درصد افزایش قیمت دهند، گفت: این اقدام چیزی شبیه افزایش قیمت بنزین در حمل و نقل خودروها است. برای مثال اگر قیمت بنزین ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد باید رانندگان تاکسی کرایه‌ها را هم ۵۰درصد افزایش قیمت دهند؟ قطعاً اینگونه نیست و قیمت کرایه تاکسی‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه اقدام بیمه‌مرکزی رعایت نکردن حقوق عامه مردم است و شایسته است که رئیس محترم قوه قضائیه واکنش نشان دهد، تصریح کرد: اینجا حقوق عمومی توسط بیمه که انحصاری هم هست تضییع می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه تجربه قبلی ما می‌گوید که این هزینه‌ها حدود ۷ تا ۸ درصد به هزینه بیمه می‌افزاید، گفت: اگر شورای عالی بیمه در این مورد بررسی مجدد و دقیق تری بکند و بررسی کند که هزینه ها با افزایش دیه چقدر افزایش پیدا می کند، حق دارند؛ اما نه این که بی محابا ۲۵ درصد نرخ بیمه را افزایش دهند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مگر حقوق کارکنان دولت و کارگران در سال آینده 25 درصد افزایش پیدا می‌کند؟ چنین چیزی نیست و بنابراین این افزایش نرخ بیمه گزاف و غیرعادلانه است.

مصباحی مقدم با بیان اینکه وزیر محترم اقتصاد باید در این زمینه ورود کند اظهار داشت: دیشب در این زمینه با آقای دژپسند صحبت کردم و ایشان هم این کار را درست نمی دانست ولی گفت شورای عالی بیمه تصمیم می‌گیرد و من نقشی ندارم؛ که البته من از این صحبت‌ها تعجب کردم و تصور می‌کنم حتماً باید وزیر اقتصاد در این مسئله دخالت و ورود کند و نگذارد حقوق عمومی به این وسیله مورد تعرض قرار بگیرد.

منبع: الف

کلیدواژه: درصد افزایش مصباحی مقدم افزایش پیدا افزایش قیمت نرخ بیمه ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جزئیات افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ ایثارگران، اظهار کرد: افزایش حقوق شهدای نیروهای مسلح اعم از حالت اشتغال و بازنشسته و کسانی که در همکاری با نیروهای مسلح شهید یا جانباز شده‌اند، مطابق مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ بر اساس احکام صادر شده در اسفندماه سال قبل، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: افزایش حقوق شهدای غیر مستخدم مردمی و جانبازان تبصره یک معادل ۲۰ درصد بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق شهدای دستگاه‌های اجرایی مطابق ماده ۳۹ است؛ اما فعلاً معادل ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم که در تطبیق احکام ارسالی دستگاه‌ها مابه‌التفاوت پس از دریافت حکم انجام می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: حق پرستاری به تعداد ۱۳۸۰۰۰ نفر و با افزایش ۳۵ درصد به مبلغ هر k معادل ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال اقدام شده است که معادل مصوبه شورای عالی کار است، همچنین مستمری والدین شهدا از مبلغ ۷۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال به ۱۵۰ میلیون ریال به استناد قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داده شده که معادل ۱۱۴ درصد است.

پاکدل عنوان کرد: کمک معیشت ایثارگران با توجه به عدم ابلاغ آئین‌نامه آن مطابق اسفندماه پرداخت شده به محض ابلاغ آئین‌نامه که مراحل اولیه آن انجام شده، اقدام و از فروردین ماه مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به این دلیل که تاکنون آئین‌نامه آن ابلاغ نشده است، معادل سال قبل اقدام شده و پس از ابلاغ سقف سال ۱۴۰۳ معادل مبلغ مصوب اصلاح می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای کسورات اولین افزایش مرتبط با صندوق شاهد با توجه به تماس‌ها و مراجعات ایثارگران و به منظور تأمین نظر ایثارگران و همچنین فراهم کردن زمینه پرداخت سریع وام‌های قرض‌الحسنه ضروری به ایثارگران، با مدیرعامل صندوق شاهد جلسه‌ای داشتیم و سقف کسورات معادل میانگین ۲۰ درصد افزایش و حداکثر مبلغ ۳ میلیون تومان در نظر گرفتیم.

پاکدل ادامه داد: چنانچه ایثارگرانی بابت حقوق یا مستمری و حق پرستاری افزایش بیش از ۳ میلیون داشته باشند تا این سقف اقدام می‌شود همچنین ایثارگران که دارای دریافتی‌های غیر از حقوق و مستمری مانند حق پرستاری موضوع ماده ۲۶ و حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران داشته‌اند، فقط از حقوق یا مستمری کسر شده است و جانبازانی که صرفاً از بنیاد حق پرستاری دریافت می‌کنند و عضو صندوق شاهد هستند، معادل افزایش حق پرستاری و حداکثر ۳ میلیون تومان اقدام شده است.

کد خبر 6084230

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیروهای مسلح
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین خبر افزایش حقوق جانبازان
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ اعلام شد