Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی  افزود: این طرح در ۲ بخش یگان حفاظت محیط زیست که وظیفه نظارت و جلوگیری از تخریب، تصرف و تعرض به مناطق تحت حفاظت این اداره کل و کارشناسان محیط انسانی نیز به صورت شبانه روزی بر واحد‌ها و صنایع از نظر آلایندگی نظارت و کنترل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به شرایط خاص کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در این راستا ورود افراد به تمامی مناطق تحت مدیریت ممنوع بوده و تمامی موزه‌های تاریخ طبیعی و فسیلی استان نیز تعطیل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی زمینه برای بروز زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز وجود دارد، گفت: بسیاری از افراد در این روز‌ها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند، اما با نظارت و پایشی که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خواهند داشت و از طریق هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی، دهیاری‌ها و استفاده از اطلاعات مردمی جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.

قاسمی، ادامه داد: با توجه به اخطاریه‌های ستاد بحران، محیط بانان آمادگی کامل برای جلوگیری از خسارت سیل، هرگونه آتش سوزی جنگل ها، دفع حضور حیوانات زیان کار و وحشی از منطقه، رهاسازی موجودات گرفتار شده و جلوگیری از شکار‌های غیر مجاز را دارند.

او با تاکید بر مشارکت عمومی مردم در حفظ و حراست از طبیعت زیبای الهی یادآوری کرد: تلاش در راستای حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از پراکنش زباله بویژه در اطراف جاده ها، طبیعت، رودخانه ها، چشمه‌ها و فضا‌های سبز و رعایت موازین زیست محیطی ضروری است.

قاسمی، از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن۰۴۱-۳۳۳۴۳۵۱۳ به این اداره کل اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست ویروس کرونا حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت : نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی دریاچه ارومیه با محوریت حفاظت از محیط زیست و نگین زیبا و فیروزه ای شمال‌غرب کشور برگزار می شود.

دکتر سعید شهند افزود : این جشنواره به دستور استاندار آذربایجان غربی و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، ورزشی و اجرایی استان و با اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی ، ورزشی و زیست محیطی 24 فروردین 1403 در دریاچه ارومیه ( محدوده پل میانگذر شهید کلانتری ) برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش حساسیت ها و توجهات نسبت به حفظ محیط زیست به ویژه دریاچه ارومیه دانست و بیان کرد : در طول برگزاری این جشنواره برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی در راستای ارتقا و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و افزایش جلب مشارکت‌های مردمی با حضور کارشناسان و محیطبانان حفاظت محیط زیست استان و جوامع محلی و عموم علاقمندان به محیط زیست اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای محیط زیست و دادگستری کل آذربایجان غربی در سال جدید
  • حفاظت از محیط زیست؛ آموزه ای دینی وتوصیه بزرگان است
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • تشدید نظارت بر داروخانه‌های ایلام در ایام نوروز