Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@19:18:51 GMT

موانع و چالش های پیش روی تولیدکنندگان رفع شود

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۰۱۸۷

موانع و چالش های پیش روی تولیدکنندگان رفع شود

امام‌جمعه یزد با اشاره به نام‌گذاری سال 99 از سوی رهبر انقلاب به نام سال جهش تولید تأکید کرد: مراد از این نام‌گذاری این است که امسال باید به‌گونه‌ای باقدرت حرکت کنیم که هر مانعی را از سر راهمان برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، با تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام و تبریک عید نوروز اظهار داشت: امیدوارم ملت بزرگ ایران امسال سال خوب و پرباری پیش رو داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دعای تحویل سال ابراز داشت: امیدوارم بتوانیم عباراتی که در دعای تحویل سال می‌خوانیم را محقق کنیم و تحولی که در جامعه و در طبیعت پیرامون ما به دست خداوند متعال ایجاد می‌شود را در خودمان و افکار و رفتارمان محقق کنیم.

امام‌جمعه یزد افزود: ما در بهار شاهد یک حرکت روبه‌جلو و نشاط مجدد در طبیعت هستیم. می‌بینیم که درختان مرده دوباره زنده می‌شوند، زمین‌هایی که سرسبزی خود را ازدست‌داده بودند دوباره سبز می‌شوند، درختان شکوفه می‌دهند و چشمه‌ها پرآب می‌شود. این نشانه‌ای برای ما است که به ما می‌گوید همیشه باید در حال حرکت روبه‌جلو باشیم و هیچ‌وقت از مشکلات و سختی‌های زمستان نهراسیم.

آیت‌الله ناصری بیان داشت: همه موجودات عالم به قدرت و لطف خداوند نشاط پیداکرده و رشد می‌یابند. ما هم باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و همیشه امیدوار به قدرت و عنایت خدا باشیم. باید در کنار هم برای جامعه خود مؤثر و مفید بوده و نشاط داشته باشیم و به مردم خدمت کنیم.

امام‌جمعه یزد با اشاره به نام‌گذاری سال 99 از سوی رهبر انقلاب به نام سال جهش تولید تأکید کرد: جهش به معنای حرکت انقلابی و جهادی است. مراد از این نام‌گذاری این است که اگر ما قبلاً در مسیر تولید تلاش کمتری داشتیم یا موانعی بر سر راه ما قرار داشت امسال باید به‌گونه‌ای باقدرت حرکت کنیم که هر مانعی را از سر راهمان برداریم.

وی ادامه داد: باید اقتصاد ما رشد جهشی داشته و تولید موردتوجه جدی قرار گیرد. همچنان که رودهای خروشان تمام سنگ‌ها و موانع را از مسیر خود برمی‌دارند و به جلو می‌روند انشاالله با عنایت پروردگار و زمان(عج) بااراده قوی و تصمیم جدی در کنار هم‌دست به دست هم دهیم و با یک حرکت جدی تمامی موانع تولید را از میان برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: از حوادثی تلخی که پیش می‌آید به‌خصوص بیماری کرونا باید بفهمیم که برای موفقیت همه باید در کنار هم باشیم. همه باید به حبل‌الله چنگ بزنیم و به قدرت و عظمت پروردگار پی ببریم.

آیت‌الله ناصری با ذکر این نکته که بیماری کرونا به ما فهماند که این کشور و آن کشور و ضعیف و قوی مطرح نیست و باید همه در کنار هم باشیم، اذعان داشت:  همه باید سلایق و منافع حزبی و گروهی را کنار بگذاریم و با توکل به خدا ضمن یاری دین خدا، یاری انقلاب، یاری خون شهدا زیر چتر ولایت دست‌به‌دست هم دهیم و بامحبت و عشق به خدا و اهل‌بیت پیش برویم.

