Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:39:49 GMT

فلسفه همزمانی نوروز با عید غدیر+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۶۰۶۹

فلسفه همزمانی نوروز با عید غدیر+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاق ویژه برنامه نوروزی شبکه سه سیما با اجرای رضا رشیدپور بخش‌های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

امروز رشیدپور میزبان حجت السلام شهاب مرادی کارشناس مذهبی بود و با این کارشناس گفت‌وگوی متفاوتی داشت.

حجت الاسلام مرادی با تاکید به داشتن حال خوب گفت:در این روزها که مشکلات زیاد است نباید غرق شویم، نباید له شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک قانونی وجود دارد که می گوید «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»، این را حتما باید به خودمان بگوییم بعد دوست، بچه، همسایه ودیگران تاکید کنیم که بعد از سختی آسانی هست.

وی ادامه داد: سختی وجود دارد، شاید شیوع  بیماری مانند کرونا هر صدسال اتفاق بیفتد.حتما بعد از آن گشایش است و روز‌های خوبی را مردم ما پیش رو دارند.

این کارشناس مذهبی درباره فلسفه نوروز گفت:در یکی از روایت‌ها دیدم که یکی از اسم‌های امام علی (ع) به معنی نوروز است.

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از برنامه  با تبدیل تاریخ قمری به شمسی نشان داد که روز ۱۸ ذی الحجه عید غدیر خم سال دهم هجری قمری، برابر با روز  ۲۸ اسفندماه  است.

این کارشناس توضیح داد:نوروز همان عید غدیر خم است، امام صادق (ع) روایت دارند که اول فروردین روزی است که رسول خدا از همه مردم برای امام علی (ع) بیعت گرفتند. حتی کشتی حضرت نوح در اول فروردین حرکت کرد. همان طور که ماه قمری گردش دارد، این چرخش ایام در یک روزگاری در این موقعیت اتفاقات مهمی رخ داده است.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: نوروز از روز‌های شیعیان ما است، شما عرب‌ها آن را ضایع کردید و فارس‌ها آن را زنده نگاه داشتند.نوروز روزی است که امام زمان (عج) می‌آید و روزی است که رسول خدا امام علی (ع) را در شانه خود قرار داد و بت‌ها را ریخت، روزی است که ابراهیم بت‌ها را شکست.

شما در ادامه می‌توانید فیلم آن را مشاهده کنید:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهاب مرادی نوروز 99 رضا رشیدپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در روز ارتش قسمتی از توان نظامی در معرض دید قرار عموم می‌گیرد، تا قدرت نظامی ایران اسلامی وفناوری‌های دفاعی و قدرت ارتش و نیروهای مسلح نمایان شود.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیکره اصلی نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.
 
این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود یادآور شد: وظیفه اصلی ارتش و دیگر نیروهای مسلح حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور است.
 
ماموستا مرادی افزود: ارتش توانمند با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، مجموعه مقتدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت با اشاره به عملیات غرورآفرین و دشمن شکن و عزت بخش «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم منحوس اسرائیل، عنوان داشت: با امر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند، ما اسرائیل را تنبیه خواهیم کرد، با عملیات پهپادی موشکی جمهوری اسلامی، ابهت و توانمندی دروغین اسرائیل به دست سربازان نظام اسلامی شکسته شد.
 
ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: در طی ۷۵سال اشغال فلسطین و جنگ‌های اعراب و اسرائیل، تا به حال چنین حمله با قدرتی انجام نشده بود و قریب بر ۴۰۰ پهپاد و موشک، از خاک جمهوری اسلامی و نقاط مختلف کشور به طرف مواضع نظامی اسرائیل شلیک شد.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ»، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق را می‌توان مصداق بارز "ترهبون به عدوالله وعدوکم" دانست که دستور آماده باش همه جانبه مسلمین در برابر دشمنان و تهیه هرنوع سلاح، امکانات و وسایل و شیوه‌های تبلیغی را می‌دهد، تا دشمنان اسلام و مسلمین را بترساند و لرزه در وجودشان بندازد.
 
ماموستا مرادی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم مسلمین با حمایت از همدیگر، بر دشمنان قسم خورده اسلام پیروز شوند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نفرات راه یافته به مرحله نیمه پایانی ۵ وزن دوم مشخص شدند
  • حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد
  • عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است
  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • مسعود مرادی: شخصیت داوران را تخریب نکنید
  • راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان
  • تجهیز ۱۰۵ میلیارد ریالی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در کردستان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید