Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، رئیس سازمان جهانی بهداشت نوع جدید ویروس کرونا را «دشمن بشریت» خوانده اما در عین حال تاکید کرده است که شیوع کرونا فرصتی استثنایی است که می‌تواند همه کشورها را بر ضد یک دشمن مشترک، دشمن بشریت متحد کند.

از سوی دیگر تبعات سنگین «همه گیری» بیماری کووید- ۱۹ از هم اکنون بر اقتصاد دنیا سایه انداخته و میلیون‌ها فرصت شغلی را با خطر نابودی روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بین المللی کار، از نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد روز گذشته با استناد به نتایج تخمین‌های اولیه از شرایط موجود در جهان هشدار داده است که ۲۵ میلیون فرصت شغلی نابود شود.

بر اساسا آمارهای بروزرسانی شده در روز پنجشنبه، تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان به بیش از ۱۲۵ هزار نفر رسیده است و تاکنون بیش از ۹ هزار نفر جانشان را از دست داده اند. همچنین حدود ۸۶ هزار نفر نیز از این بیماری بهبود پیدا کرده‌اند.

 

آلمان نیروهای ذخیره ارتش را فراخواند

«آنگرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای ذخیره ارتش این کشور برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به خدمت فراخوانده شدند.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که این کشور خود را برای وضعیتی که نیروهای دائمی ارتش دیگر توان مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا را نداشته باشند آماده می کند.

تعداد مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در آلمان از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که تاکنون ۴۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را در این کشور از دست داده اند.

 

آلبرت دوم، شاهزاده موناکو به کرونا مبتلا شد

دربار موناکو روز پنجشنبه اعلام کرد که «آلبرت دوم» شاهزاده این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده است.

کشور شاهزاده نشین موناکو دومین کشور کوچک جهان محسوب می شود. شاهزاده آلبرت، ۶۲ ساله فرزند شاهزاده «رنیه سوم» و «گریس کلی» هنرپیشه معروف هالیوود در دهه ۱۹۵۰ میلادی است.

 

ترکیه: ۵۰۰ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به آمریکا ارسال کردیم

وزیر بهداشت ترکیه می گوید که در پی درخواست ایالات متحده آمریکا، ۵۰۰ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا را به آمریکا ارسال کرده‌ایم.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه که در پارلمان سخن می گفت، افزود که هدف ترکیه انجام ۱۰ تا ۱۵ هزار آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در روز در داخل ترکیه است.

وی افزوده است که تاکنون بیش از ۱۰ هزار آزمایش در ترکیه انجام شده است.

ترکیه ۱۹۱ فرد مبتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کرده است و ۲ نفر هم تاکنون جان باخته‌اند.

 

کووید-۱۹؛ افزایش تعداد قربانیان در اسپانیا

مقامات اسپانیایی روز پنجشنبه اعلام کردند که با اضافه شدن ۲۰۹ مورد فوتی جدید، تعداد جان باختگان در اثر بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۷۶۷ نفر رسیده است.

همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به بیش از ۱۷ هزار نفر افزایش یافته است.

اسپانیا پس از چین، ایتالیا و ایران بالاترین تعداد جان‌باختگان اثر کرونا در جهان را دارد.

 

تعطیلی تمامی مدارس در انگلیس

انگلیس مصمم است که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از هفته آینده تمام مدارس را تعطیل کند.

همچنین تلگراف گزارش داده است که شهر لندن احتمالا از آخر هفته جاری قرنطینه خواهد شد.

«گوین ویلیامسون» وزیر آموزش انگلیس در مصاحبه ای گفت که دولت تا این لحظه برنامه ای برای قرنطینه ندارد اما نخست وزیر با انتخاب‌های دشواری روبروست.

لندن همچنین ۴۰ ایستگاه مترو را به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا تعطیل کرده است.

 

میشل بارنیه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد

«میشل بارنیه» مذاکره‌کنندهٔ ارشد اتحادیهٔ اروپا در مورد برکسیت با انتشار توئیتی اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بارنیه با انتشار ویدیوی می گوید که تست انجام شده نشان می دهد که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و خودش را در خانه قرنطینه کرده است.

او گفته است که در حال حاضر حال عمومی اش خوب است و از تمام شهروندان خواسته است که با رعایت تمام نکات بهداشتی در این مبارزه جمعی علیه ویروس کرونا همکاری کنند و در خانه بمانند.

 

فرانسه؛ مصادره اتاق‌ هتل‌ها برای اسکان افراد بی‌خانمان

دولت فرانسه برای گسترش قرنطینه به افراد بی‌خانمان که در خیابان می خوابند، مصادره اتاق هتل‌ها را برای اسکان این افراد آغاز کرده است.

این خبر را وزیر مسکن فرانسه اعلام کرده و فرایند انتقال افراد بی خانمان از روز پنجشنبه آغاز شده است. فرانسه همچنین در حال آماده سازی دو مرکز اقامتی با ظرفیت ۱۵۰ نفر برای بی خانمان‌هاست.

در روزهای گذشته نگرانی برای افراد بی‌خانمان و همچنین پناهجویانی که در فرانسه سرپناهی ندارند افزایش یافته بود و دولت تلاش دارد راهی برای اسکان این افراد پیدا کند.

 

 ثبت نخستین فوتی در تونس و افزایش مبتلایان

یکی از مسئولان بهداشتی تونس امروز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز  گفت که نخستین مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

تونس همچنین اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 39 نفر افزایش یافت.

 

رایزنی رهبران چین و روسیه 

ریاست جمهوری روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جینگ پینگ» همتای چینی وی در تماسی تلفنی درباره اوضاع در زمینه رویارویی با ویروس کرونا رایزنی کردند.

رهبران دو کشور در این تماس تلفنی بر ادامه ارائه کمک و تعمیق روابط میان دو کشور در عرصه پزشکی و تهیه دارو رایزنی کردند.

 

افزایش مبتلایان در روسیه 

دولت روسیه امروز اعلام کرد که 52 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را  طی 24 ساعت گذشته ثبت کرده است.

با ثبت این موارد جدید تعداد کسانی که در روسیه به کرونا مبتلا شدند به 199 نفر رسید.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا در جهان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان و بلوچستان