Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:01:12 GMT

تلاش شرکت داروسازی تویسرکان برای تولید داروی کرونا

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۹۹۸۱

تلاش شرکت داروسازی تویسرکان برای تولید داروی کرونا

فرماندار تویسرکان از برگزاری جلسه‌ای به منظور تولید داروی درمان کرونا توسط شرکت‌های داروسازی تویسرکان با حضور معاون اقتصادی استاندار خبر داد و گفت: تیم داروساز آماده شده و مطالعات و آزمایشات اولیه دارو را انجام می‌دهند.

سید رسول حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به خدمات‌دهی شبانه‌روزی تیم‌های تست مسافران در مبادی خروجی و ورودی این شهرستان اظهار کرد: با وجود اینکه از شهرستان‌هایی هستیم که موظف به انجام این امر نبودیم اما خدمات‌دهی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در مبادی را توسط جمعیت هلال احمر، اورژانس، بهداشت و درمان، بسیج و گروه‌های خودجوش مردمی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امکانات اولیه از جمله دستگاه تب‌سنج با کمک خیران و معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی برای تست مسافران مهیا کردیم افزود: نمی‌خواهیم بگویم که همه امکانات صد درصد فراهم است اما آنچه در توان داشتیم مهیا و مبادی ورودی و خروجی در کنترل قرار دادیم.

همت خیران تولیدکننده در ریشه‌کن کردن ویروس کرونا

فرماندار تویسرکان از فعال شدن کمیته مشارکت‌های مردمی در مجموعه‌ای از خیران خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید و عرضه رایگان ۷۰ هزار عدد ماسک توسط یک خیر و تولید روزانه بالای ۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک یک تولیدکننده پوشاک در شهرستان در راستای تامین نیاز شهرستان در حال انجام است.

وی از تولید ماسک توسط تولیدکننده‌ تویسرکانی در دبیرستان شبانه‌روزی روستای کرزان  با تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ عدد خبر داد و درباره تولید ماسک‌ در شهرستان یادآور شد: نظارت کارشناسان مرکز بهداشت و درمان تویسرکان با هماهنگی معاونت غذا و دارو در تولید ماسک برای رعایت استاندارد وجود دارد حتی بعد از تولید ماسک‌های تولیدی توسط واحد اتوکلاو بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)  اتوکلاو می‌شود در این صورت اگر مشکلی باشد، مسوولان بهداشت و درمان باید پاسخگو باشند.

حسینی با اشاره به تولید روزانه حدود ۵ هزار عدد ماسک در شهرستان و توزیع تولیدات با هماهنگی اداره صمت افزود: این تعداد ماسک کم است؛ اما به همین منظور تلاش کردیم چهار تولیدکننده دیگر برای تولید ماسک به تولیدکننده‌های موجود با تایید مرکز بهداشت و درمان اضافه ‌شود امیدواریم حدود ۲۰ روز آینده ماسک اولیه و حداقل در حد نیاز شهرستان را تولید کنیم.

 وی با بیان اینکه در شهرستان مواد شوینده کم نداریم در ادامه از تامین مواد شوینده توسط مجموعه خیر نیک‌اندیش  تویسرکان خبر داد و اضافه کرد: این خیر مواد شوینده به اندازه کافی در اختیار شهرستان قرار داده بر همین اساس کار گندزدایی توسط شهرداری های سه شهر تویسرکان، فرسفج و سرکان روزانه و مستمر انجام می‌شود.

فرماندار تویسرکان خاطرنشان کرد: مجموعه خیری نهادهای آموزش و پرورش، منابع طبیعی، دامپزشکی و جهاد کشاورزی با استفاده از امکانات خود در کار ضدعفونی حداقل روز یکبار ورود جدی دارند.

وی با اشاره به حمایت رایگان شرکت پاک سرکان در تامین نیاز تویسرکان در خصوص الکل افزود: شرکت الوند شیمی برای خدمات‌دهی به مردم در وضعیت کنونی برای افزایش تولیدات پد الکل شیفت کاری خود را از دو شیفت به سه شیفت افزایش داده است، اکنون ضمن اینکه ما به اندازه کافی پد الکل داریم، در اختیار شهرستان‌ها و استان‌های دیگر هم می‌گذاریم.

همت شرکت‌های داروسازی تویسرکان بر تولید داروی درمان کرونا

حسینی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استاندار همدان،، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و معاون غذا و دارو به منظور تولید دارو برای بهبود افراد مبتلا به کرونا توسط مجموعه شرکت‌های دارو سازی تویسرکان یعنی فاران شیمی، هگمتان دارو و تدبیر دارو  خبر داد و گفت: این امر یکی از اقدامات شاخص در استان است.

وی با بیان اینکه تویسرکان با وجود سه شرکت داروسازی قطب تولید دارو است ادامه داد: در نشستی با مسوولان و کارشناسانشان داروسازی که داشتیم تولید دارو در مقطع اولیه ظرف یک ماه و در مقطع بلند مدت در مقطع ۶ ماهه آینده انجام می‌شود چراکه طبق گفته صاحبنظران ویروس کرونا به تازگی توسط علم پزشکی شناخته است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه تولید داروی درمان ویروس کرونا امری تخصصی است و مجموعه داروسازان تویسرکان به این نتیجه رسیده‌اند که بتوانند نهایت تا پایان فروردین ماه امسال اولین تولیداتشان را وارد بازار کنند تاکید کرد: تیم تولید دارو آماده‌اند و مطالعات و آزمایشات اولیه دارو را انجام می‌دهند، این امر در نوع خودش گامی مثبت در این راستا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تیم داروسازی تویسرکان قول دادند که بتوانند برای ۶ ماه آینده دارو به قطعیت را برای کشور تولید کنند، تصریح کرد: البته به طور حتم دارو تولیدی باید مورد تایید مجموعه پزشکی کشور قرار گیرد.

آماده‌سازی ۹۵۰ تخت برای دوران نقاهت بیماران کرونایی در شرایط ضروری

حسینی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای روزهای پیش رو درباره بیماری کرونا گفت: برای طی دوران نقاهت افراد بیمار در شرایط ضروری تاکنون ۹۵۰ تخت بیمارستانی در قالب سه مرکز مجموعه ورزشی جمعیت هلال احمر، دانشکده فنی و مهندسی و دانشگاه آزاد اسلامی تخت آماده داریم البته ۵۰ تخت ویژه برای مبتلایان قطعی بیماری کرونا از آغاز وجود بیماری کرونا در بیمارستان مهیا داریم.

وی با اشاره به پای کار بودن گروه‌های جهادی و مردمی، همکاری مردم در تحقق طرح ترافیکی و امنیتی برای عدم حضور در روزهای آخر سال در آرامستان‌های شهرستان، از مردم شهرستان تقاضا کرد برای قطع کردن زنجیره ویروس کرونا «در خانه بمانند»، مگر در حالت ضروری.

فرماندار تویسرکان منبع موثق اطلاع رسانی، در خصوص تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را مجموعه وزارت بهداشت و درمان دانست و افزود: طبق اعلام رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان چهار نفر مبتلا به کرونای قطعی در تویسرکان داریم؛ البته از این تعداد دو بانوی سالخورده کرونای مثبت در سنین حدود ۷۰ و ۶۰ سال بهبود یافته‌اند و دو نفر مبتلا دیگر هم در قرنطینه قرار دارند.

وی در خصوص شایعه دفن دو نفر مشکوک به کرونا در تویسرکان گفت: یک مورد در شهر فرسفج فردی ۸۱ ساله برا اثر تجویز پزشک سکته مغزی کرده بود که ۴۸ ساعت پیکر این فرد هم تحت مراقبت بوده و ضمن اینکه تست وی منفی بوده است و مورد دوم نیز طبق بررسی‌های انجام شده قطعیت ندارد.

حسینی تصریح کرد: دفن حتی فرد مشکوک به کرونا براساس پروتکل وزارت بهداشت و درمان در کشور باید زیر نظر کارشناسان بهداشت محیط و طبق اصول دینی تاکید شده مراجع تقلید انجام می‌شود.

وی در پاسخ به گلایه کادر بیمارستانی از نبود ابتدایی‌ترین امکانات چون ماسک بیان کرد:کمبود امکانات پزشکی در این زمان ویژه تویسرکان نیست با این وجود ما توانستیم از طریق وزارت بهداشت و درمان یک سهمیه برای شهرستان بگیریم همچنین بخشی از این نیاز  نماینده مردم در مجلس تامین کرده است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه اوایل دانشگاه علوم پزشکی کمبود تا میزانی را تایید کرد اما اکنون نیاز مدافعان سلامت تامین شده است افزود: اکنون ما در شهرستان با این کمبود مواجه نیستیم، حتی فرد خیری گان یکبار مصرف تولید و به اندازه نیاز در اختیار  بیمارستان گذاشته و امکانات تخصصی را دانشگاه علوم پزشکی تهیه کرده است.

شکل‌گیری بسیج ضدعفونی در تویسرکان

وی با اشاره به ضدعفونی کل شهرستان از جمله شهر تویسرکان با توجه به تمرکز جمعیت با کمک نیروهای نظامی و مردمی گفت: تلاش بر شکل‌گیری بسیج ضدعفونی در سطح شهرستان داریم به همین منظور آب و مواد اولیه ضدعفونی تهیه شده و عمل گندزدایی روزهای ابتدای هفته آینده انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه اکنون گندزدایی اماکن پرتردد در روستاهای شهرستان توسط دهیاران انجام می‌شود تاکید کرد: همه آنچه را در توان داریم به کار گرفتیم تا از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان جلوگیری کنیم؛ مردم هم با ماندن در خانه ما را همراهی کنند.

 انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا فرماندار تویسرکان حسینی ضدعفونی فرماندار تویسرکان داروسازی تویسرکان بهداشت و درمان انجام می شود ویروس کرونا تولید داروی تولید ماسک تولید دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر

به گزارش خبرگزاری مهر، «جام جم آنلاین» نوشت: وقتی ببینی عزیزت پیش چشمانت در حال از دست رفتن است برای نجاتش دست به هر کاری می‌زنی؛ این حکایت افرادی است که عزیزان‌شان به بیماری آلزایمر مبتلا بوده‌اند و برای نجات بیمارشان به ادعای یک شخص که خودش را پروفسور معرفی کرده و مدعی کشف داروی درمان آلزایمر شده، اعتماد کرده‌اند.

تاوان این اعتماد، اما برای برخی از این افراد گران تمام می‌شود و چهار نفر از کسانی که با این دارو تحت درمان قرار گرفته‌ اند هم اکنون زنده نیستند! این فرد، اما همچنان در فضای مجازی فعال است و افراد را فریب می‌دهد و به دلار پول می‌گیرد.

جالب اینجاست که برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هم با وی همکاری داشته‌اند؛ هر چند برخی از آن‌ها مانند بیمارستان لقمان متوجه فریبکاری این فرد شده و از او شکایت کرده و برخی دیگر همچون بیمارستان فرهیختگان به او کد اخلاقی هم داده است؛ کاری که بنا به اذعان وکیل یکی از شکات این پرونده تخلف است.

«یک دارو که می‌تواند بیماران مبتلا به آلزایمر را درمان کند»؛ این خبری است که می‌تواند فضای رسانه‌ای را بترکاند و در زمان خودش همین اتفاق هم افتاد. «کاف شین» به عنوان کسی که چنین دارویی را تولید کرده به بسیاری از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما راه یافت. فردی که ظاهراً عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان است و همین پشتوانه‌ای شد برای اینکه رسانه‌ها هم او را باور کنند.

این، اما پایان ماجرا نبود و این «کاف شین» افراد زیادی را موش آزمایشگاهی دارویش کرد؛ دارویی که نه فقط کسی را درمان نکرده بلکه تاکنون چهار نفر از افرادی که با این دارو تحت درمان بوده‌اند، فوت کرده‌اند. وی علوم آزمایشگاهی خوانده و یک دوره یک ساله در هاروارد گذارنده، اما خودش را فوق دکترای هاروارد اعلام می‌کند.

روایت سرمایه گذاری روی حباب

«ترقی جاه» سرمایه گذار این پروژه که از شاکیان این پرونده است می‌گوید: «این آقا برای مجاب کردن من فیلم چند بیمار را فرستاد که نشان می‌داد با مصرف دارو حالشان بهتر است. من به بیمارستان لقمان رفتم و با یکی از پزشکان صحبت کردم تا ببینیم آیا این ادعا به لحاظ پزشکی هم قابل تأیید است. تیمی تشکیل شد از دکتر قره قوزلو و چند تن از بیماران دیگر و قرار شد بخشی به این کار اختصاص داده شده و یک سری از بیماران را مورد بررسی قرار دهند.»

وی ادامه می‌دهد: «ما مشغول تجهیز بخش بودیم که رئیس بیمارستان با من تماس گرفت که چرا شما کار را شروع کرده‌اید و از بیماران پول می‌گیرد؟ برخی از بیماران با تماس گرفته‌اند که ۲۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان پول داده‌اند. در صورتی که بنا نبود کار را شروع کنیم. من با وی تماس گرفتم و معترض شدم، اما گفت خود بیماران دوست داشتند پول بدهند و از آنجا چالش ما شروع شد.»

ترقی جاه چند بار از «کاف شین» می‌خواهد تا بیمارانی را که مدعی است خوب شده‌اند بیاورد بررسی شوند. وی می‌افزاید: «یکی از بیماران خانم دکتر نوروزیان در بیمارستان روزبه هم دارو را دریافت کرده بود که وقتی از او استعلام گرفتم گفت این فرد یک جنایتکار است و این دارو نیست سم است! از طریق خانم دکتر نوروزی ما بیماران دیگر را پیدا کردیم، اما چون بیماران از هم خبر نداشتند، نمی‌دانستند چه خبر است.»

پروژه مرگ

سرمایه‌گذار این پروژه در نهایت متوجه می‌شود چند تن از بیمارانی که دارو را دریافت کرده‌اند، فوت شده‌اند. به گفته وی «کاف شین» از ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان از افراد پول می‌گرفت و در واقع تجارت می‌کرد. ترقی جاه می‌افزاید: «مشکل اینجاست که وی خودش را پزشک معرفی می‌کند در حالی که اصلاً پزشک نیست و تاکنون به بیشتر از ۱۰۰ نفر این دارو را تزریق کرده و تاکنون از افراد مختلف ۱۲۰-۳۰ میلیارد تومان پول گرفته و همچنان هم از طریق فضای مجازی قربانی می‌گیرد.» ترقی جاه سرانجام به سازمان غذا و دارو مراجعه می‌کند و آنجا هم برای این فرد پرونده تشکیل داده‌اند.

وی می‌گوید: «وقتی بخش در بیمارستان آماده شد آن‌ها از ما مجوز سازمان غذا و دارو را خواستند و ما از طریق بیمارستان نامه زدیم و آن‌ها یک سری اطلاعات خواستند. وی بدون پیگیری این ماجرا و طی مراحل حیوانی و آزمایشگاهی دارو را به بیماران تزریق می‌کرد و مدعی آن بود که مراحل حیوانی کار را در ژاپن انجام داده، اما در نهایت ما متوجه شدیم پتنتی که به ما فروخته جعلی است. بر همین اساس هم در دادسرای جرایم پزشکی این پرونده جریان دارد.»

روایت قربانیان

بیمارستان لقمان و چند مرکز دیگر، مراکزی هستند که این دارو به بیماران آنها تزریق شده است. آن طور که ترقی جاه می‌گوید بیمارستان لقمان در جریان این ماجرا نبوده و هم بیمارستان لقمان و هم دانشگاه شهید بهشتی از این فرد شکایت کرده‌اند. با وجود این آقای «یزدی نژاد» که پدرش بعد از دریافت ۸ دوز از این دارو فوت کرده می‌گوید تمام این تزریق‌ها در بیمارستان لقمان انجام شده و به ازای آن ۳ هزار دلار پول نقد پرداخت کرده است.

خانم «صابری» هم که خواهرش به بیماری آلزایمر دچار بوده و نخستین نفری بوده که این دارو را دریافت کرده می‌گوید: «من این فرد را از سال ۹۷ می‌شناختم و وقتی درباره وی جست‌وجو کردم متوجه شدم عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان است و همین موجب شد تا صحبت‌هایش را باور کنم. سال ۹۹ بود که از وی خواستم به خواهرم این دارو را تزریق کند. گفت این دارو مجوز ندارد و شما باید تعهد بدهید؛ بعد از من ۲۰۰ میلیون تومان خواست و تاکید کرد باید بنویسید هبه!»

این خانم تنها کسی است که پول را به حساب شرکت نازنین پارس دارو ریخته است و تعهد محضری داده که اگر اتفاقی افتاد ادعایی نداشته باشد. وی ادامه می‌دهد: «آخر مهر ۱۴۰۰ تزریق در بیمارستان پاستور نو انجام شد و بنا بود ۱۲ دوز تزریق هر سه روز یک بار انجام شود، اما این اتفاق نیفتاد. به واسطه همین بدقولی‌ها من به دنبال شکایت افتادم و به بیمارستان لقمان رفتم و متوجه شدم فیلم خواهر من را به بقیه نشان داده تا اعتماد آن‌ها را جلب کند.»

خانم صابری درباره دارو می‌گوید: «دارو به گونه‌ای بود که در نخستین تزریق، خواهرم بلند شد و نشست روی مبل، اما یکی دو هفته بعد دوباره حالتش به قبل برگشت.»

آقای یزدی نژاد هم که از طریق آشنایانش با این فرد آشنا شده و به او اعتماد می‌کند، در نهایت ۸ دوز تزریق این دارو به پدرش موجب فوت او می‌شود. طبق روایت آقای یزدی نژاد این فرد در حال حاضر در دبی است و بر اساس ادعای واسطه‌ای که آشنای آقای یزدی نژاد بوده بنا می‌شود دارو از امارات به ایران انتقال پیدا کند و با تخفیف به جای ۷ هزار دلار نصف قیمت و به صورت نقدی هزینه را دریافت کند.

برخی از افراد هم البته با تصور اینکه بقیه درمان شده‌اند و دارو فقط روی بیمار آن‌ها اثرگذار نبوده، می‌پذیرند و از شکایت هم صرف نظر می‌کنند.

جرایم متعدد

انرژی کاذب اولیه و بعد لاغری و افسردگی و از دست دادن قدرت تکلم ویژگی مشترک این بیماران است. آقای شادمان وکیل خانم صابری خواهر یکی از قربانیان این ماجرا می‌گوید: «موارد متعددی از کارهای این فرد جرم است. تحصیل مال از طرق نامشروع که کلاهبرداری محسوب می‌شود. از سوی دیگر وی خودش را به عنوان پزشک جا می‌زند در حالی که اصلاً پزشک نیست. همچنین توزیع و فروش داروی بدون مجوز خودش جرم است.»

به گفته شادمان مهم‌ترین بخش جرایم این فرد آن است که اگر کسی یکی داروی غیر مجاز را تزریق کند و منجر به صدمه شود، بسته به صدمه‌ای ایجاد شده باید مجازات شود و مجازات‌های سنگینی دارد و حتی اگر پزشک باشد نباید داروی خارج از فارماکوپه را تجویز کند. وی می‌افزاید: «در این چهارچوب ما اقدام قانونی انجام دادیم که در شعبه ۲ بازرسی دادسرای جرایم پزشکی رسیدگی شده است. در آنجا چند استعلام انجام شد. یکی از وزارت بهداشت که اصلاً چنین دارویی وجود دارد که جواب منفی بود. استعلام بعدی از سازمان پزشکی قانونی بود که برای تشخیص دقیق‌تر به قسمت مغز و اعصاب دانشگاه شهید بهشتی فرستاده شد. ظاهراً یکی از عواملی که این بیماری را تسریع می‌کند همین داروست؛ اما هنوز آزمایشگاه آن‌ها پاسخ قطعی نداده است.» به جز موضوعی که پزشک قانونی باید نظر بدهد در سه مورد بعدی جرم این فرد محرز است.

بیمارستان‌ها هم فریب خوردند و شاکی‌اند

آیا بیمارستان‌هایی که با «کاف شین» همکاری کردند مجرم نیستند؟ شادمان در پاسخ به این سوال می‌گوید: «این فرد بیمارستان لقمان را هم فریب داده است همچنانکه آقای ترقی جاه را به عنوان سرمایه گذار فریب داده است.»
ترقی جاه هم ادامه می‌دهد: «چالش اصلی ماجرا، عضویت این فرد در پژوهشگاه رویان است؛ همچنان هم عضو رویان است و اغلب افراد هم به واسطه این ماجرا فریب خورده‌اند. اغلب جلسه‌های وی داشته‌اند در این پژوهشگاه بوده است، اما این پژوهشگاه در این رابطه موضع‌گیری درستی ندارد و به گفته آقای ترقی جاه این مؤسسه به رغم پذیرش تخلف و کلاهبرداری این فرد می‌گوید این فرد کارمند رسمی ماست و ما علیه او سندی نداریم!»

کد خبر 6085739

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • کشف محموله دارو در زابل
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر