Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امروز همان‌طور که کادر بهداشتی و درمانی در صف مقدم مبارزه با این بیماری همه‌گیر ایستاده‌اند خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها نیز نقش موثری در جلوگیری از ایجاد نگرانی و التهاب در سطح جامعه دارند.

خبرنگار روزنامه خراسان در نیشابور در این ارتباط به خبرنگار گفت: در زمان بروز بحران، اطلاع رسانی دقیق و سریع مسوولان به خبرنگاران باعث جلوگیری از بروز شایعه و ایجاد التهاب در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید شجاعی مهر افزود: امروز سرعت انتقال اخبار درست و نادرست در فضای مجازی فرصت اشتباه و آزمون و خطا را از خبرنگاران گرفته است.

وی اظهار داشت: آگاه سازی شهروندان در سریع‌ترین زمان ممکن با اخبار موثق و دقیق در بلند مدت باعث جلب اعتماد مردم به رسانه ها و مسوولان خواهد شد.

سردبیر نشریه محلی آفتاب صبح نیشابور هم گفت: اکنون که امکان قرنطینه در سیاست گذاری عمومی به هر علتی فراهم نیست هر شهروند باید یک رسانه باشد.

حسن خواجویی افزود: امروز سهم هر شهروند آگاه‌سازی شهروندانی است که به هشدارها بی‌توجه هستند تا به نتیجه مسوولیت ناپذیری شان که ممکن است به قیمت جان عزیزان خودشان تمام شود توجه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ناهماهنگی ها فرصت بهمن ماه را برای مهار شیوع و انتشار ویروس کرونا از جامعه ستانده است امروز به پویش های تک به تک شهروندان برای گذار از این دوران نیاز داریم و در کنار آن ورود مقتدرانه و حمایت آمیز دولت می تواند از بروز فاجعه ای ملی در بهار پیش رو مانع شود.

او اظهار داشت: رسانه‌ها با ارائه تصویری واقعی برای مردم از شرایطی که در آن به سر می‌بریم نقش موثری در آگاه سازی و گذر از این بحران دارند.

سردبیر نشریه محلی خاتون شرق در نیشابور هم گفت: حساسیت کار خبرنگاران وقتی بیشتر می‌شود که در شرایط بحرانی اولین اشتباه آنان می‌تواند آخرین اشتباهشان باشد.

سودابه جعفری افزود: شفافیت و صداقت مدیران و مسوولان با خبرنگاران در ارائه اطلاعات لازم به صورت دقیق و سریع باعث ایجاد حس اعتماد مردم به ایشان و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود که امروز برای مقابله با این بحران به شدت به آن نیاز داریم.

وی اظهار داشت: تقریبا همیشه خبرنگاران در همه بحران‌هایی که در سطح جامعه بروز می‌کند در صف اول برای اطلاع‌رسانی قرار دارند و پس از فروکش کردن بحران زحماتشان از یاد می‌رود.

عضو شورای شهر و مدیر مسوول نشریه محلی خیام‌نامه در نیشابور هم گفت: با توجه به اینکه نیشابور یکی از کانون‌های اپیدمی ویروس کرونا در استان است وظیفه رسانه‌ها در فضای حقیقی و مجازی است که با ارائه آموزش‌های لازم شهروندان را به رعایت کامل موارد بهداشتی و پیشگیری ترغیب کنند و با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان برایشان امنیت خاطر ایجاد کنند.

رضا مهرداد افزود: ماندن اجباری در خانه‌ها به خصوص در مناطقی که تراکم جمعیت بیشتری دارد و امکانات و شرایط لازم برای ماندن در خانه فراهم نیست یک سری مسائل و معضلاتی را به همراه دارد که از هم اکنون باید برای آن چاره اندیشید و برنامه‌ریزی کرد.

وی اضافه کرد: برای گذار از این بحران سهم هر شهروند متناسب با امکانات و فضایی که در اختیار دارد کمک به تسهیل این شرایط برای سایر شهروندان است و دولت هم با ارزان کردن هزینه‌ها و تسهیل در شرایط دسترسی به اینترنت برای تشویق شهروندان برای ماندن در خانه سهم عمده‌ای دارد.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اینترنت بهداشتی و درمانی جامعه شورای شهر مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور شیشه‌فروش با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان نسبت به هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه همرفتی بارش به استان اصفهان، گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه در تمامی مناطق استان اصفهان شاهد بارش باران، وزش تندباد، طوفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما خواهیم بود که شدت بارشهای رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق ومرکز استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شدت بارشهای رگباری باران در روز سه‌شنبه تا اوایل روز چهارشنبه در شهرستانهای نایین، اردستان، خورو بیابانک، ورزنه، نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا،دهاقان، ورزنه و مناطق از انارک مانند بادرود وچوپانان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و ابگرفتگی معابر شهری و روستایی شد و افزود: اداره راهداری، شهرداریها، پلیس راه،جمعیت هلال احمر،شرکتهای آزادراهی، شرکتهای امداد خودرو، اورژانس، شرکتهای گاز،آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی را دارند.
شیشه فروش با تاکید بر اینکه وزش تند بادهای موقتی، سیلابی شدن مسیلها به کاهش میدان دید منجر خواهد شد، گفت: لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده بکار بودن ماشین آلات در معابر شهری و روستایی و جاده ها راهدارخانه ها، پایگاههای امدادی شهری و روستایی

وی ادامه داد: تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطراری از دیگر اقدامات پیشگیرانه برای مواجه با بارشهای همرفتی خواهد بود.

وی به شهروندان توصیه کرد که از سفرهای غیر ضروری در محورهای سیل گیر جلوگیری کنند و افزود:اجرای طرحهای کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه های ناپایدار، تابلوها، داربستها در برابر تندبادهای موقتی از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده است.

شهروندان در مسیلها و مسیر رودخانه های فصلی توقف نکنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان بر پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها تاکید کرد و گفت: توصیه می شود که شهروندان در مسیلها و رودخانه های فصلی توقف نکنند و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به پیشگیری و کنترل ابگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها، تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل اقدامات لازم را انجام دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898269

دیگر خبرها

  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش