Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@11:58:51 GMT

پربازدیدهای حقوقی در آخرین هفته سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۸۸۳۳

پربازدیدهای حقوقی در آخرین هفته سال ۹۸

تایید لایحه بودجه سال ۹۹ از سوی شورای نگهبان، برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در شهریور سال ۹۹، ابلاغ نرخ دیه سال ۹۹ و ... از پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته آخر سال ۹۸ بود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی هفته آخر اسفند سال ۹۸ را در زیر می‌خوانید:

نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 1399

عباسعلی کدخدایی در آخرین نشست خبری در سال ۹۸ که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: ما حدود ۸۰ ایراد را به بودجه داشتیم که چند مورد مربوط به حقوق مردم بود که مشخصا نسبت به آنها اعلام نظر شد و ایراد گرفته شد و مجلس اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت بودجه سال ۹۹ از سوی شورای نگهبان تایید شد. 

سخنگوی شورای نگهبان  گفت: نظر رسمی شورای نگهبان قانون اساسی، در قالب ایرادات شرعی، قانون اساسی و برخی ابهامات به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

کدخدایی درباره استفاده از فضای مجازی گفت: فضای مجازی همانند فضای حقیقی خوب و بد دارد بکوشیم تا از بدیها دور افتیم و از خوبی ها بهره بریم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از موافقت اعضای این شورا با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز جمعه ۲۱ شهریور سال آینده خبر داد.                                 

با لحاظ 3 اصل سرعت، دقت و قاطعیت، حفظ آبرو و اعتبار مردم در اولویت قرار دارد 

براساس این گزارش، سیدعلیرضا آوائی وزیر دادگستری،  اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیتهای انجام گرفته در حوزه رصد و کنترل بازار را امری حیاتی و مهم برشمرد.

ارسال لایحه حقوقی غیرحضوری شد 

یکی از اخبار مهم هفته گذشته این بود که ارسال لوایح حقوقی غیرحضوری شد و در این راستا عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه  گفت: امکان ثبت و ارسال غیرحضوری لوایح حقوقی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کارتابل وکلا در سامانه خدمات الکترونیک قضایی (عدل ایران) فراهم شده است.

اعطای مرخصی به ۸۳ هزار زندانی حرکتی جهادی بود

حجت الاسلام والمسلمین رییسی رئیس قوه قضاییه  اعطای مرخصی به ۸۳ هزار زندانی را حرکتی جهادی خواند و  گفت: تقویت بخش دفاع بیولوژیک کشور آمادگی برای پدافند غیرعامل ضرورتی اجتناب ناپذیر است.         

 رئیس قوه قضاییه در ۲۸ اسفند سال ۹۸ بخشنامه نرخ دیه کامل در ماه‌های غیر حرام از ابتدای سال ۱۳۹۹ را به مراجع قضایی ابلاغ کرد.                                 

عمار صالحی به ۱۰ سال حبس محکوم شد/ اعلام نرخ دیه ۹۹

عمار صالحی به ۱۰ سال حبس محکوم شد،  اعلام نرخ دیه سال ۹۹ در ماه های غیرحرام به مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان، استفاده بیش از ۵۰ درصد از زندانیان امنیتی از مرخصی و رسیدگی به پرونده محتکران اقلام بهداشتی با سرعت، دقت و قاطعیت و ... مهمترین سخنان غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه بود که در آخرین هفته سال ۹۸ ارایه داد. 

 ۱۰۰ هزار زندانی مشمول عفو و مرخصی شدند

علی باقری کنی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اعطای مرخصی به ۹۰ هزار زندانی برای پیشگیری از شیوع کرونا، در رابطه با عفو نوروزی اخیر نیز گفت: طبق برآوردها، حداقل ۱۰ هزار نفر مشمول عفو خواهند شد.   

اطلاعیه روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان در خصوص فرار تعدادی از زندانیان

 در پی فرار تعدادی از زندانیان از اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی خرم آباد در آخرین روز سال ۹۸  روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: زندانیان متواری دارای جرائم سبک و با محکومیت‌های یکساله بوده‌اند و در بین آنان هیچ زندانی خطرناکی وجود ندارد.                                 

انتهای پیام          

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای نگهبان هزار زندانی قوه قضاییه نرخ دیه سال ۹۸ سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب

به گزارش «تابناک»، هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب
  • بهره مندی ۱۳۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