وی ادامه داد: انشاالله هم دنیا و هم آخرت خود را آباد کرده و عاقبت‌به‌خیر شویم و جهان را به خیر و عاقبت‌به‌خیری دعوت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر انقلاب یزد تولید امام جمعه امام جمعه یزد کنار هم نام گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!

سایت‌های خبری جهانی به‌تازگی از افزایش قیمت جهانی کاکائو خبر داده‌اند. این افزایش قیمت که پایگاه خبری cnbc آن را افزایش قیمت بی‌سابقه خوانده است عرصه فعالیت را برای تولیدکنندگان بیش از پیش تنگ خواهد کرد.

افزایش قیمت جهانی بازار تولیدکنندگان شکلات ایرانی را هم تحت تاثیر قرار داده است. آن‌طور که فعالان بازار شکلات کشور می‌گویند، با ادامه روند فعلی، این بازار روزبه‌روز کوچک‌تر خواهد شد و عده‌ای از تولیدکنندگان از ادامه فعالیت‌شان دست خواهند کشید.

اخبار جهانی از افزایش قیمت کاکائو خبر می‌دهد. طبق گزارش سازمان بین‌المللی کاکائو که در ماه میلادی فوریه منتشر شد قیمت‌های بالای کاکائو به دلیل کمبود عرضه ساحل عاج و غنا است. این دو کشور دو بازیگر اصلی در تولید دانه کاکائو هستند.

سایت خبری الجزیره نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده است کمبود دانه‌های کاکائو- ماده اولیه شکلات- باعث شده است قیمت آتی کاکائو در نیویورک تنها در سال جاری بیش از دو برابر شود. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده از سال ۲۰۱۸، هیات بازاریابی کاکائو غنا تخمین می‌زند ۵۹۰ هزار هکتار (۱.۴۵ میلیون هکتار) از مزارع به شاخه‌های متورم آلوده شده‌اند، ویروسی که در نهایت درختان را از بین می‌برد.

پایگاه خبری cnbc هم با انتشار خبری اعلام کرد جهان با کسری در عرضه کاکائو مواجه شده که در دهه‌های اخیر بی‌سابقه است. چنان‌که در این گزارش آمده است، کشاورزان در غرب آفریقا با آب‌وهوای بد، بیماری و درختان ازکارافتاده مبارزه می‌کنند.

قیمت کاکائو در سال گذشته بیش از سه برابر شده و در سال ۲۰۲۴، ۱۲۹ درصد افزایش یافته است. یکی از فعالان بازار خارجی در گفتگو با cnbc اظهار کرده جهان با بزرگ‌ترین کسری عرضه کاکائو در بیش از ۶۰ سال گذشته مواجه است و مصرف‌کنندگان تاثیر آن را در پایان سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۵ مشاهده خواهند کرد.

افزایش قیمت جهانی کاکائو بازار ایران را هم تحت تاثیر قرار داده است. البته مدت‌هاست شکلات در کشور کالای لوکس تلقی می‌شود، اما آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند عرصه فعالیت تولیدکنندگان داخلی تنگ‌تر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این بازار کوچک‌تر از پیش شود.

در همین زمینه جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات، در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: قیمت کاکائو در بورس جهانی افزایش پیدا کرده است و تولیدکنندگان ناچارند خودشان را با نرخ‌های جدید تطبیق دهند. این احتمال وجود دارد که برخی تولیدکنندگان برای مدتی دست از فعالیت بکشند، اما این موضوع به منزله ورشکستگی نیست. با این همه باید دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

او ادامه داد: قیمت تمام‌شده کالا‌ها بالا رفته و از طرفی قیمت کاکائو نیز افزایش جهانی داشته است. طبیعتاً این موضوع اثر قابل توجهی بر قیمت نهایی شکلات می‌گذارد و از طرفی با توجه به کاهش نقدینگی مردم و لوکس بودن این کالاها، بازار ما کوچک‌تر خواهد شد. قدرت خرید مردم در گذشته کم بود و با تغییرات فعلی کمتر هم خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

tags # شکلات تلخ سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!