Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در استان کرمان طبق آخرین آماری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز گذشته اعلام کرد ۱۴۱ مورد مثبت ویروس کرونا ثبت شده و ۱۴ نفر نیز فوت کرده‌اند.

این در حالیست که ظرفیت بیمارستان افضلی پور کرمان برای پذیرش بیماران ۳۰۰ نفر است و مردم کرمان سعی داشتند با قرنطینه خانگی در ایام نوروز زنجیره انسانی شیوع را پاره کنند بسیاری از مردم نزدیک به یک ماه در خانه‌ها خود مانده‌اند و در انتظار هستند که نتیجه این محدودیت را ببینند و روند رشد بیماری در کرمان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینجاست که در کمال تعجب از روز گذشته شهروندان کرمانی شاهد حضور مسافران از شهر‌های مختلف در شهر کرمان هستند.

کرمانی‌ها از حضور مسافران شوک زده شده‌اند

کرمانی‌ها در حالی شوک زده پلاک‌های ماشین‌های استانی مختلف کشور را در خیابان‌ها می‌بینند که قرار بود کرمان جزو ۱۳ استانی باشد که حضور مسافر در آن ممنوع باشد و بار‌ها مسئولان استان کرمان و به ویژه استاندار کرمان در جلسات مختلف اعلام کرده بودند از حضور مسافران در مبادی ورودی استان جلوگیری و به شهر‌های خود عودت داده می‌شوند.

متأسفانه اکثر پلاک‌های غیر بومی موجود در استان نیز از استان‌هایی مانند تهران، اصفهان و شهر‌های درگیر با بیماری هستند و به این ترتیب بیم آن می‌رود که طی روز‌های آینده استان کرمان که توانسته بود خود را تا حدودی از جمع استان‌های با شیوع بالا دور نگه دارد با اپیدمی و شیوع بیماری مواجه شود و وضعیت شهر‌هایی مانند سازی، رشت و گرگان در کرمان نیز تکرار شود.

از حضور مسافران به کرمان جلوگیری شود

در همین خصوص با ثمره مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  اظهارداشت: حضور مسافران در کرمان نگران کننده است و از مردم می‌خواهیم در خانه‌های خود بمانند و حضور در جمع حتی جمع‌های خانوادگی خودداری کنند.

او افزود: ظرفیت پذیرش کادر درمانی در استان کرمان محدود است و ظرفیت موجود تنها پاسخگوی مردم کرمان است این در حالیست که مسافران امکان ناقل بودن دارند و می‌توانند موجب شیوع بیماری در استان شوند.

تمام تلاش خود را برای کنترل ورودی و غربالگری مسافران گذاشته‌ایم ضمن اینکه همان طور که قبلاً اعلام شده پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های کرمان ممنوع است و از مردم نیز خواسته شده از کرایه منازل به مسافران جدا خودداری کنند

او با اشاره به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در خصوص ممنوعیت ورود مسافر به استان کرمان خواستار جلوگیری از ورود مسافران استان‌های با شیوع بالای کرونا به شهر کرمان شد.

او تاکید کرد: در صورت عدم جلوگیری از حضور مسافران کادر درمانی استان نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند و مشکلات افزایش می‌یابد.

او از مردم کرمان خواست به هیچ عنوان دید و بازدید عید را انجام ندهند و تدابیر ایمنی و بهداشتی را جدا رعایت کنند.

جلوی خروج مسافران در استان‌های مبدا باید گرفته شود

این در حالیست که تقی زاده، رئیس روابط عمومی استانداری کرمان و مشاور استاندار کرمان نیز در گفتگو با مهر و گلایه‌های خبرنگار مهر در خصوص ورود مسافران به شهر کرمان گفت: باید جلوی خروج مسافران از شهر‌های مبدا گرفته شود، چون شهر‌هایی مانند کرمان از یک محدودیت زیر ساختی درمانی مواجه هستند.

او افزود: تمام تلاش خود را برای کنترل ورودی و غربالگری مسافران گذاشته‌ایم ضمن اینکه همان طور که قبلاً اعلام شده پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های کرمان ممنوع است و از مردم نیز خواسته شده از کرایه منازل به مسافران جدا خودداری کنند.

مردم در خانه‌ها بمانند و به سفر نروند

او بیان کرد: باز هم از مردم می‌خواهیم در خانه‌ها بمانند، چون امن‌ترین مکان در شرایط فعلی برای مردم خانه است.

او گفت: تمامی اماکن تاریخی و گردشگری کرمان تعطیل است و به مسافران هیچ خدماتی داده نمی‌شود و از مردم می‌خواهیم از انجام هر گونه مسافرت جدا خودداری کنند.

در حالی بار‌ها از سوی مسئولان از مردم استان‌های مختلف خواسته شده که در خانه‌ها بمانند و به سفر نروند که نگرانی روز افزون در شهر کرمان در خصوص ورود خودرو‌های غیر بومی افزایش یافته است و ساکنان استان کرمان از مسئولان می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از ورود مسافران نوروزی به شهر کرمان جلوگیری کنند.

مردم کرمان مشخصاً از مسئولان استان و شهر کرمان می‌خواهند در اسرع جلوی حضور مسافران را به کرمان بگیرند تا زمینه برای شیوع بیشتر بیماری در استان مهیا نشود

این در حالیست که علیرغم مصوبات ستاد مبارزه با کرونا این روز‌ها شاهد فعالیت اصناف در شهر کرمان هستیم این در حالیس ت که قرار بود فقط ۱۲ صنف تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه دهند، اما متأسفانه نظارت در این خصوص نیز مطلوب نیست و شاهد فعالیت اصناف در استان کرمان هستیم.

برخی از اصناف در مقابل تذکر دستگاه‌های نظارتی با استفاده از ترفند‌هایی مانند بستن ظاهری درب مغازه، خاموش کردن چراغ‌ها و… همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، شماره تلفن‌های اعلامی از سوی ۱۱۱، ۱۲۴ و ۱۹۰ نیز با شلوغی قابل توجه مواجه هستند . متأسفانه با وجود پیگیری خبرگزاری مهر برای تعطیلی برخی از این اصناف از طریق این سامانه‌ها، اما اقدام مؤثری انجام نشده است.

مسافران به استانی مبدا باز گردند

تلاش برای مصاحبه با مسئولان اصناف نیز بی نتیجه مانده است، هر چند برخی از اصناف این قانون را رعایت می‌کنند، اما بسیاری دیگر از اصناف کسب درآمد را به سلامت عمومی ترجیح دادند.

نکته نگران کننده این است که مسافران ورودی به شهر کرمان نیز بعضاً با حضور در این مغازه‌ها وارد چرخه خرید فروش کالا‌های مختلف شدند.

مردم کرمان مشخصاً از مسئولان استان و شهر کرمان می‌خواهند در اسرع جلوی حضور مسافران را به کرمان بگیرند تا زمینه برای شیوع بیشتر بیماری در استان مهیا نشود.
منبع: مهر
انتهای پیام / ش ج 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس حمل و نقل جاده ای نوروز 99 عید نوروز حضور مسافران خودداری کنند شهر کرمان استان کرمان مردم کرمان هایی مانند ورود مسافر خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از مسائل، چالش‌ها و عملکرد حراست در سال گذشته و تشریح اجمالی برنامه‌های سال جدید، اظهار کرد: در دوره کنونی دانشگاه، تلاش کردیم دیدگاه‌های عموم نسبت به حراست و حفاظت فیزیکی تغییر کند و بیشتر تقویت بُعد فرهنگی فعالیت‌های مجموعه حراست در نظر گرفته شده است.

رضا آبشیرینی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های اصلی امروز مسئولان و دلسوزان جامعه و کشور است، ادامه داد: در این نشست ضمن تدوین برنامه عملکردی یک سال پیش رو، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سایبری و مجازی و گزارش‌نویسی برای مدیران حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دیدگاه فعالیتی در مجموعه حراست دانشگاه، در نظر گرفتن منفعت کارمند، استاد، دانشجو و دانشگاه بر منفعت شخصی است، خواستار جدیت و دغدغه‌مندی بیشتر همکاران حراست در انجام وظایف و مسئولیت‌ها شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به اینکه حراست، خط مقدم ورود افراد به دانشگاه است، افزود: بُعد نظارتی و ارتباطی حراست بسیار تعیین‌کننده است و این بُعد می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بسیاری از انحرافات و اصلاحات باشد.

هادی دشتی با اشاره به عملیات رزمندگان سپاه در پاسخ به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بزرگ‌نمایی ضعف‌های کشور خیانت است و باید این حماسه‌آفرینی‌ها که منجر به امیدآفرینی است، جامع و دقیق بازگو شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است