Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛ از ابتدای اعلام شیوع ویروس کورنا در شهر تهران که سبب نگرانی‌های بسیاری میان شهروندان شد، این سازمان به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت عموم شهروندان و در راستای اجرای رسالت های زیست محیطی خود، انجام اقدامات پیشگیرانه‌ای را در قالب فعالیت‌های متعدد درون و برون سازمانی در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضدعفونی کردن روزانه ۱۰ ایستگاه میانی خدمات شهری، دو ساختمان اداری، یک ساختمان لجستیکی و مجتمع پردازش آرادکوه درکنار ضدعفونی کردن خیابان های اصلی و پرتردد شهر از جمله فعالیت های پیشگیرانه و مستمر این سازمان است.

نصب دوربین حرارتی از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به پرسنل است. این دوربین که به منظور تب سنجی دقیق و تسریع در پایش سلامت پرسنل نصب شده است از طریق ارسال سیگنال قادر به تشخیص میزان حرارت بدن انسان است تا کارمندان و مراجعان به ساختمان مرکزی و مجتمع آرادکوه با حداقل خطر در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مواجه باشند. پیشگیری از مواجهه حضوری و چهره به چهره برای سنجش سلامت افراد نیز از جمله مزیت های کاربردی این دوربین است.

آشکارسازهای این دوربین می‌توانند با مشخص کردن توزیع حرارتی نشان ‌دهند که کدام بخش از بدن دارای حرارات بالا و کدامیک حرارت کمتری دارد که در نهایت با کاربرد دوربین حرارتی دقت و سرعت تشخیص افزایش یافته و می توان تعداد بیشتری از پرسنل را مورد پایش بهداشتی قرار داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهر تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهر تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ویروس کرونا شهر تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مدیریت پسماند ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حبیبه هراتی افزود: در معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله وجود دارد به طوری که خریداری و نگهداشت آنها علاوه بر ایجاد نازیبایی بصری در برخی موارد، هزینه‌های هنگفتی برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

وی با تشریح کم و کیف طرح حذف باکس‌های زباله که از اردیبهشت ماه بخش اول طرح در شهرک‌های زعفرانیه و رشدیه اجرایی می‌شود گفت: این طرح در مرحله اول به صورت منطقه‌ای در مناطق ۲ و ۵ شهرداری از ساعت ۹ شب شروع می‌شود.

هراتی خاطرنشان کرد: تفکیک از مبداء، جمع آوری آنلاین پسماند‌های خشک و خشکاله توسط اپلیکیشن بهروب، حفظ محیط زیست، مبارزه با پدیده اجتماعی زباله گردی و حذف نازیبایی‌های بصری و زیست محیطی از جمله مزایای این طرح است و در ۶ ماهه نخست سال جاری این طرح در تمام مناطق دهگانه تبریز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: تغییر ساعت جمع آوری زباله‌های شهری از روزانه به شبانه در کنار جمع آوری تدریجی باکس‌های زباله در معابر یکی از رویکرد‌های شهرداری تبریز و اولویت اصلی سازمان مدیریت پسماند در سال جدید است.

وی با بیان اینکه تبریزی‌ها به طور متوسط روزانه یک هزار تن زباله تولید می‌کنند و شهرداری تبریز برای مدیریت و دفن پسماند‌ها تدابیر ویژه در قالب احداث لندفیل‌ها اتحاذه کرده است گفت: توسعه آموزش‌های شهروندی در حوزه پسماند نقش بسزایی در کاهش حجم زباله و تفکیک از مبداء دارد.

هراتی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال گذشته برای نخستین بار سامانه «بهروب» را با هدف کاهش دفن زباله و تفکیک از مبداء راه اندازی کرده است گفت: توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند گامی اساسی برای ارتقای رتبه تبریز در شاخص‌های توسعه پایدار است و فرهنگ سازی استفاده حداکثری شهروندان تبریز از سامانه «بهروب» می‌تواند در تفکیک از مبدا زباله کمک کار و تسهیل کننده باشد.


دیگر خبرها

  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • هر روز شاهد تغییر و جابه‌جایی مدیران در شهرداری هستیم
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آتش‌نشانی قم به تجهیزات امدادرسانی در ترافیک مجهز می‌شود
  • گزارش دهی رئیس سازمان بهزیستی به شورا فردا