Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:13:09 GMT

به وقتش وارد دعوای نفتی عربستان و روسیه می‌شوم

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۹۱۳۵

به وقتش وارد دعوای نفتی عربستان و روسیه می‌شوم

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد به وقت مناسب در جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه دخالت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی و روسیه پس از این که در مذاکرات ماه جاری وین در خصوص سیاست تولید نفت به توافق نرسیدند و همکاری نفتی سه ساله آنها دچار فروپاشی شد، وارد جنگ قیمت برای تصرف سهم بازار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه این کشورها برای افزایش تولید نفت همزمان با افت شدید تقاضای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، قیمتهای نفت را در هفته جاری به پایینترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما تلاش می‌کنیم نوعی زمینه واسط پیدا کنیم. زمانی که نگاه می‌کنید می‌بینید جنگ قیمت نفت تا چه حد برای روسیه ویران کننده بوده زیرا کل اقتصاد این کشور بر پایه نفت است و ما با پایینترین قیمت نفت در چند دهه اخیر روبرو شده‌ایم بنابراین برای روسیه بسیار نابودکننده است. این وضعیت برای عربستان سعودی هم بسیار بد است اما آنها وارد جنگ قیمت و جنگ تولید شده اند. در یک زمان مناسب در این موضوع وارد خواهم شد. ترامپ که خود را برای رقابتهای ریاست جمهوری در نوامبر آماده می کند، همچنین اظهار کرد: با وجود این که جنگ قیمت به صنعت آمریکا آسیب زده اما قیمتهای ارزانتر بنزین به نفع مصرف کنندگان است.

ترامپ ۱۰ روز پیش درباره بازارهای نفت با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت‌وگوی تلفنی داشت. همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد سفیر عربستان در آمریکا پنج شنبه گذشته با وزیر انرژی عربستان درباره بازارهای نفت صحبت کرده است اما جزئیات بیشتری از این صحبتها اعلام نشد.

بر اساس گزارش رویترز، سناتورهای آمریکایی در مذاکراتی که روز چهارشنبه با سفیر عربستان در آمریکا داشتند، فشار برای توقف جنگ قیمت میان ریاض و مسکو را افزایش داده و از سوی دیگر از ترامپ خواستند نفت عربستان و روسیه را هدف تحریم قرار دهد.

دولت ترامپ اخیرا خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ روسیه و همچنین زیرمجموعه های شرکت روسنفت را به دلیل کمک به فروش نفت ونزوئلا هدف تحریم قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ قیمت نفت شکست مذاکرات اوپک پلاس دونالد ترامپ عربستان سعودی جنگ قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند