Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تحقق صلح و سازش در ۲۱ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان خبر داد.

علی صالحی افزود: در نتیجه تلاش‌های بی وقفه مسئولین و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان طی سال گذشته، بیش از ۶۹ هزار پرونده رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اعلام اینکه مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان بالغ بر ۶۸ هزار و ۷۸۷ پرونده بوده است گفت: در نتیجه تلاش‌های اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان علاوه بر رسیدگی به این میزان پرونده وارده به همراه بخشی از پرونده‌های باقی مانده از سال‌های گذشته در مجموع برای ۶۹ هزار و ۴۳۶ فقره پرونده رأی مقتضی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:از این تعداد پرونده، ۴۲ هزار و ۴۹۱ فقره قابل صلح و سازش بوده است که از این میان ۱۴ هزار و ۲۷۶ پرونده به سازش منجر شده است.

صالحی این میزان صلح و سازش را چیزی در حدود ۳۴ درصد از کل پرونده‌های قابل صلح و سازش و معادل ۲۱ درصد از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:: طی سال گذشته در نتیجه پیگیری‌های مسئولین و اعضای شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان؛ پنج فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص و دو پرونده نزاع دسته جمعی، به صلح و سازش منتهی شده است.

صالحی همچنین از تجهیز و اتصال شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی «سمپ» و صلح و سازش در ۶۹ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف این جزیره به عنوان نکات برجسته و حائز اهمیت در عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان طی سال ۱۳۹۸ نام برد.

او همچنین با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از ابلاغات شورا‌های حل اختلاف استان به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و هرمزگان رتبه نخست کشور را در این حوزه کسب نموده است این دستاورد را حاصل برنامه ریزی دقیق و تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها در مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف دادستانی شورا های حل اختلاف استان هرمزگان شورای حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز