Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با گلایه از تعدادی از هم استانی‌ها، اظهار کرد: رفتارهای برخی از مردم استان در چهارشنبه سوری و شب عید نشان داد که التماس‌های ما بی نتیجه بوده؛ در این شرایط آب و هوایی رفتن به شهر دیگر و روستاها فقط به انتشار ویروس و افزایش بی رویه بیماران مراجعه کننده، کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین صومی در گفت‌گوی خبری در ساعت  ۲۳ پنجشنبه، اظهار کرد: هنوز از تیم‌های مشغول به ارایه خدمت در بیمارستان‌های استان مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداریم، اما ۲۳ نفر از همکاران ما کرونا مثبت بوده و چهار الی پنج نفرشان در بیمارستان بستری هستند.

وی گفت: گفت‌وگوی امشب را با تسلیت و ابراز تاسف به مناسبت از دست دادن دکتر اهرچی از پیشکسوتان پزشکی، آقای قلیزاده، مدیرعامل سازمان آتشنشانی تبریز و حاج شیخ محمود زینالی، از علمای استان بر اثر ابتلا به کرونا آغاز می‌کنم.

وی افزود: به تمامی همراهان از جمله خیران سلامت، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، مردم فهیم، استانداری، شهرداری و دیگر افراد، ادای احترام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به نرخ شیوع کرونا در شهرستان‌های آذربایجان شرقی، بیان کرد: شهرستان‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، هشترود، اهر، اسکو، عجب شیر، تبریز، ورزقان و آذرشهر بیشترین تعداد مبتلایان را به ازای جمعیت دارند.

وی گفت: تمامی شهرهای استان گرفتار هستند و بدبختانه برخی روستاهای آذربایجان شرقی هم وضعیت خوبی ندارند.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وی با اشاره به آمار منتهی به هشت صبح ۲۹ اسفند ماه، اظهار کرد: امروز ۵۵ مورد از ۱۳۱ مورد مثبت بود و ۵۸۲ مورد بستری با بیماری‌های تنفسی در ۲۴ بیمارستان‌ دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ های غیر دولتی و خصوصی، داریم.

وی، تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایحان شرقی را ۶۵ نفر عنوان کرد و گفت: ۶۸۴ نفر مثبت قطعی در استان داریم، ۳۷۰ نفر از مبتلایان (۵۵ درصد) مداوا و ترخیص شده‌اند که ۱۰ نفرشان از همکارانمان هستند که در خانه‌هایشان تحت مراقبت هستند.

وی، بیان کرد: اگر روند فعلی را ادامه دهیم، آمار و ارقامی که برای هفته دوم و سوم فروردین ماه پیش‌بینی کرده بودیم، محقق خواهد شد.

صومی، متذکر شد: متاسفانه شرایط آب و هوایی کنونی و چند روز آینده تبریز شامل هوای معتدل و بخار مناسب، بهترین بستر برای انتشار کرونا است.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سال ۹۹، سال خوبی باشد به خودمان، اطرافیانمان و جامعه پزشکی رحم کنیم که سختی لباس فضایی را تا هشت ساعت تحمل می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: به عنوان متولی سلامت که روند را رصد می‌کنم، پیشنهاد قرنطینه دادم، اما در ستاد استانی تایید نشد.

وی افزود: رفتارها نشان داد فقط خواهش جواب نمی‌دهد و از استاندار و متولیان امر خواهش می‌کنیم تا تدابیر لازم را برای خلوت کردن خیابان‌ها و کنترل ترددها بیندیشند.

وی در خاتمه متذکر شد: تاب آوری نظام سلامت هم حدی دارد و درخت نظام سلامت خم نخواهد شد، بلکه شکسته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان