Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:01:33 GMT

درب مساجد و بقاع متبرکه مازندران بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۷۵۱۵

درب مساجد و بقاع متبرکه مازندران بسته شد

حجت الاسلام حیدری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به ویژه استان مازندران درهای تمامی مساجد و بقاع متبرکه این استان تا اطلاع ثانوی بسته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام «ابراهیم حیدری» گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به ویژه استان مازندران درب همه اماکن مذهبی تا اطلاع ثانوی بسته است و از پذیرش مسافران و زائران در امامزادگان معذور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، تصریح کرد: از همه مردم درخواست داریم در خانه‌های خودشان ادعیه و دعا‌های خود را داشته باشند و از خدای متعال خواهیم که بیماری و ویروس کرونا زودتر از کشورمان مرتفع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: زائران و علاقه‌مندان به خاندان اهل‌بیت پس از برطرف شدن این بیماری می‌توانند با حضور در بقاع متبرکه حظ معنوی را در کنار امامزادگان داشته باشند.

 

حجت الاسلام حیدری گفت: در بعضی از زیارت نامه‌های ائمه معصومین از جمله حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم زیارت از راه بعید داریم که شهروندان عزیز بعد از نماز مانند سلام دادن به امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و حضرت صاحب الزمان (عج) می‌توانند با قرائت قرآن و دعا برای مسلمانان حظ معنوی را داشته باشند.

 

وی با اشاره به بسته بودن درب مساجد، گفت: اذان‌های یومیه به‌صورت مرتب باید از مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان پخش شود.

 

ممنوعیت برگزاری مراسم تحویل سال‌نو در یادمان شهدا مازندران

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا مراسم تحویل سال نو در تمامی یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار نخواهد شد.

 

سردار عبدالله ملکی افزود: پیرو ابلاغیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا مراسم تحویل سال نو در همه یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار نخواهد شد.

 

وی با بیان این که مازندران پیشگام در اجرای برنامه‌های ایثار و شهادت و بخصوص یادواره‌های شهدا است بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه تأکید کرد و افزود: امیدواریم با ریشه‌کنی ویروس کرونا شاهد برگزاری برنامه‌های حوزه دفاع مقدس باشیم.

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد مازندران مازندران بقاع متبرکه ویروس کرونا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود