Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران از تعطیلی بازار، مجتمع های تجاری و صنوف غیر ضروری استان از یکم تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۹ خبرداد.

عبدالمجید جلالی عصر امروز(۲۹ اسفند ماه) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مصوبه اخیر ستاد مبارزه با کرونا در استان هرمزگان اظهار کرد: به منظور جلوگیری و انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال از طریق مراکز تجمعی در بازار و صنوف، با هماهنگی ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا در شهرستان های استان، کلیه فعالیت‌های مرتبط با زنجیره تامین کالاهای اساسی و ضروری و مورد نیاز مردم به خصوص بخشی از فعالیت‌ها که ارتباط مستقیم با تامین و توزیع و لجستیک و پشتیبانی اقلام سلامت محور برای مقابله با بیماری کرونا دارند و کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم از جمله سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز عرضه اقلام پروتئینی و توزیعی، بهداشتی، میوه فروشان، عمده فروشان مواد غذایی، تعویض روغنی آپاراتی از تاریخ یکم فروردین ماه ۹۹ لغایت ۱۵ همان ماه، ملزم به ارائه کالا و خدمات هستند و فعالیت سایر واحدهای صنفی و صنعتی غیر ضرور تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه ممنوع و تعطیل اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص حمایت از فعالیت‌های صنفی و تجاری، بیان کرد: فعالان صنفی غیرضرور با توجه به مصوبه دولت نگرانی نسبت به عدم وصول چک، بیمه و مالیات در این دوره نداشته باشند.
جلالی در ادامه با اشاره به وضعیت بحرانی بوجود آمده برای بازاریان، تصریح  کرد: امیدواریم مالکین نیز در این برهه در حمایت از بازاراین نسبت به بخشش و یا ارائه تخفیف نسبت به اجاره اسفند و فروردین ماه مستاجران واحدهای صنفی و تجاری اقدام کنند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان همچنین بیان کرد: روسای اتحادیه های صنوف غیر ضرور و فعالین در دوره اعلام شده مکلف هستند نسبت به نظارت بر فعالیت و یا عدم فعالیت و تعطیلی واحدها اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم فروردین اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار اعلان کرد: در فروردین ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد